سه‌شنبه 10 مهر 1403

رویدادهای خبری گلستان در هفته گذشته

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
رویدادهای خبری گلستان در هفته گذشته

گرگان - ایرنا - تشییع پیکر یک شهید گمنام در گرگان، حضور سفیر بنگلادش در گلستان، پاکسازی تالاب بین‌المللی آجی‌گل از زباله، اعلام اضافه شدن 4 کشور به مقاصد صادراتی کالاهای تجاری استان و زمین‌گیر شدن پرواز گرگان - تهران به دلیل نقص فنی هواپیما از جمله رویدادهای خبری هفته گذشته گلستان بود.

همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) پیکر یک شهید گمنام دوران دفاع مقدس با حضور اقشار مختلف مردم و مسوولان در گرگان تشییع و به خاک سپرده شد.

مردم گرگان پیکر این شهید را در فضایی معنوی بر روی دستان خود از شبستان مرحوم آیت الله میبدی در مسجد جامع گرگان به سوی میدان شهرداری و سپس حسینیه عاشقان ثارالله تشییع کردند.

خانواده های شهدای مدافع حرم گلستان، روحانیان، استاندار، مدیران و فرماندهان نظامی در کنار آحاد مختلف مردم در این تشییع جنازه حضور داشتند.

**

مسوول نمایندگی وزارت امور خارجه در گلستان با اشاره به حضور 32 هزار تبعه کشور افغانستان در این استان گفت که از این تعداد حدود 5 هزار نفر فاقد کارت اقامت و هویتی هستند.

ذوالفقار امیرشاهی اظهار داشت: افغانستانی های غیرمجاز ساکن گلستان بیشتر در مزارع کشاورزی و دامداریهای استان به کار گرفته می شوند که نظارت بر آنها مشکل است.

**

پرواز عصر یکشنبه گرگان - تهران قبل از بلند شدن از باند فرودگاه گرگان به دلیل نقص فنی یکی از موتورها با تصمیم کاپیتان لغو شد.

علاوه بر آن در هفته های اخیر چند پرواز از فرودگاه گرگان به دلیل شرایط نامساعد جوی شهرهای مقصد و بررسی فنی هواپیما لغو شده بود.

**

استاندار گلستان در نشست خبری گفت: همزمان با دهه فجر 2 هزار و 531 طرح عمرانی و اقتصادی با اعتبار بیش از 28 هزار میلیارد ریال در این استان افتتاح یا عملیات ساخت آن آغاز می‌شود.

هادی حق شناس اظهار داشت: از این مقدار اعتبار 15 هزار میلیارد ریال مربوط به افتتاح پروژه ها و مابقی برای آغاز عملیات ساخت طرح های گوناگون بوده که سهم بخش دولتی از این اعتبارات بیش از 10 هزار میلیارد ریال است.

**

رییس آموزش و پرورش گنبدکاووس گفت: 40 درصد از مجموع 493 مدرسه موجود در این شهرستان در داخل و حاشیه شهر گنبد فرسوده و نیازمند نوسازی است که تحقق این امر، نیازمند کمک خیران است.

**

مدیرکل فرودگاه های گلستان گفت: مجوزهای داخل کشور برای برقراری پرواز گرگان - قزاقستان نهایی شده و این پرواز پس از صدور مجوز کشور مقصد و با مشارکت شرکت های هواپیمایی ایرانی برقرار خواهد شد.

علی متانت اظهار داشت گفت: با توجه به جایگاه اقتصادی شهر اکتائو قزاقستان و اثر بخش بودن این خط هوایی بر اقتصاد گلستان، تلاش زیادی برای برقراری پرواز گرگان - آکتائو صورت گرفته که در صورت نهایی شدن مجوزها، اولین پرواز یک هواپیما از ایران به این بندر تجاری - اقتصادی از گرگان انجام خواهد شد.

**

گوسال اعظم سارکار سفیر بنگلادش در ایران در دیدار با استاندار گلستان گفت: با توجه به ظرفیت و پتانسیل این استان، سرمایه گذاران بنگلادشی راغب به سرمایه گذاری در گلستان هستند.

هادی حق شناس هم در دیدار با سفیر بنگلادش در ایران اظهار داشت: بخش دولتی در کنار بخش خصوصی به دنبال توسعه زیرساخت های اولیه است که امیدواریم نتیجه آن، جلب نظر سرمایه گذاران خارجی و داخلی برای حضور مداوم در این استان باشد.

**

به مناسبت روز جهانی تالاب‌ها و به همت فعالان و سازمان‌های مردم نهاد حامی محیط زیست، طرح پاکسازی از زباله تالاب بین‌المللی آجی‌گل در بخش مرزی داشلی‌برون شهرستان گنبدکاووس انجام شد.

این طرح با مشارکت بیش از 50 نفر از دوستداران محیط زیست فعال در سازمان‌های مردم نهاد و برخی از مردم محلی شهر مرزی اینچه‌برون با حضور در تالاب آجی‌گل انجام و زباله‌های رها شده در حاشیه این تالاب جمع‌آوری شد.

**

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت که با وجود محدودیت ناشی از اعمال تحریم ها، 4 کشور آرژانتین، برزیل، تونس و آلمان به جمع استفاده‌کنندگان از محصولات تولیدی این استان اضافه شد.

درویشعلی حسن زاده اظهار داشت: کالاهای گلستان به 32 کشور از چهار قاره آسیا، آفریقا، آمریکای جنوبی و اروپایی صادر می شود و از ابتدای امسال تاکنون 472 هزار و 500 تن کالا به ارزش 127 میلیون و 500 هزار دلار به این کشورها صادر گردید.

به گفته وی هشت کشور نخست صادرات کالا از گلستان به ترتیب عراق، ترکمنستان، افغانستان، قزاقستان، بلغارستان، چین، رومانی و ازبکستان هستند.

**

میرمحمد غراوی معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری گلستان گفت: شهرداری‌های استان باید تا قبل از پایان سال برای تک برگی کردن اسناد املاک و اراضی خود اقدام کنند.

**

ادامه برد های متوالی شهرداری گرگان در لیگ برتر بسکتبال مردان، صعود تیم بسکتبال زنان گرگان به مرحله نیمه نهایی لیگ زنان، برگزاری هفته دوازدهم سوارکاری گنبد کاووس، برد تیم پاس گرگان در لیگ دسته اول والیبال ایران و کسب عنوان بهترین گلزن رقابتهای فوتبال دختران زیر 19 سال آسیا توسط دختر گرگانی از جمله خبرهای ورزشی هفته گذشته گلستان بود

*س_برچسب‌ها_س*