دوشنبه 2 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

به گفته مسئولان بانک مرکزی، در حال حاضر 12 بانک در زمینه ارائه خدمات چک الکترونیک فعال هستند و با حذف فیزیک چک طی سه سال آینده همه چک‌ها الکترونیکی خواهند شد.

طرح ویژه نوروز 1403 کرمان موتور از 26 اسفند آغاز می شود.

روز گذشته ارزش هر دلار آمریکا به 32.04 لیر رسید. نگاهی به روند قیمتی لیر در یک سال گذشته نشان می دهد که روند کاهش ارزش آن همزمان با انتخاب مجدد رجب طیب اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد و با افزایش نرخ بهره تداوم پیدا کرد.

رئیس اتحادیه خشکشویی و لباسشویی تهران با بیان اینکه تقاضای خشکشویی نسبت به سال قبل 30 تا 40 درصد کاهش داشته، گفت که اتحادیه تاکنون شکایات زیادی در رابطه با خشکشویی‌های آنلاین دریافت کرده و برخی از این واحدها استانداردهای شست‌وشو را رعایت نمی‌کنند.

طبق اعلام بانک مرکزی نرخ رشد نقطه به نقطه پایه پولی در بهمن ماه امسال 29.6 درصد و نرخ رشد نقطه به نقطه نقدینگی نیز 27.5 درصد بوده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: نرخ عوارضی قطعه دوم آزادراه تهران _ شمال هنوز توسط وزیر راه و شهرسازی هنوز تایید نشده و برای آزاد راه منجیل _ رودبار هم نرخ پیشنهادی ارائه شده است.

در بازار گوشت و دام ایران هر کیلو مرغ کشتار در بازار روند صعودی را نسبت به روز گذشته در پیش گرفت و با تجربه رشد قیمت 71 تومانی؛ 80,071 تومان خرید و فروش شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه افزایش نرخ ارز در پایان سال امری عادی است، گفت: معمولاً تقاضا برای واردات در انتهای سال افزایش پیدا می‌کند؛ چون بسیاری از واردکنندگان تمایل دارند کالای خود را قبل از سال جدید وارد کنند.

آمار منتشرشده در سامانه کدال نشان می‌دهد سه خودروساز بزرگ کشور در زمستان، کمتر از میزانی که تولید کرده‌اند، فروش داشته‌اند.

داده‌های اقتصاد ایران در بازارهای موازی طی 10سال اخیر گویای آن است که نگهداری پول به صورت ریال منطقی نیست و نااطمینانی در مورد آن وجود دارد.

در شرایط نااطمینانی‌، شاهد افزایش تمایل به نگهداری دارایی‌هایی با قدرت نقدشوندگی بالا در مقابل دارایی‌های با درجه نقدشوندگی کمتر هستیم.

قیمت طلا در بازار جهانی سقوط کرد.

بازار خودرو در چهارمین روز هفته در مسیر ریزشی قرار گرفت.

در جلسه شورای‌عالی اجرای سیاست‌های اصل 44؛ چارچوب کلی واگذاری سهام عدالت جدید به مشمولان پس از بحث و بررسی به تصویب رسید تا پس از تعیین تکلیف سبد سهام مربوطه در هیئت وزیران، مبنای عمل قرار گیرد.

داده‌های معاملاتی نشان داد که لیر ترکیه در برابر دلار به پایین‌ترین سطح خود رسیده است.

نرخ دلار که در روزهای گذشته نسبت به هفته‌های پیش کاهشی شده بود اکنون در محدوده 60 هزار تومان قرار دارد.