دوشنبه 16 مهر 1403

روز جهانی قدس نماد حمایت مسلمین از مظلومان جهان است / «بیداری اسلامی» مهم‌ترین دستاورد روز جهانی قدس است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
روز جهانی قدس نماد حمایت مسلمین از مظلومان جهان است / «بیداری اسلامی» مهم‌ترین دستاورد روز جهانی قدس است

در خطبه های این هفته نماز جمعه خراسان رضوی بر اهمیت حمایت از آرمان فلسطین و مقابله با استکبار جهانی تأکید شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ ظهر امروز نماز سیاسی و عبادی جمعه در سراسر خراسان رضوی برگزار شد و اهم موضوعات به شرح ذیل مطرح شد؛

امام جمعه مشهد:

امروز اسرائیل در بیرون شهرهای خودش امنیت و آرامش ندارد

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه رضوی اظهار داشت: مومن زمانی که در برابر گناه قرار می‌گیرد وحشت زده می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: موضع و حال ما در برابر گناه باید این گونه باشد زیرا کافر برعکس است زیرا گناه را چنان می‌بیند که با یک دست تکان دادن برطرف می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به حضور حماسی مردم مشهد در روز پرفضیلت قدس خاطرنشان کرد: این حضور بیانگر نفرت مردم از یک جریان غصب است؛ سردار قاآنی امروز قهرمانانه جایگزین یک سردار شهید و سردار دلها شده‌اند و از بیانات ایشان بهره گرفتیم.

آیت الله علم‌الهدی افزود: مردم ما بر اثر حماسه و احساس دینی خودشان با این سخنان، آرام می‌شوند و می‌دانند امروز خوشبختانه با غیرت‌مندی این سرداران رشید، جبهه دشمن به کنار دریای مدیترانه عقب زده شده و در آنجا دلاوران ما با سربازان استکبار جهانی در حال جنگ هستند.

وی گفت: نسل جوان ما امام و انقلاب را درک نکرده‌اند و به روایت صدا و تصویر امام را می‌شناسند و هشت سال دفاع مقدس را نیز ندیده‌اند و بعد از دوران دفاع مقدس متولد شده‌اند اما امروز نسل نخبه ما هستند و برای آنها مطرح است که فلسطین یک کشور و ملت دیگر است و ما در یک نقطه دیگر چرا بایستی مسئله فلسطین برایمان مهم باشد؟

امام جمعه مشهدمقدس بیان کرد: دشمن تبلیغات زیادی روی این مسئله در دنیا به زبان فارسی صورت می‌دهد و در گوش و مغز نسل جوان ما این شبهه و القائات را می‌خواند. توجه کنید که ما مسلمان هستیم و پیامبر و قرآن و اسلام را قبول داریم. در سرزمینی ایشان مبعوث شدند که نظام عشیره‌ای حاکم بود و در این جامعه پیامبر مبعوث شدند.

آیت‌الله علم‌الهدی اظهار داشت: پیامبر مناسبات عشیره‌ای و خونی را بهم زدند و از میان بردند. ما شیعه اهل بیت (ع) و وابسته به پیامبر هستیم؛ مناسبت‌های ما خونی و جغرافیایی و مرزی نیست بلکه اجتماعی و دینی است و با این مناسبت‌ها زنده هستیم.

وی خاطرنشان کرد: فلسطین و قدس مربوط به اسلام است و مربوط به یک نقطه جهانی نیست؛ اسرائیل برای دشمنان یک خاکریز تشکیل شده بعد از جنگ جهانی دوم برای کدخدایی در دنیا است و فقط یک چالش برای این کدخدایی داشتند و آن هم اسلام است که اگر برداشته شود دیگر مانعی مقابل آنها نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: دشمن می‌خواست و می‌خواهد خاکریز را جلو بیاورد؛ جبهه مقابله با استکبار ملت فلسطین است که 70 سال است مقاومت می‌کنند و ایستاده‌اند. مسئله فلسطین مسئله ماست زیرا اسلام و پیامبر را قبول داریم. دشمن می‌خواهد این خاکریز را جمع کند و ما باید مقابله کنیم. فلسطین مسئله اصلی ما و قدس تمام مبنای سیاست خارجی ما است.

