سه‌شنبه 17 مهر 1403

سیاست‌مداران

سیاست‌مداران

خبرگزاری فارس

خبرگزاری تسنیم

رضاپهلوی در پیامی خواست تا در آستانه 16 آذر که در ایران به عنوان روز دانشجو شناخته می‌شود، اعتصاب و اعتراض صورت بگیرد، اما او در این پیامش اسمی از روز دانشجو نیاورد، چراکه 16 آذر یادآور جنایت پدرش در کشتار سه دانشجوی مخالف دولت کودتا بود.

خبرگزاری دانا

مدیر جامعه الزهرا سلام الله علیه گفت: حوزه و دانشگاه دو نهاد علمی هستند که در تربیت نیروهای انقلابی نقش مهم و تأثیرگذار دارند که در آینده کشور موثر هستند پیشرفت و توسعه کشور به تصمیم گیری این دو نهاد بستگی دارد که باعث می شود کشور جایگاه خود را پیدا کند بعد از انقلاب حرکت های خوبی انجام شده است.

خبرگزاری تسنیم

مجری طرح قطار سریع السیر قم - تهران - اصفهان با اعلام بومی‌سازی 30 درصد این پروژه، گفت: بنا داریم این قطار تا پایان ددولت سیزدهم به بهره‌برداری برسد.

وب‌گاه مشرق نیوز

سید مهرداد سیدمهدی مدیر روابط عمومی دفتر مقام معظم رهبری شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته مشکل توزیع بنزین سوپر طی روزهای آینده برطرف می‌شود، اما مشکل اساسی مصرف بالای بنزین در کشور است چراکه اکنون تراز تولید و مصرف منفی شده است.

خبرگزاری تسنیم

رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه امام خمینی (ره) گفت: افت آبخوان‌ها و خشک شدن رودخانه‌ها، تالاب‌ها، قنات‌ها و چشمه‌ها، بیش از آن که به دلیل تغییر اقلیم یا خشکسالی باشد، ناشی از برداشت بی رویه منابع آبی است و در این بین کشاورزی بیشترین سهم را دارد.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: سید مهرداد سیدمهدی مدیر روابط عمومی دفتر رهبری شد.

خبرگزاری تسنیم

رئیس بنیاد ملی نخبگان خراسان شمالی اظهار کرد: برگزاری "تورهای علمی" در هر مقطعی چه آموزش و پرورش و چه آموزش عالی، نه اینکه صرفاً مفید باشد بلکه از ضروریات است! چراکه دروس مدارس و دروس دانشگاهی بیشتر تئوری و آکادمیک است و جنبه عملی آن بسیار کم است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

احمدعلی مسعود انصاری که مادرش، خاله فرح بود و به خاطر همین نسبت خانوادگی با فرح، به حلقه دوستان خصوصی شاه و فرح راه یافته بود، در خاطراتش می نویسد: «یک نکته مهم، مسئله فرح و جوادی بود و آن اینکه در رفت و آمدهای مکرر به دربار به وجود بود»

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجوف همایش ملی اجتهاد عقل گرا با هدف بررسی نقش عقل در استنباط علوم اسلامی و انسانی با پیام مرجع عالیقدر حضرت آیت الله جعفر سبحانی دامت برکاته و سخنرانی صاحبنظران این حوزه چهارشنبه شب 23 آذرماه در قم برگزار می‌شود. در این همایش علمی آیات علی اکبر رشاد و مهدی هادوی تهرانی ایراد سخنرانی خواهند داشت. همچنین رونمایی از کتب و آثار ویژه همایش با عناوین فلسفه...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

به گفته تحلیلگران محمد بن سلمان این هفته میزبان رهبر چین در برهه حساسی از روابط ایالات متحده و عربستان است؛ رخدادی که نشان از عزم ریاض برای هدایت نظم قطبی جهانی بدون لحاظ کردن خواست های متحدان غربی است.

خبرگزاری دانا

حیدری گفت: اجازه دهیم طلسم کار شکسته و کلنگ یکی از پروژه‌های روگذر و زیرگذر به زمین زده شود تا مرحله به مرحله سایر پروژه‌ها را اجرا و گره ترافیکی شهر را باز کنیم.