چهارشنبه 18 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری دانا

سیاسی خبرگزاری دانا

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، با بیان اینکه هرگونه اقدام از سوی دشمن با پاسخی قوی مواجه خواهد شد، تأکید کرد که ریخته شدن خون شهید «صیاد خدایی» بی‌پاسخ نخواهد ماند.

صدها بحرینی به مناسبت پنجمین سالروز حمله ماموران امنیتی به تحصن مسالمت آمیز حامیان آیت الله عیسی قاسم در شهرک الدراز برای اعلام همبستگی با رهبر معنوی انقلاب بحرین راهپیمایی کردند.

در آستانه سالروز فتح خرمشهر فرهنگستان هنر طی مراسمی لوح ویژه خود را با عنوان «فَرِ فرهنگستان هنر» به هادی حجازی‌فر برای فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» اهدا کرد.

مراسم عزاداری سالروز شهادت امام صادق (ع)، رییس مذهب تشیع روز جمعه 6 خرداد‌ماه با برگزاری اجتماع بزرگ عزاداران در میدان آئینی امام حسین (ع) برگزار خواهد شد.

تفاهمنامه توسعه همکاری‌های مشترک و تأمین منابع مالی مورد نیاز تولیدکنندگان بازی‌های ویدئویی به امضا رسید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی از شاخص های اصلی در اعزام رایزنان فرهنگی باید بررسی عملکرد و نوع توجهات آنها به حوزه صنایع فرهنگی و گسترش صادرات این حوزه باشد.

محسن برمهانی در دیداری صمیمانه با دانشجویان دانشگاه صداوسیما از آن‌ها خواست برای رفع مشکلات خود تلاش کنند.

با پایان مهلت رسمی ارسال آثار به بخش مسابقه هشتمین جشنواره «فیلم شهر» تعداد 1871 اثر از 112 کشور جهان متقاضی این دوره از جشنواره شد.

پیمان جبلی رئیس رسانه ملی با حضور در جمع دانشجویان دانشگاه شریف، تأکید کرد که سند تحول سازمان صداوسیما خردادماه امسال منتشر خواهد شد.

سیدکریم حسینی گفت: تذکرات لازم و هشدارهای لازم به مالک ساختمان متروپل داده شده بود اما مجوز لازم را از سوی مراجع قانونی نگرفته و اگر هم گرفته متاسفانه با رانت و رشوه بوده است.

احمد وحیدی گفت‌: با توجه به سازه ناپایدار در محل حادثه عملیات امداد و نجات و آواربرداری در حادثه متروپل آبادان با حساسیت خاص دنبال می شود.

در کنار تصاویر دردناک حادثه «متروپل»، حضور مردم آبادان و خرمشهر در محل حادثه برای تسلی خانواده‌های داغدار و کمک‌های هرچند اندک آنها به نیروهای امدادرسان فقط از عهده کسانی برمی‌آید که روزی روزگاری آزمون‌های سخت تر از این را تجربه کرده‌اند.

اردوی آماده سازی تیم ملی فوتبال از روز دوشنبه نهم خرداد در تهران آغاز خواهد شد.

گزارش تصویری از اختتامیه همایش ملی جلوه های جهادی شهیدان در مدیریت شهری روز سه شنبه سوم خرداد در مرکز همایش های بین الملی تبریز (خاوران) برگزار شد.

جانشین رییس گروه مشاورین نظامی فرمانده کل قوا گفت: هشت سال دفاع مقدس با تکیه بر اخلاق، ایثار و از خودگذشتگی محدوده زمانی خاصی ندارد و الگویی برای ملت‌های آزاده جهان است.

یک مسابقه دیگر از هفته بیست و نهم لغو شد.