دوشنبه 2 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادی وب‌گاه خبر آنلاین

یک فعال بازار طلا و سکه معتقد است: در حال حاضر بازار غیرقابل پیش بینی شده است.

بازار خودرو در طول یک هفته گذشته افزایش 2 تا 30 میلیون تومانی قیمت‌ها را تجربه کرد.

حباب سکه تمام بهار آزادی در آخرین روز هفته از شش میلیون تومان عبور کرد.

بنابر بررسی های صورت گرفته بر داده های مرکز آمار ایران، استان کرمان در نرخ بیکاری مردان و استان سیستان و بلوچستان در نرخ بیکاری زنان صدرنشین‌اند.

قیمت دلار طی روزهای اخیر توانست دوباره در سطح 60 هزار تومانی قرار گیرد. روند صعودی قیمت دلار، بازار مسکن را نیز تحت تاثیر قرار داد و انتظارات تورمی را در این بازار بالا برد؛ به‌نحوی که بسیاری از نشست‌های معاملاتی پایان سال در بازار مسکن لغو شد. منصور غیبی، تحلیلگر بازار مسکن معتقد است که هر دو طرف خرید و فروش مسکن در انتظار تثبیت قیمت دلار هستند.

قیمت طلا و سکه در هفته سوم اسفند روند صعودی قابل توجهی داشت. افزایش 127 دلاری طلای جهانی در یک هفته اخیر و نوسانات بازارهای جهانی در کنار رشد قیمت دلار بیش از سه میلیون تومان سکه امامی را گران کرد. آیا روند افزایشی در بازار طلا ادامه دارد؟

قیمت دلار با رشد 2000 تومانی در نیمه اسفند یکی از هفته‌های صعودی با نوسان بالا را پشت سر گذاشت. بازار ارز متاثر از رشد تقاضا، افزایش قیمت طلای جهانی و بیت‌کویین و حراج ربع سکه با قیمت دلار 99 هزار تومانی افزایشی شد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن اشاره به افزایش میانگین 81 دلاری بهای جهانی طلا طی یک هفته گذشته در کنار نوسانات نرخ ارز در داخل، از تاثیرگذاری این عوامل بر قیمت سکه و طلای داخلی گفت و تاکید کرد که علیرغم همه این جهش قیمت‌ها، هنوز بازار در رکود قرار دارد و خبری از افزایش تقاضا نیست.

قیمت خودرو امروز جمعه، 18 اسفند 1402 هیچ تغییری ندارد. طی هفته جاری نرخ دلار در بازار آزاد وارد کانال جدید شد و به تبع آن قیمت خودرو هم روند رو به رشد را در پیش گرفت، اما آیا هفته آینده نیز این رشد قیمت ادامه خواهد داشت؟

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: نمایشگاه بهاره ادامه طرح عید تا عید وزارت صنعت معدن و تجارت است.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور درباره اختلاف ایران و کویت در میدان گازی آرش، اظهار کرد: ما همچنان مثل گذشته حرف‌مان این است که باید این موضوع را با مسالمت حل کنیم. آرش یک میدان گازی و نفتی است که بخشی از آن متعلق به ما است. ما مرز دریایی با کویت نداریم اما آن میدان را ما کشف کرده و چندین سال پیش آنجا چاه زده‌ایم ولی به خاطر این‌که بین ما و کویت و همسایگان چالشی ایجاد نشود تا الان از آن استفاده...

وزیر سابق نفت اظهار داشت: برخی به دنبال این هستند با ظاهر خیرخواهانه در اذهان ما تاثیر بگذارند و روش‌هایی برای قراردادها پیشنهاد کنند که به جایگاه شرکت نفت خدشه وارد کنند و به فسادهای بزرگی دامن بزنند. بنده نگرانم و باید تذکر دهیم که این اتفاق نیفتد.

بازارهای سرمایه‌گذاری در ایران در آخرین روزهای اسفند ماه به حرکت درآمدند تا انتظارات تورمی را بیش از پیش تقویت نند.

عضو کمیته دستمزد شورایعالی کار گفت: ساختار دستمزدها باید به‌صورت اساسی اصلاح شود. هدف از اجرای تعیین مزد این است که مزد تعیین شده بتواند معاش خانواده کارگر را پوشش دهد، درصورتی که دستمزد فعلی نمی تواند اقلام خوراکی خانوار کارگران را هم پوشش دهد.

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) با انتشار اطلاعیه‌ای اسامی شرکت‌هایی که سود سهام عدالت (سال مالی منتهی به 29 اسفندماه 1401) خود را به حساب‌های این شرکت واریز نکرده‌اند، اعلام کرد.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.09 درصد کاهش به 2157 دلار و 98 سنت رسید.