وی گفت: امروز اسرائیل در بیرون شهرهای خودش امنیت و آرامش ندارد و این تفاوت بزرگ با زمانی است که امام این روز را روز قدس نامیدند. امروز خوشبختانه فلسطینی‌های کرانه باختری به رزمندگان غزه متصل شده‌اند. اسرائیل امروز در محاصره 13 میلیون فلسطینی قرار گرفته که حلقه مقاومت نیز از آنها حمایت می‌کند تا ریشه اسرائیل کنده شود.

امام جمعه تربت حیدریه:

نوید های پیروزی جبهه مقاومت و نابودی رژیم غاصب صهیونیستی روشن است

حجت الاسلام محمدرضا عصمتی در آیین خطبه های نماز جمعه تربت حیدریه اظهار داشت: امام راحل بخاطر آنکه تمام عوامل از رژیم غاصب صهیونیستی حمایت می کردند به مردم هشدار دادند که باید پشتیبان مردم مظلوم فلسطین باشیم و روز جهانی قدس را نامگذاری کردند که این روز آثار فراوانی داشته است.

وی با تقدیر از حضور گسترده مردم در این آیین گفت: حضور پرشور مردم روزه‌دار نشان از آن دارد که همچنان پایبند به آرمان‌های مردم مظلوم فلسطین در گرفتن حق قانونی خود از رژیم اشغالگر اسراییل هستند.

حجت‌الاسلام عصمتی افزود: روز قدس، روز تجلی دفاع از آزادی و حقوق مسلمانان بی‌دفاع فلسطین، روز استقامت، سرافرازی، عدالتخواهی و اتحاد دنیای اسلام است.

وی گفت: وقایعی که امروز در پیرامون فلسطین و جبهه مقاومت مشاهده می شود بی شک نوید های پیروزی جبهه مقاومت و نابودی رژیم غاصب صهیونیستی را بشارت می دهد.

امام جمعه موقت خلیل آباد:

کارگران بازوان حرکت جامعه به سوی رشد و تعالی است

حجت الاسلام الهی، امام جمعه موقت خلیل آباد ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان که در محل مسجد جامع خلیل آباد برگزار شد، اظهار داشت: شوراهای اسلامی شهر و روستا باید بیشتر به فکر جوانان و فضای فرهنگی و ورزشی در شهر و روستا باشند.

وی با بیان اینکه اگر به فکر جوانان باشیم مطمئنا نباید شاهد درگیر شدن آنها در آسیب های اجتماعی باشیم، خاطرنشان کرد: هر چقدر برای جوانان کار بیشتری انجام دهیم آینده کشور را تضمین کرده ایم.

امام جمعه موقت خلیل آباد تصریح کرد: روز ملی خلیج فارس یک نامگذاری نیست بلکه یک یادآوری رشادت ایرانیان در مقابل دشمنان و بیگانگان از گذشته تا به امروز است که باید همه نسبت به گرامیداشت آن اهتمام ویژه ای داشته باشیم.

وی ضمن تبریک روز کار و کارگر، اذعان کرد: کارگران بازوان حرکت هر جامعه ای به سوی رشد، تعالی و شکوفایی هستند و ستون فقرات اقتصادی کشور هستند که باید به مقام آنها توجه ویژه ای داشته باشیم.

حجت الاسلام الهی همچنین با گرامیداشت هفته معلم، عنوان کرد: مقام معلم همیشه در دین مبین اسلام مورد ستایش قرار گرفته است و بزرگان دین همیشه معلم را شغل انبیاء برابر می دانند.

امام جمعه قوچان:

مسجدالاقصی بخش اساسی از آرمان‌های مسلمانان است

حجت‌الاسلام علیرضا هراتی مطلق امام جمعه قوچان ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی - سیاسی جمعه در مصلای قبای این شهرستان اظهار کرد: امروز ملت ایران پس از 2 سال تعطیلی راهپیمایی روز قدس به واسطه کرونا حضوری باشکوه را به نمایش گذاشتند.

وی با بیان اینکه ملت ایران و سایر ملت‌های آزاده دنیا در روز جهانی قدس اعلام می‌کنند که مسئله فلسطین خاتمه یافته نیست، گفت: مسجد الاقصی و قدس جز آرمان‌ها و اولین قبله مسلمانان مورد قداست است و نمی‌توان از آن گذشت کرد.

خطیب جمعه قوچان ادامه داد: مگر از کربلا، کعبه، حرم رسول الله، ائمه بقیع و تمام حرم‌ها و اماکن مقدس می‌توان گذشت که برخی بیان می‌کنند مسئله فلسطین خاتمه یافته و باید از آن گذشت.

هراتی مطلق با اشاره به این مطلب که امام عصر (عج) هنگام ظهور با مظاهر فساد در جامعه برخورد می‌کنند و اسرائیل یکی از این مظاهر به شمار می‌آید، بیان کرد: به طور قطع امام زمان (عج) با اسرائیل و دست‌های آلوده به خون کودکان و زنان و مظلومام برخورد می‌کنند.

وی تأکید کرد: متأسفانه امروز دولتمردان دولت‌های مرتجع عرب با اسرائیل جلسه سازش برگزار می‌کنند و چشم‌های خود را بر کشته شدن کودکان و زنان مظلوم فلسطین می‌بندند و به قداست مسجدالاقصی اهمیت نداده و تنها گوش به فرمان ارباب خود یعنی آمریکا هستند.

امام جمعه قوچان با اشاره اهمیت استیفای حقوق کار و کارگر، تصریح کرد: باید به مسئله کارگران سرگذر، ساختمانی و... رسیدگی شود که این مسئله در سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب درزمینه تأمین اجتماعی دیده شده است.

امام جمعه تربت‌جام؛

روز جهانی قدس نماد حمایت مسلمین از مظلومان جهان است

حجت‌الاسلام میرزا محمد معتمدی فر با دعوت خود و نمازگزاران این هفته نمازعبادی و سیاسی نماز جمعه به رعایت تقوای الهی با بیان اینکه روز جهانی قدس نماد حمایت مسلمین از مظلومان جهان است؛ اظهار داشت: روز جهانی قدس بزرگترین و باشکوه‌ترین نماد اتحاد مسلمین جهان در برابر زورگویی‌های نظام سلطه و دفاع از منافع و حقوق ضایع شده جهان اسلام است.

وی تصریح کرد: در این روز مسلمانان جهان اسلام به صورت هماهنگ و متحد به حمایت از مظلومین جهان بویژه مردم قهرمان فلسطین به پا خواسته و انزجار خود را از ظلم و زورگویی در تمام دنیا اعلام می‌کنند.

امام جمعه تربت‌جام با بیان اینکه امروزه روز جهانی قدس به روز ترس استکبار جهانی از اتحاد و همبستگی مسلمانان تبدیل شده است؛ اظهار داشت: رژیم اشغالگر صهیونیست با حمایت کشورهای غربی، جنایات زیادی علیه مردم مظلوم فلسطین انجام داده و انسانیت حکم می‌کند مسلمانان در مقابل این جنایات ایستاده و از حقوق مردم فلسطین دفاع کنند.

حجت‌الاسلام معتمدی فر در پایان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد «جهاد تبیین» اظهار کرد: یکی از مصادیق جهاد تبیین مقابله با ظالم و استکبارستیزی است و همه ما این جهاد را شنیدیم و باید به وظیفه خود در قبال آن عمل کرده و ندای مظلومیت را به گوش جهانیان برسانیم.

امام جمعه سبزوار:

غیرت اسلامی اجازه نمی دهد مسجد الاقصی در چنگال صهیونیست ها بماند

امام جمعه سبزوار گفت: مسجد الاقصی قبله نخست مسلمانان و محل عروج پیامبر (ص) به معراج است و هیچ گاه غیرت اسلامی اجاره نخواهد داد مسجد الاقصی در چنگال صهیونیست ها اسیر بماند.

حجت الاسلام غلامرضا مقیسه در خطبه های نماز جمعه سبزوار افزود: مردم ایران و ملت های مسلمان و آزادی خواه جهان امروز با راهپیمایی پر شور خود بار دیگر نشان دادند حامی و در کنار مردم مظلوم فلسطین هستند.

وی اظهار داشت: جوانان و مردم مظلوم فلسطین بداند تنها و در غربت نیستند و عادی سازی و نشست با مرتجعان منطقه برای رژیم صهیونیستی امنیت آفرین نبوده است و و موضوع فلسطین به حاشیه نرفته و عملیات شهادت طلبانه جوانان فلسطینی نشان داد آنها در کانون تحولات جهان اسلام هستند.

حجت الاسلام والمسلمین مقیسه افزود: سرزمین فلسطین داری ریشه و هویت ملی و اصیل هستند هویت فلسطین با هویت عقیدتی مسلمانان عجین شده است.

