چهارشنبه 18 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری دانا

سیاسی خبرگزاری دانا

نماینده ولی فقیه در خوزستان روز پنجشنبه پنجم خردادماه 1401 را در کل استان عزای عمومی اعلام کرد.

دانشگاه علوم پزشکی آبادان در اطلاعیه‌ای درباره صحبت‌های شهروند آسیب دیده در حادثه متروپل که گفته بود 30 ساعت زیر آوار مانده بود توضیح داد.

عملیات آواربرداری ساختمان متروپل در آبادان با نهایت دقت و سرعت در حال انجام است تا ضمن جلوگیری از هرگونه ریزش احتمالی، تیم امدادی به محبوسین احتمالی دسترسی پیدا کنند.

سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ثبت نام افراد جدید و جامانده از یارانه همچنان و تا اطلاع ثانویه خواهد داشت.

رئیس امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در منطقه حاج‌سیران با اینکه ذخیره معدنی سنگ گرانیت با کیفیت خوبی وجود دارد اما هزینه حمل و نقل و جا‌به‌جایی بالا است به همین دلیل مورد استخراج قرار نمی‌گیرد.

پیکر دو تن از جان‌باختگان حادثه ریزش ساختمان در آبادان بر دوش مردم این شهرستان تشییع شد.

ترازوهای آزمایشگاهی تجهیزات بسیار حساسی هستند و عوامل فیزیکی و محیطی می‌تواند بر روند کار آن‌ها تاثیر بگذارند. محفظه‌ی شیشه‌ای یا همان Draft Shield یک محفظه است که روی قسمت توزین قرار می‌گیرد و از تاثیر جریان هوا بر روی توزین جلوگیری می‌کند.

معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت با بیان اینکه 23 خردادماه، اولین کاروان حجاج عازم سرزمین وحی می‌شوند، گفت: 296 کاروان از جمهوری اسلامی ایران عازم سرزمین وحی می‌شوند که 159 کاروان مدینه قبل و 137 کاروان مدینه بعد خواهند بود.

معاون نخست‌وزیر روسیه تصریح کرد، علی‌رغم فشار تحریم‌های ایالات متحده آمریکا، روسیه در حال تقویت روابط تجاری با ایران است و اقتصاد هر دو کشور را تقویت می کند.

یک سخنگوی ارشد دولت ژاپن درخصوص تحرکات نظامی اخیر چین و روسیه ابراز نگرانی کرده و درخصوص تداوم آزمایش‌های موشکی کره شمالی هشدار داد.

استاد حوزه های علمیه قم در کنگره ملی شهدای روحانی اردبیل به لزوم جهاد تبیین در علما پرداخت و گفت: شناسایی شبهات و پاسخگویی به آنها در کنار تبیین اصول شیعه از جمله مصادیق جهاد تبیین روحانیون در عصر حاضر است.

امیری، معاون فرهنگی و هنری سپاه قدس گیلان با اشاره به ظرفیت خوب استان در بخش سرود با فعالیت بیش از 300 گروه فعال، گفت: استودیو صوت مرکز آفرینش های هنری بسیج استان در آینده ای نزدیک راه اندازی می شود.

مقبلی قرائی، مدیرکل سازمان زندان‌های استان یزد، با اشاره به مسئله اشتغال زندانیان گفت: درآمد زندانیان مستقیما به حساب خانواده آنها واریز می شود.

حجت الاسلام امجدی زاده از اخلاص، مقاومت، اتحاد و ولایت پذیری بعنوان چهار عنصر حماسه فتح خرمشهر یاد کرد و گفت: امروز حوزه های علمیه بعنوان پیشقراول باید با مبانی و راهبردهای رهبری خرمشهر های اعتقادی، اقتصادی و فرهنگی را فتح کنند.

مسافرت در تعطیلاتی که برای مهار بحرانی مانند مهار و فروکش کردن ریزگردها اعلام می شود در کشورمان در حال تبدیل به رسمی فراگیر است؛ اما آیا مسافران چنین سفرهایی به این نکته فکر کرده اند که خوش گذرانی آنها چه عواقبی را برای سایر شهروندان و سکون جامعه دارد؟

آیت الله ناصری، امام جمعه یزد گفت: ستاد اجرایی فرمان امام از جمله نهادهایی است که به واسطه فعالیت‌ها خود می تواند به بحث راه اندازی صنعت پوشاک در سراسر کشور ورود کند.