سه‌شنبه 3 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

در مسابقه رالی ایران رانندگان یک خودرو فولکس واگن مدل 1500 اول شدند.

قیمت سکه در بازار تهران از ابتدای هفته تاکنون ریزشی نزدیک به 9 درصد را تجربه کرد و به این ترتیب، زیان سکه‌بازان سنگین شد.

اولین طرح فروش خودرو در سال 1403 در حالی دیروز لغو شد که سناریوهای مختلفی در مورد علل این تصمیم خودروساز مطرح است.

کاهش بدهی خارجی ایران بارها به عنوان دستاورد دولت سیزدهم اعلام شده است.

حال که فنر نرخ ارز در رفته و اوضاع بازار را به هم ریخته، نمایندگان مجلس بر آن شدند که رئیس بانک مرکزی را به مجلس بکشانند و توضیح بخواهند.

قیمت طلا در دومین روز هفته در بازار تهران به شدت کاهشی شد.

گزارش‌ها از بازار خودرو، از افزایش 2 تا 20 میلیون تومانی قیمت‌ها حکایت دارد.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: نوسان در بازاربین المللی فلزات و نرخ ارز ناشی از هراس از تحولات سیاسی طی 50 روز اخیر اغاز شده است.

سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل متحد، فائو (FAO) اعلام کرد که قیمت‌های جهانی مواد غذایی در ماه مارس اولین افزایش ماهانه خود را در هفت ماه گذشته ثبت کرد که ناشی از افزایش هزینه‌های تولید روغن‌های گیاهی و محصولات لبنی بود.

قیمت طلا و سکه بالاخره کاهشی شد؛ امروز در بازار هر قطعه سکه به 42 میلیون و 300 هزار تومان رسید که نسبت به روز گذشته نزدیک به 3 میلیون تومان کاهش یافته است هر گرم طلای 18 عیار نیز 3 میلیون و 564 هزار تومان شد که 74 هزار تومان کاهش قیمت داشته است.

رئیس کل بانک مرکزی در گفتگوی با شبکه خبر گفت: در سال گذشته 20 میلیارد دلار ارز 28500 به دارو و کالاهای اساسی اختصاص دادیم و در سال جاری نیز این سیاست را ادامه خواهیم داد. ارز تمام نیازهای قانونی کشور را تامین می‌کنیم. نرخ بازار غیر رسمی نرخ قاچاق و فرار سرمایه است. در بازار غیر رسمی مداخله می‌کنیم و این نرخ زودگذر است و پایین خواهد آمد./ باشگاه خبرنگاران جوان

شرکت دولتی نفت سعودی آرامکو عربستان از افزایش قیمت رسمی فروش نفت به مشتریان آسیا و مدیترانه برای تحویل در ماه مه خبر داد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و افغانستان گفت: واقعیت اینکه افغانستان امکانات آزمایشگاهی مناسبی ندارد و این مشکل نه تنها در دولت سرپرستی طالبان بلکه در دولت جمهوریت هم وجود داشت.

شرکت مشترک BYD و مرسدس بنز به نام دنزا، شوتینگ بریک Z9 GT را در اروپا به نمایش گذاشت. هدف این خودروی پلاگین هیبریدی رقابت با پورشه پانامرا است. دنزا Z9 GT در نمایشگاه خودرو پکن در 25 آوریل معرفی خواهد شد. بعد از شروع فروش در بازار چین، Z9 GT نیز وارد اروپا خواهد شد.

دلار در شروع معاملات روز یکشنبه با افزایش قیمت بازگشایی شد و در کریدور ششم، یک کانال صعود کرد. در ادامه معاملات روز، این اسکناس به کانال پایین‌تر برگشت، اما به قیمت روز شنبه نرسید. برخی معامله‌گران معتقدند این بار کاهش قیمت در بازار طلا لیدر بازار ارز شده است.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: اگر واردکنندگان کالاهای اساسی به بهانه افزایش نرخ ارز اقدام به گران فروشی کنند با آن‌ها برخورد می‌شود.