وی با اشاره به انگیزهای حمایت از مردم مظلوم فلسطین گفت: جدای از مسئله دین و ومذهب مسئله انسانی اقتضا می کند همه آزاد اندیشان منصف و اهل تفکرکه به فکر سعادت جامعه بشری هستند روز قدس به صحنه بیایند و مقابل رژیم ظالم و ستمگر صهیونیست ایستادگی کنند.

امام جمعه سبزوار اظهار داشت: ملت مظلوم فلسطین بیش از 7 دهه با اشغالگران صهیونیست، استکبار و مرتجعان منطقه در حال مبارزه هستند اکنون این ملت مظلوم به حمایت سراسری از خاستگاه روز قدس و کشور محور مقاومت ایران نیاز دارند.

وی افزود: مسجد الاقصی قبله نخست مسلمانان و محل عروج پیامبر (ص) به معراج است و هیچ گاه غیرت اسلامی اجاره نخواهد داد مسجد الاقصی در چنگال صهیونیست ها اسیر بماند.

امام جمعه سرخس:

«بیداری اسلامی» مهم‌ترین دستاورد روز جهانی قدس است

حجت‌الاسلام محمد بختیاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس گفت: ابتکار امام خمینی (ره) درباره روز قدس جهت خروج فلسطین از انزوای زجردهنده جهانی بود که مردم فلسطین با اتکا به خداوند متعال روی پای خودشان ایستادند و در کالبد انتفاضه علیه رژیم صهیونیستی اقدام کردند.

امام جمعه سرخس تاکید کرد: بیداری اسلامی کنونی در جهان اسلام از مهمترین نتایج و دستاوردهای روز جهانی قدس است و برگزاری هر چه باشکوه روز قدس باعث می‌شود دیگر مسلمانان برای فلسطین بسیج شود و این سیل همه صهیونیست‌های غاصب را غرق خواهد کرد.

وی ادامه داد: امروز رژیم صهیونیستی بیش از گذشته دچار آشفتگی و ضعف است و شرایط به گونه‌ای است که خیلی زودتر از آن 25 سال، نابودی رژیم صهیونیستی را جشن بگیریم.

بختیاری درباره ضعف رژیم صهیونیستی گفت: گنبد آهنین آنها نقطه ضعف آنها شده است؛ در حوزه سایبری شاهد شکست اسرائیلی‌ها هستیم و آشفتگی اقتصادی و شکست برنامه‌های اقتصادی اسرائیلی‌ها به دلیل اختلافاتی که بین آنها است، نشانه ضعف‌های روز افزون این رژیم است.

خطیب جمعه سرخس به اعتراضات یهودیانی که شهروند درجه دو محسوب می‌شوند اشاره کرد و گفت: امروز شاهد مهاجرت معکوس بسیاری از یهودیانی هستیم که فلسطین را اشغال کرده بودند و با سیل خروشان ملت‌های مسلمان، شمارش معکوس اضمحلال رژیم صهیونیستی شروع شده و به زودی شاهد حذف رژیم صهیونیستی خواهیم بود.

وی در ادامه به سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلم اشاره و عنوان کرد: شهید مطهری پهلوان میدان جهاد تبیین بود و مانند یک مجاهد مقابل افکار پوسیده و تحجری ایستاد و آنها را به حاشیه برد؛ اگر زیرساخت فکری و تربیتی به خوبی در آموزش و پرورش شکل بگیرد قطعاً خروجی آموزش و پرورش یک خروجی انقلابی، جهادی و کوشا می‌شود بنابراین نقش تربیتی آموزش و پرورش یک نقش کلیدی است.

بختیاری در ادامه با اشاره به برگزاری مسابقات بین‌المللی کشتی در سرخس، گفت: با برگزاری این مسابقات سرخس را به عنوان یک شهرستان ورزشی و قهرمان‌پرور معرفی می‌کنیم و با برگزاری مسابقات بین‌المللی، قهرمانان سرخس معرفی می‌شوند و در سرمایه‌گذاری اقتصادی نیز بسیار تاثیر می‌گذارد.

امام جمعه سرخس درباره انتصاب فرماندار بومی، بیان کرد: ملاک ما شایسته‌سالاری است، هر انسان شایسته چه بومی و چه غیربومی که برای مردم خدمت بدون منتی داشته باشد روی چشم ما جای دارد اما باید بدانیم که یک شخص بومی به خاطر اشراف اطلاعاتی که درباره شهرستان دارم کارایی‌اش بیشتر است.

انتهای پیام /