چهارشنبه 18 مهر 1403

دارایی و ثروت

دارایی و ثروت

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: در‌حالی‌که طبق قانون، برنامه پنج‌ساله هفتم توسعه باید در سال 1400 مصوب می‌شد تا بلافاصله بعد از اتمام برنامه ششم توسعه اجرا شود؛ اما این برنامه با تأخیری طولانی آماده شد و مجلس هرساله مجبور به تمدید برنامه ششم توسعه شد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رأی اخیر دیوان هرچند با استدلال‌های حقوقی دولت مواجه شده، اما جنبه‌های اجتماعی و علمی آن نیز مورد توجه قرار گرفته است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: سال گذشته تیراژ ساخت واحد مسکونی در کشور با گذر از سطح 400 هزار واحد، 6 درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش یافت.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: بسیار گفته شده و گفته می‌شود که درصد عمده سپرده‌ها مربوط به چند صد یا چند هزار نفر یا چند درصد اندک از سپرده‌گذاران است. یا اینکه وام‌های بانکی در اختیار چند صد یا چند هزار نفر از افراد است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: قیمت طلا به بالاترین حد خود در سه هفته اخیر رسید. دیروز هر اونس طلا با 0.36 درصد افزایش به 1931.95 دلار رسید.

وب‌گاه مشرق نیوز

خوردن بیشتر انواع میوه ها، سبزیجات، حبوبات، آجیل، ماهی و محصولات لبنی پرچرب ممکن است به کاهش خطر بیماری قلبی کمک کنند.

خبرگزاری اکو نیوز

خبرگزاری خبرنگاران جوان

به گفته کارشناسان، صنعتی سازی سه ویژگی کاهش قیمت تمام شده، سرعت ساخت و کیفیت را توامان دارد اما این روش هنوز در پروژه های نهضت ملی مسکن به درستی اجرا نمی‌شود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

کارنامه ثلث آخر تولید مسکن 1401 در گزارش تازه مرکز آمار از اوضاع اقتصادی، منتشر شد. با این آمار و همچنین داده‌های رسمی قبلی، مشخص می‌شود سال گذشته تیراژ ساخت واحد مسکونی در کشور با گذر از سطح 400 هزار واحد، 6 درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش یافت. با این رشد مثبت و محسوس، یک پرسش درباره «نبض واقعی ساخت‌وساز» به وجود می‌آید؛ «آیا بازار سرمایه‌گذاری ساختمانی در سال گذشته، فضای بهتری...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

عمده کالاهای وارداتی ایران از مبادی اندک وارد می‌شود. تنها دو مقصد نخست حدود 60 درصد از واردات ایران را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین در میان 10 کشور نخست صادر کننده، کشورهایی قرار دارند که می‌توان گفت به لحاظ سیاسی چندان با ایران همسو نیستند. در عین حال کشورهای همسایه به جز امارات که مورد تایید دولت برای تعاملات تجاری هستند، نقش کمرنگی در واردات ایران دارند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رئیس‌کل بانک مرکزی لبنان بعد از سه دهه برکنار خواهد شد. نکته قابل توجه در این میان حجم بالای فساد مالی و پرونده‌های قضایی پیرامون او است که باعث شده او تحت تعقیب قضایی در چند کشور اروپایی قرار گیرد. این بحران در بانک مرکزی لبنان در حالی رخ داده است که آخرین آمار تورم لبنان در ماه ژوئن معادل 260 درصد بوده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

مرکز آمار ایران با انتشار یک گزارش در قسمت «تحلیل و یادداشت» در حالی مدت زمان انتظار خانه دار شدن در کشور برای سال 1400 را بر اساس میزان پس انداز واقعی خانوارها محاسبه کرده است که «دنیای‌اقتصاد» 25 مرداد سال 1401 با انتشار گزارش موسوم به «ماراتن مسکن در 31 استان» جزئیات این موضوع را به تفکیک استان ها برآورد و منتشر کرده بود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

جاکارتا می‌گوید یک نفتکش ایرانی در آب های ساحلی اندونزی به اتهام نقل و انتقال غیرقانونی نفت توقیف شده است. به گزارش یورونیوز، گارد ساحلی اندونزی روز سه شنبه 11 ژوئیه (20 تیر) اعلام کرد یک نفتکش با پرچم ایران را که مظنون به انتقال غیرقانونی نفت خام بوده توقیف کرده است. بنابر ادعای مقامات اندونزی، این نفتکش که «آرمان 114» نام دارد حامل حدود 272‌هزار تن نفت خام سبک بوده و می خواسته «بدون...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رئیس بخش زلزله شناسی مهندسی و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از وجود 420‌هزار خانه فاقد اسکلت بر روی گسل فعال جنوب شرق تهران خبر داد. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، صبح دیروز، زلزله ای به بزرگی 6/ 3 ریشتر، جنوب شرق تهران را لرزاند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

بسیار گفته شده و گفته می‌شود که درصد عمده سپرده‌ها مربوط به چند صد یا چند هزار نفر یا چند درصد اندک از سپرده‌گذاران است. یا اینکه وام‌های بانکی در اختیار چند صد یا چند هزار نفر از افراد است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز