چهارشنبه 18 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری دانا

سیاسی خبرگزاری دانا

استاندار مرکزی به همراه نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی، شهردار و اعضای شورای شهر اراک و جمعی از مدیران مربوطه از پروژه پل سنجان شبانه بازدید کرد.

دانشیار ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ویروس آبله میمون ویروسی است که از دهه 1970 تشخیص داده شد که بیشتر مربوط به غرب آفریقا بود، میزان کشندگی آبله میمون در اپیدمی هایی که در آفریقا داده است حدود سه درصد است و به طرز قابل توجهی از آبله انسانی کمتر است.

شاکری سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزدگفت: در سال گذشته 504 اثر تاریخی شامل بنا، محوطه و بافت تاریخی مرمت‌شده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی از آغاز طرح خرده فروشی در مرزهای استان در آینده نزدیک خبر داد.

وزیر بهداشت در دیدار و گفتگو با همتای پاکستانی خود، به مهم ترین دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه سلامت پرداخت.

رژیم صهیونستی از افشای اطلاعات ترور نظامی ایرانی در روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز خشمگین شده است.

وزیرخارجه آمریکا با انتشار بیانیه ای مدعی شده است که تحریم‌هایی را علیه یک شبکه وابسته به ایران اعمال کرده است.

سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفت: دومین مرحله پرداخت یارانه، برای تمام افرادی که در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخواست بازبینی خود را ثبت کرده بودند، واریز شد.

ارتش ترکیه بامداد پنجشنبه به بهانه مبارزه با گروه‌های تروریستی و شبه‌نظامی، مناطقی در شمال عراق و سوریه را بمباران کرد.

مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل با تاکید بر حمایت بیشتراز غیرنظامیان و تسهیل کمک های بشردوستانه در مناطق درگیر منازعات گفت: کمک‌های بشردوستانه نباید تحت هیچ شرایطی سیاسی شود.

در پی تشدید پدیده گرد و غبار در منطقه و دستور اکید رئیس جمهور برای پیگیری عاجل، وزیر امورخارجه به وزرای خارجه کشورهای دارای منشأ ریزگرد، نامه نوشت.

کمتر از چند ساعت پس از وقوع حادثه، گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله و انفجار تروریستی در مسجدی در شهر کابل پایتخت افغانستان را برعهده گرفت.

سه مقام آمریکایی اعلام کردند که دو تن از مشاوران ارشد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در یک سفر محرمانه برای گفتگو در مورد توافق احتمالی بین عربستان سعودی، اسرائیل و مصر، افزایش تولید نفت و روابط دوجانبه واشنگتن و ریاض به عربستان سعودی سفر کرده اند.

یک روزنامه آمریکایی به نقل از منبعی آگاه نوشت که رژیم صهیونیستی به آمریکا اطلاع داده که ترور شهید صیادخدایی کار آنها بود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با درخواست مجدد از تل‌آویو برای تحقیقات درباره ترور خبرنگار شبکه الجزیره، گفت از مسئولان صهیونیست انتظار پاسخگویی کامل در این‌باره را دارند.

سرمربیان تیم‌های فوتبال آلومینیوم و پیکان پس از دیدارشان در نشست خبری صحبت کردند.