سه‌شنبه 17 مهر 1403

زنجان در هفته‌ای که گذشت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
زنجان در هفته‌ای که گذشت

زنجان - ایرنا - افزایش شمار مبتلایان به کرونا در زنجان، برخورد با اخلال گران بازار در استان و افزایش نرخ حمل و نقل درون شهری زنجان از جمله مهمترین رویدادها و عناوین خبری این استان در هفته گذشته بود.

** استاندار زنجان گفت: با بنگاه‌های معاملاتی غیرقانونی مسکن و نمایندگی‌های خودسرانه که به خرید و فروش زمین اقدام کنند بدون اغماض و به جد برخورد می‌شود و باید پاسخگو باشند.

فتح الله حقیقی در جلسه کارگروه طرح ملی اقدام مسکن افزود: اخبار و اطلاعات موثقی وجود دارد که عده ای به دروغ تحت عنوان بنگاه معاملاتی مسکن یا نمایندگی خودساخته اقدام به معامله زمین‌هایی می‌کنند که از سالهای گذشته بلاتکلیف مانده است.

** معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: بررسی‌های انجام گرفته نشان می‌دهد شمار مبتلایان به بیماران کرونای بستری شده در این استان طی 6 روز گذشته روند افزایشی به خود گرفته که ادامه این روند نگران کننده است.

دکتر علیرضا آرمانی کیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: افزایش شمار مبتلایان به کرونا در این استان نتیجه بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی و افزایش تعاملات اجتماعی افراد است.

** رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: بر اساس مصوبه جلسه کارگروه تنظیم بازار و کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات حکومتی استان نرخ حمل و نقل درون شهری استان افزایش یافت و این تغییرات از تیرماه اعمال می‌شود.

ناصر فغفوری افزود: بر این اساس قیمت مصوب سال جاری برای تاکسی درون شهری در شهرستان زنجان برای یک مسیر 10 هزار ریال، 2 مسیر 20 هزار ریال، سه مسیر 25 هزار ریال از مسافر اخذ و به ازای مسیر چهارم به بعد پنج هزار ریال به قیمت کرایه افزوده می‌شود.

** مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: امسال 10 تعاونی در این استان ایجاد خواهد شد که شرکت تعاونی بندر خشک صادراتی یکی از این تعاونی‌ها است.

محمدرضا یوسفی پروژه ایجاد و توسعه اشتغال مشاغل خانگی با رویکرد تعاونی، ایجاد بندر خشک صادراتی به صورت شرکت تعاونی و تقویت برنامه‌های حوزه کارگری را از جمله برنامه‌های این اداره کل در سال جاری عنوان کرد.

** رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر زنجان گفت: آموزش حلقه مفقوده در حوزه ساخت و سازهای شهری بوده و متاسفانه آنگونه که باید و شاید به این موضوع مهم توجه نشده است.

منصور مرادلو افزود: وظیفه ماموران اجرائیات شهرداری هنگام بروز تخلفات ساختمانی اخطار به صاحب ملک و در صورت رعایت نکردن، برخوردهای قانونی است.

وی اضافه کرد: به‌طور معمول ماموران اجرائیات شهرداری با توجه به گزارش‌های دریافتی شهروندان مبنی بر ساخت و سازهای غیرمجاز و مسائل ناشی از آن، طبق چک لیست هایی اقدام و به موارد رسیدگی می کنند.

** مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: هم اکنون حدود 6 هزار نفر در این استان به طور مستقیم در رشته‌های مختلف صنایع دستی اشتغال دارند.

امیر ارجمند با بیان اینکه صنایع دستی عالی‌ترین حوزه برای برنامه ریزی و دستیابی به شعار جهش تولید است، اظهار داشت: زنجان در تولید صنایع دستی فلزی و از نظر تعداد و کیفیت فروشگاه‌های این صنعت، جزو استان های تراز اول کشور به شمار می رود.

** رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان گفت: میزان تولید زیتون در این استان به دلیل آورد سالانه متفاوت بوده اما به طور متوسط با حدود 45 هزار تن در سطح زیر کشت بیش از 20 هزار هکتار، رتبه اول کشور را دارد.

علی یگانه‌فرد اظهار داشت: 9 گمرک تخصصی زیتون در کشور وجود دارد و انتظار می‌رود زنجان نیز به عنوان گمرک تخصصی زیتون پیش‌بینی شود.

** مدیرکل راه آهن منطقه شمال‌غرب کشور گفت: پروژه 2 خطه کردن مسیر ریلی زنجان - تهران هم‌اکنون به پیشرفت 71 درصدی رسیده و پیمانکار قطعه زنجان به سلطانیه در زمان حاضر فعال است.

** مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: در سطح کلان از سال 97 توجه ویژه‌ای به حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری شده و اعتباراتی از محل صندوق توسعه ملی برای این امر، اختصاص یافته که سهم استان زنجان در سال‌های 97 و 98 به ترتیب 13 و 28 میلیارد تومان بود و برای سال جاری نیز حدود 16 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

** مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: کشاورزان از فروش گندم به دلالان و واسطه‌ها خودداری کنند چرا که فعالیت افراد و مراکز متفرقه فاقد مجوز قانونی ممنوع بودن و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود.

** مدیرکل ثبت احوال استان زنجان گفت: به دلیل پایان اعتبار کارت‌های ملی کاغذی، دستگاه‌های اجرایی بدون کارت هوشمند ملی قادر به ارائه خدمات نیستند، بنابراین لازم است شهروندانی که تاکنون برای دریافت کارت هوشمند ملی ثبت نام نکرده اند در اسرع وقت برای این کار اقدام کنند.

** مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: میانگین اجرای طرح هادی در روستاهای این استان، بالاتر از میانگین کشوری است.

رضا خواجه‌ای افزود: از مجموع 710 روستای بالای 20 خانوار استان، طرح هادی در 400 روستا اجرا شده است و میانگین اجرای طرح هادی روستایی در استان زنجان 56.3 درصد و در سطح کشور 46.2 درصد است.

** مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان زنجان گفت: بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر ضامن تامین معیشت پایدار برای بیمه شدگان در جوامع روستایی است و نقش مهمی در فقر زدایی و کاهش مهاجرت به شهرها دارد.

علی عباسی با بیان اینکه در زمان حاضر بر اساس پایش انجام شده، حدود 127 هزار نفر از جمعیت روستایی استان زنجان تحت پوشش هیچ صندوق بیمه‌ای قرار ندارند، گفت: هم اکنون 43 هزار و 177 نفر از جامعه هدف در این استان، بیمه پرداز صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند.

*س_برچسب‌ها_س*