پنج‌شنبه 19 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

وب‌گاه عصر ایران

مجموع دارایی های صندوق سرمایه‌گذاری عمومی پادشاهی عربستان سعودی تقریباً 620 میلیارد دلار آمریکا است. در طول همه‌گیری کووید -19، این صندوق تقریباً 8.7 میلیارد دلار سهام شرکت‌های بزرگ جهانی (بوئینگ، فیس‌بوک، دیزنی، ماریوت و استارباکس) را خریداری کرد و همچنین سهام غول های نفتی BP، توتال، رویال داچ شل، انی و اکینور ASA را خریداری کرد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: گفتگو‌ها و مذاکراتی که با تلاش و میانجیگری اتحادیه اروپا و آقای بورل انجام شد ناظر بر بازگشت همه طرف‌ها به تعهدات کامل در برجام است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در توکیو حضور دارد، با نخست‌وزیر ژاپن دیدار و گفتگو کرد.

وب‌گاه عصر ایران

عجیب‌تر این که؛ همین کویت که اکنون برای ایران خط و نشان می‌کشد و ادعای مالکیت بر میدان گازی آرش را مدام تکرار می‌کند، در سال‌های ریاست جمهوری آقای خاتمی قبول داشته که ایران در این میدان گازی سهم دارد و بر اساس همین باور نیز، مقامات کویتی به ایران سفر کرده و تلاش کردند مسئله را حل کنند.

وب‌گاه خبر آنلاین

علی ربیعی در یادداشتی با عنوان «در اولین روز ثبت‌نام انتخاباتی» در روزنامه اعتماد نوشت: تا به امروز چشم‌انداز روشنی از اقدامات عملی عرضه نشده است و نظریه و برنامه‌ای برای ترمیم و اصلاح فضا به چشم نمی‌خورد حتی در مواردی مانند سیاستگذاری‌های فرهنگی، به نوعی سیاست‌های برگشت به عقب قابل مشاهده است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

ناصر کنعانی گفت: مطالبات ایران از ژاپن و دیگر کشورها را با جدیت دنبال می‌کنیم و در سفر امیرعبداللهیان به توکیو نیز این موضوع در دستورکار قرار دارد

وب‌گاه عرشه آنلاین

اختلاف نظر میان وزیر کشور انگلیس و وزیر امور خارجه این کشور در مورد قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست تروریستی لندن بیشتر شده است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) 16 مرداد ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران به تشریح آخرین تحولات در حوزه سیاست خارجی پرداخت. کنعانی در ابتدا یاد و خاطره دیپلمات‌های شهید ایرانی و خبرنگار ایرانی در مزار شریف را گرامی داشت و روز خبرنگار را به خبرنگاران تبریک گفت و به اهمیت نقش خبرنگاران در خبررسانی اشاره کرد و افزود:...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

حسین اکبری در ارتباط با تاسیس 2 بانک مشترک برای تسهیل مبادلات پولی ایران و سوریه توضیحاتی را بیان کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصاد نیوز: اختلاف نظر میان وزیر کشور انگلیس و وزیر امور خارجه این کشور در مورد قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست تروریستی لندن بیشتر شده است.

وب‌گاه عصر ایران

حسین امیرعبداللهیان در ارتباط با موضوع تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا گفت: تبادل زندانیان یک موضوع انسانی است و ما در این خصوص گفتگوهای غیر مستقیمی را از سال گذشته با طرف آمریکایی داشته‌ایم.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

ناصر کنعانی گفت: امیرعبداللهیان به منظور بازدید رسمی و دیدار با مقامات ارشد ژاپن، یکشنبه شب به وقت محلی وارد توکیو شد و مورد استقبال مقامات وزارت امور خارجه ژاپن قرار گرفت.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: حملات پهپادی اوکراین به داخل خاک روسیه زمانی احتمال غیرقابل‌تصوری به نظر می‌رسید، اما چنین حملاتی به یکی از اتفاقات رایج جنگ تبدیل شده‌اند. کی‌یف نیز جسورانه هشدار داده که تعداد بیشتری از پهپادها در راه است

وب‌گاه عرشه آنلاین

امیرعبداللهیان بعد از سفر به توکیو از جزئیات مهم اهداف سفر به ژاپن پرده برداشت.

وب‌گاه عرشه آنلاین

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص اظهارات حسین امیرعبداللهیان در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: برای اینکه به توافق نهایی برسیم اکنون بستگی کامل به سه کشور اروپایی و آمریکا دارد تا فوری همانند جمهوری اسلامی ایران عمل کنند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

پس از گمانه زنی ها درباره تاریخ و محور سفر حسین امیرعبداللهیان به ژاپن، وزیر خارجه ایران ساعاتی پیش وارد توکیو شد تا رایزنی بر سر میانجی‌گری ژاپن در روابط متشنج ایران و اروپا را آغاز کند.