سه‌شنبه 3 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه افزایش قیمت سکه در حراج‌ها سیگنال افزایش قیمت دلار را داده بود، گفت: از آنجایی که نرخ سکه پس از برگزاری حراج 30 درصد افزایش یافت، انتظار افزایش نرخ ارز منطقی بود.

متقاضیان می‌توانند با افتتاح حساب ارزی و انجام مراحل قانونی آن به دریافت 2000 یورو یا دلار اقدام کنند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه هم مسائل سیاسی و هم انتظارات تورمی بر نرخ ارز در بازار آزاد اثر دارد، گفت که در این شرایط تقویت پول ملی و کاهش انتظارات تورمی موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

بر اساس گزارش نیروی هوایی ایالات متحده، این سازمان در حال حاضر بیش از 689,000 پرسنل شامل هوانوردان فعال (322,000 نفر) و پرسنل غیرنظامی، هوانوردان ذخیره، هوانوردان گارد ملی هوایی و نیروهای کمکی گشت هوایی غیرنظامی را در استخدام دارد.

یک کارشناس اقتصادی می‌گوید تاخیر در پرداخت ارز برای واردات کالاهای اساسی و عدم تامین به موقع نهاده‌های مورد نیاز تولید، چالش‌های بسیاری را برای تولیدکنندگان فراهم می‌کند.

فورد همزمان با خورشید گرفتگی اخیر، از پکیج جدید برانکو رپتور Black Appearance رونمایی کرد. به گفته فورد، رنگ مشکی به کار رفته، تضادهای قابل توجهی را با سایر رنگ‌های برانکو ایجاد می‌کند.

دبیر انجمن خودروسازان افزایش قیمت کارخانه ای خودرو را تکذیب کرد.

تویوتا از یک خودروی اقتصادی برای بازار کشورهای در حال توسعه رونمایی کرد. این خودرو Urban Cruiser Taisor نام دارد و از قیمت بسیار پایینی برخوردار است.

طلای 18 عیار و دلار در دو ماه گذشته وارد روند صعودی شده و روزبه‌روز با افزایش قیمت روبه‌رو بوده‌اند. این موضوع بهانه‌ای شد تا تجارت‌نیوز بازدهی طلا، دلار و صندوق‌های طلا و سود خریداران را در این مدت بررسی کند.

سخنگوی ایران‌ایر از آمادگی زیرساخت‌های هوایی لازم برای انجام پروازهای حج عمره مفرده به هر تعداد زائری که سازمان حج و زیارت اعلام کند منوط به رفع موانع، خبر داد.

در حالی که واردات گوشی‌های زیر 600 دلار براساس نرخ تقریبا ثابت مرکز مبادله انجام می‌شود، شاهد افزایش قیمت، هم زمان با افزایش نرخ ارز در بازار آزاد هستیم.

تاکنون فکر کرده‌اید که چرا دو موتور با آرایش یکسان سیلندر و حجم برابر، صدایی متفاوت می‌دهند؟

پی گیری ها حکایت از آن دارد که قیمت های جدید خودرو پیش از عید نوروز محاسبه و به وزارت صمت ارسال شده اما وزارتخانه هنوز نسبت به اعلام قیمت های جدید اقدام نکرده است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: پیشنهاد افزایش قیمت بلیت هواپیما در شورای عالی هواپیمایی مطرح شده و تا دو هفته آینده این افزایش اعمال خواهد شد.

بازار دلار و سکه تهران افت قیمت های بیشتری را تجربه کرد و پس از رشد چشمگیر نرخ سکه و ارز پس از تعطیلات عید نوروز، با کاهش سطح ریسک های سیاسی، بازار در حال بازیابی آرامش است.

بر این اساس قیمت پژوپارس LX صفر، در بازار به 835 میلیون تومان رسید و امروز با افزایش 35 میلیونی به 870 میلیون تومان رسیده است.