چهارشنبه 18 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری دانا

سیاسی خبرگزاری دانا

فراخوان چهارمین جشنواره انتخاب «کتاب سال خلیج فارس» توسط دبیرخانه این‌رویداد منتشر شد.

در حالی که خراسان جنوبی به دلیل داشتن مرز مشترک با کشور افغانستان، به عنوان شاهراه اتصال به بازارهای اقتصادی افغانستان مطرح است و بخش عمده ای از صادرات کشور به افغانستان از مرزهای این استان عبور می کند، اما تحولات و دگرگونی های سیاسی افغانستان در سال گذشته، کاهش تحقق اهداف صادراتی این استان را به دنبال داشته است.

نوغانداری به عنوان یک فعالیت و شغل جانبی در بخش کشاورزی از دیرباز مورد توجه مردم گیلان بوده است و در سال‌های متمادی با افت و خیزهای متعددی همراه بوده در حالیکه به گفته رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور عدم ورود شرکت های دانش بنیان در تولید فراورده های نوین ابریشمی از جمله چالش های این بخش محسوب می شود.

هوای شهرهای زنجان و همدان از صبح دوشنبه (3 خرداد 1401) برای همه گروه های سنی خطرناک اعلام شده است.

«پرتاب 4 فروند موشک غول پیکر زمین به زمین ارتش بعث عراق در میان خانه‌های بی دفاع دزفول» این‌خبر به‌قدری هولناک است که چهره‌ای جدید از وحشی‌گری و جنایات جنگی را در جنگ‌های بشری به ثبت رساند.

اسهالی که کودکان در این شرایط دارند آبکی و نسبتا شدید است که حتی ممکن است منجر به کم‌آبی بدن شود. معمولا در این مواقع ویروس از طریق مدفوع دفع می‌شود و اگر بهداشت فردی و بهداشت دست‌ها به درستی رعایت نشود انتقال فرد به فرد آن رخ می‌دهد.

ششمین جشنواره تلویزیونی مستند با اعلام فراخوان در 4 بخش «فیلم مستند»، «مجموعه مستند»، «عکس مستند» و «مستندنگاری» آغاز به کار کرد.

سالن‌های نمایش به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) از اذان مغرب پنجشنبه تا پایان روز جمعه اجرا نخواهند داشت.

رئیس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ وضعیت ترافیکی معابر پایتخت را تشریح کرد.

آیدان گیلن و گابریل بایرن بازیگران ایرلندی و ساندرین بونیر بازیگر فرانسوی در فیلمی که با تمرکز بر زندگی ساموئل بکت نویسنده مشهور ایرلندی ساخته می‌شود، نقش آفرینی می‌کنند.

پزشک پوست و مو درباره تاثیر بیماری کرونا بر روی مو عنوان کرد: افراد مختلف پس از بهبود از این بیماری، بسته به ذخایر بدنشان از ویتامین‌ها و مواد مغذی، دچار ریزش مو می‌شوند.

مراسم وداع با پیکر هشت شهید گمنام دوران دفاع مقدس در معراج الشهدای مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس شهرستان ساری با حضور مردم شهید پرور مازندران برگزار شد.

وحید شعبانی گفت: عملیات امداد و نجات در طبقه‌ها بالای ساختمان به پایان رسیده و دغدغه اصلی ما نجات افرادی است که احتمال دارد در طبقه همکف و زیرزمین محبوس شده باشد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی گفت: اوایل نیمه دوم خردادماه میزان افزایش شهریه مدارس غیردولتی مشخص می‌شود.

الله‌کرم مشتاقی گفت: مقامات رژیم اشغالگر قدس رسماً شهادت سرتیپ دوم پاسدار حسن صیاد خدایاری را به عهده نگرفته‌اند، کما اینکه وزیر جنگ این رژیم که به تازگی از آمریکا بازگشته در واکنش به این جنایت گفته است که "هیچ نظری ندارم".

مردم شهیدپرور استان مازندران با حضور پرشور خود در مراسم شب وداع با فرزندان زهرا (س) و پیکرهای پاک و مطهر شهدای گمنام در پارک موزه دفاع مقدس استان با آرمانهای انقلابی آن زندگان نامدار پیمان تازه کردند.