پنج‌شنبه 19 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری دانا

سیاسی خبرگزاری دانا

بیابانی با بیان اینکه حضور زنان مسلمان از ابتدای تاریخ اسلام تا به امروز سراسر حاکی از شور، شعور و حماسه است، گفت: حضور موثر زنان در مقاطع مختلف تاریخ اسلام تاکنون نشانگر اوج بصیرت، بینایی و آگاهی زن در مقاطع تاریخ بوده است.

3 تیم عملیاتی امداد ونجات از جمعیت هلال احمر آبادان،3 تیم عملیاتی از جمعیت هلال احمر خرمشهر به همراه تیم‌های آنست (سگهای زنده یاب) و تیم‌های واکنش سریع بلافاصله پس از کسب خبر به منطقه اعزام شدند.

سردار محمد زهرایی گفت: با روی کار آمدن دولت سیزدهم و ارائه طرح جامع "محرومیت‌زدایی مردم‌پایه" که در دو بخش عمرانی و اقتصادی اجرا خواهد شد نسبت به سالیان گذشته یک جهش چند ده برابری در حوزه محرومیت زدایی در دستورکار مشترک بسیج و دولت است.

نرخ دلار امروز دوم خرداد ماه در صرافی‌های بانکی با 80 تومان افزایش نسبت به روز گذشته 25 هزار و 822 تومان معامله شد و قیمت سکه طرح جدید با 10 هزار تومان کاهش قیمت نسبت به روز گذشته به 14 میلیون و 470 هزار تومان رسید.

هوای اصفهان در هفته‌ای که گذشت به دلیل خیزش کانون‌های گرد و خاک با کاهش کیفیت هوا و دید افقی غرب و شرق در تمام طول روز همراه بود.

مردان بسکتبال با ویلچر با برد مقابل تیم ژاپن دومین پیروزی خود را در رقابت‌های آسیا و اقیانوسیه بدست آورند.

فاطمه ناجی گفت: از هر سه قزوینی، یک نفر مبتلا به فشار خون بالا است و این عدد حدود 33/6 درصد است.

محمد توسلی عزیز خانواده و گرمابخش زندگی سه دختر، همان پدرمهربان و پرتلاشی که با وجود تنگی معیشت، جز نان حلال بر سر سفره زن و بچه‌اش نیاورده؛ در شب میلاد حضرت علی (ع) و روز پدر اعضای حیاتی بدنش را به سه خانواده دیگر زندگی می‌بخشد.

سیدمحمود حسینی‌پور گفت: نباید فرمانداران، سواحل را به حال خود رها کنند و با توجه ویژه، اجازه ولنگاری اخلاقی در سواحل را ندهند.

سعیدی گفت: امسال میزان کود اوره‌ای که بین کشاورزان سراسر کشور توزیع می شود نزدیک به 3 میلیون تن خواهد بود.

دکتر ناهید یزدی گفت: شیوع عمری ناباروری ثانویه در کشور 15.3 بوده است که این عدد در استان ما 11.8گزارش شده و استان قزوین جز استان‌هایی با شیوع پایین ناباروری اولیه و ثانویه بوده است.

امروز دوشنبه، دوم خردادماه شاخص کل بورس، در پایان معاملات با 25 هزار و 10 واحد کاهش، در ارتفاع یک میلیون و 557 هزار واحدی قرار گرفت.

محسن رضایی با بیان اینکه حدود سه میلیون تن کالا در انبارها و سیلوهای بندرامام خمینی وجود دارد، گفت: رخدادادهایی وضعیت امنیت غذایی جهان را با یک تغییرات اساسی مواجه کرده است و از این رو کشورهای بزرگ به سراغ برنامه‌های 10 ساله برای تامین امنیت غذایی خود رفته‌اند.

دولت سیزدهم بی‌توجه به جوسازی‌های صاحبان قدرت اصلاح ساختار اقتصادی کشور را در دستور کار قرار داده است تا ثروت‌های خدادادی به دست همه مردم برسد؛ دولت می‌خواهد کسی از این پس اشتباهات اقتصادی خود را از جیب مردم رفع و رجوع نکند.

رییس فدراسیون اسکواش ایران با مسولان فدراسیون ورزش‌های راکتی قطر جهت گسترش و تحکیم روابط بین دو کشور دیدار کرد.

مهدی طائب با اشاره به تاکید رهبر انقلاب که باید از همه امکانات برای تبیین استفاده شود گفت: جهاد تبیین، خُنثی‌کننده تهاجم فرهنگی دشمنان است.