یک‌شنبه 15 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری دانا

سیاسی خبرگزاری دانا

سه کشور بلغارستان، مقدونیه شمالی و مونته نگرو با بستن حریم هوایی خود به روی هواپیمای حامل وزیر خارجه روسیه مانع سفر وی به بلگراد پایتخت صربستان شدند.

منابع خبری یکشنبه شب اعلام کردند که رژیم صهیونیستی از بیم انتقام ایران به خاطر ترور شهید «حسن صیاد خدائی»، کشورهای بیشتری را در لیست هشدار سفر برای اتباعش قرار می‌دهد.

یک رسانه صهیونیستی گزارش داد، اسرائیل از ترس انتقام خون شهید «صیادخدایی» توسط ایران، قصد دارد کشورهای بیش‌تری را در لیست هشدار سفر برای اتباعش قرار دهد.

رئیس شورای اجرایی حزب الله از آمریکا به عنوان اصلی ترین مانع لبنان در استخراج ثروت‌ها و منابع نفتی و گازی خود یاد کرد.

منابع امنیتی عراق از دستگیری و بازداشت 14 تروریست داعش طی عملیات امنیتی در بغداد پایتخت این کشور خبر دادند.

بیش از 50 تن در حمله روز یکشنبه افراد مسلح به حاضران در مراسم نیایش در کلیسای کاتولیک در جنوب غربی نیجریه جان خود را از دست داده‌اند که بسیاری از آنان کودک هستند.

زلزله 3.5 ریشتری جایزان استان خوزستان را لرزاند.

به منظور اجرایی شدن فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در حوزه افزایش جمعیت در کشور، نشست صمیمانه استادان و متخصصین زنان و زایمان کشور با محوریت فرزند آوری در بیمارستان هاجر نیروی زمینی ارتش برگزار شد.

سخنگوی جنبش انصارالله یمن اهانت سخنگوی حزب حاکم هند به ساحت پیامبر عظیم الشان اسلام را نشانگر ورشکستگی اخلاقی توهین کنندگان برشمرد.

گروه‌های مقاومت فلسطین در بیانیه‌ای به مناسبت پنجاه و پنجمین سالگرد جنگ سال 1967 رژیم صهیونیستی تاکید کردند که صهیونیست‌ها باید پیامدهای تداوم تجاوز به قدس و الاقصی را بپذیرند.

وزیر امور خارجه در توئیتی تصریح کرد: اگر بانیان قطعنامه ضد ایرانی در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روش تهدید را دنبال کنند، مسؤول همه عواقب آن هستند.

رئیس جمهور آمریکا در پیامی توئیتری افزایش سن خرید سلاح های تهاجمی در این کشور به 21 سال را خواستار شد.

بانوان هاکی باز کشورمان در ادامه مسابقات تدارکاتی با تیم لیگ برتری اگه ایلدیزلار ترکیه در نقده آذربایجان غربی، سومین بازی خود را با نتیجه 2 بر 1با پیروزی پشت سر گذاشتند.

رئیس فدراسیون تنیس گفت: تلاش کردیم تا پله‌های محکمی برای پیشرفت تنیس در داخل ایران و جامعه جهانی بسازیم.

با برگزاری قرعه کشی رقابت های پاراگرندپری صوفیه، ملی پوشان پاراتکواندو کشورمان رقبای خود را شناختند.

وزیر منابع آبی عراق از نشست سه جانبه با ایران و ترکیه در خصوص حق‌آبه عراق در بغداد خبر داد.