شنبه 8 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری دانا

اقتصادی خبرگزاری دانا

در خطبه های این هفته نماز جمعه خراسان رضوی به تحولات اخیر افغانستان و همچنین انتخاب وزرای جهادی در دولت سیزدهم اشاره شد.

رئیس جمهور ترکیه گفت: از آنجا که هدف اصلی ما تامین ثبات و امنیت در افغانستان است، در صورت لزوم با دولت طالبان نیز مذاکره کرده و دستور کارهای مشترک را مورد بحث و رایزنی قرار خواهیم داد.

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در مصاحبه با یک شبکه چینی برای بازسازی افغانستان در بخش‌های مختلف این کشور از کشورهای مختلف درخواست کمک کرد و گفت: پکن می‌تواند نقش بسیار زیادی در بازسازی و نوسازی افغانستان داشته باشد.

ابوذر منتظر قائم گفت: به جهت آنکه شکل دهی کامل به حکمرانی فضای مجازی در داخل کشور ایجاد شود، نیاز است که در مورد ابزار های پایه کاربردی نیز توانمند شویم و در بازارهای نشر نیز نرم افزار تهیه کنیم.

عاشورا و هویت آن، موضوع کوچکی نیست بلکه یقین آزادگی است و صحبت از ابعاد شخصیت، افکار و اندیشه‌هایی است که چندین قرن دنیا را متحول کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی بیان کرد: باید قوی باشیم البته افسوس که در دو زمینه باخته ایم؛ یکی فرهنگ و دیگری اقتصاد است که دست فرزندان انقلابی نبود اگر اینها نیز دست فرزندان انقلابی بود اکنون پیشرفت هایی همچون دیگر زمینه ها داشتیم اما پیر و پاتال ها که چشمانشان دنبال دلار و غرب بود این اجازه را ندادند.

فرزند شهید "ولی نظری پیرکوهی" از شهدای دفاع مقدس در مراسم عزاداری شب نهم محرم در کرج حضور داشت.

تاسوعای حسینی باشد یا عاشورا، باز هم پرسنل مراکز واکسیناسیون پای کار می آیند تا با تسریع روند تزریق واکسن کرونا در راستای خدمت به هم نوع و تجلی زیباترین حس انسان دوستی گام هایی بلند، بردارند.

نماهنگ مشکی رنگ عشقه باصدای حسن محمودزاده بمناسبت تاسوعای و عاشورای حسینی منتشر شد.

مراسم شب عاشورای حسینی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی در شهرستان مرزی سرخس برگزار شد.

لرستانی ها در روز عاشورا غرق در عزا و ماتم شدند.

مراسم عزاداری شب عاشورا سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) با رعایت پروتکل های بهداشتی در حسینیه ها و مساجد شهرستان خلیل آباد برگزار شد.

حسین معروفی گفت: از امروز 9 هزار بسته کمک معیشتی به ارزش سه میلیارد تومان در سراسر استان کرمان توزیع می شود که این بسته ها شامل گوشت گرم، برنج، روغن، ماکارونی و رب گوجه فرنگی است و از این تعداد هزار و 400 بسته متعلق به حسینیه ی ثارالله کرمان است.

می‌توان بعد از حواشی شورای پنجم در شهر یاسوج امید داشت که در شورای جدید تمرکز بر روی پایان پروژه‌های عمرانی و فرهنگی و تفریحی در شهر یاسوج باشد؟

امینی گفت: با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا و تکمیل ظرفیت بیمارستان های استان معاونت سلامت و دفاع زیستی سپاه روح الله راه اندازی نقاهتگاه های تخصصی ویژه بیماران کرونایی را در دستور کار گذاشت.

فرهاد ذاکری منش گفت: طرح ممنوعیت تردد بین استانی همزمان با سراسر کشور از ساعت 12 ظهر 24 مردادماه آغاز شده و تا ساعت 12 شب پنجم شهریور ادامه دارد.