شنبه 29 اردیبهشت 1403

صنعت و تجارت

صنعت و تجارت

خبرگزاری دانا

ایوب کرد، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: پایانه‌های مرزی در زمینه اقتصاد مقاومتی پتانسیل بالایی دارند و راهکار مقابله با تحریم ها هستند.

خبرگزاری تسنیم

معاون اشتغال وزارت کار گفت: از ابتدای مهرماه سال جاری تمامی واحدهای اجرایی در استان‌ها موظف شده اند درخواست‌های مرتبط با استفاده از خدمات اشتغال اتباع خارجی را در سامانه جامع اشتغال اتباع خارجی ثبت کنند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

برخلاف سال های گذشته که فرا رسیدن پاییز شرایط بهتری را برای سازندگان و خریداران مسکن ایجاد می‌کرد، امسال شاهد رکود تورمی در بازار هستیم.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

براساس گزارش وزارت نفت، شرکت ملی نفت ایران و گازپروم روسیه در ماه ژوئیه یادداشت تفاهم 40 میلیارد دلاری امضا کردند که به توسعه میدان‌های گازی کیش و پارس شمالی، 6 میدان نفتی، همچنین حفظ فشار در میدان پارس جنوبی کمک می‌کند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: حدود سه ماه است که اعمال محدودیت دریافت بنزین تا سقف 30 لیتر در استان گیلان بدون اخذ نظر از کمیسیون انرژی مجلس با هدف مدیریت و بهینه سازی مصرف در حال اجرا است و ما پیگیر دریافت اطلاعات از نتیجه اجرای این طرح هستیم.

وب‌گاه خبر آنلاین

وزیر نفت گفت: در حوزه صادرات فرآورده‌ها، تهاتر و سوآپ از حوزه دریای خزر با بعضی از شرکت‌های روسی شروع به‌کار کرده‌ایم و نزدیک 10 میلیون تن ظرفیت تهاتر و سوآپ و صادرات فرآورده‌های نفتی در این حوزه داریم.

خبرگزاری مهر

رفع موانعی از جمله رفع دغدغه اشتغال فارغ التحصیلان و فراهم شدن امکان پژوهش و تحصیل در رشته‌های بین رشته‌ای برای علوم پایه‌ای ها از جمله گام های مهم برای توسعه علوم پایه در کشور است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران همچنین با اشاره به آغاز فصل سرد سال در کشور و افزایش مقدار مصرف گاز در بخش خانگی، بیان کرد: با توجه به مقدار مصرف در 6 ماه گذشته و مقدار گاز طبیعی موردنیاز در 6 ماه پیش رو، بررسی‌های فنی و عملیاتی لازم انجام شد تا برای آن مشکلی نداشته باشیم و صادرات گاز طبق توافق انجام‌شده با طرف‌های عراقی، انجام شود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

محمدرضا جولایی در نشست با مسئولان ارشد وزارت برق عراق، که در اصفهان برگزار شد، گفت: رابطه ما با عراق، رابطه‌ای راهبردی است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با تاکید بر عدم توجه به ساختمان‌هایی که از نظر سازه‌ای نا ایمن هستند گفت: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که داشتیم 22 گروه ارزیابی ساختمان‌ها با اولویت ساختمان‌های بندمرتبه و مهم تشکیل خواهد شد.

وب‌گاه گسترش

رویای به‌کارگیری از رمزارز در دوره برگزاری مسابقات جام جهانی قطر در کیش رنگ و بوی خود را از دست داده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

علی نصیری با اشاره به اینکه با توجه به وسعت شهر تهران، تعدادی ساختمان ناایمن هم در این شهر وجود دارد گفت: این ساختمانی‌های ناایمن از دو جهت ناپایدارند. برخی مثل پلاسکو در مقابل حریق ناایمن هستند اما برخی مثل ساختمان متروپل به لحاظ سازه‌ای مشکل دارند. آمارهایی که برای ساختمان‌های ناایمن تهران توسط سازمان آتش‌نشانی تهران ارائه شده، مربوط به ساختمان‌هایی است که مشکل ناایمنی در برابر حریق...

وب‌گاه الف

متروپل در خرداد امسال فروریخت. در این حادثه تعدادی از هموطنان جان خود را از دست دادند. سرپرست سازمان نظام مهندسی از تهیه گزارش حدودا 200 صفحه‌ای تحت عنوان متروپل واکاوی یک فاجعه خبر داد.

وب‌گاه گسترش

طبق آخرین گزارش ها و همچنین اظهارات رئیس جمهور در روز ملی روستا تا کنون 300 هزار شغل در روستا ایجاد شده است و صنایع تولیدی غیرفعال یا نیمه فعال به چرخه بازگشته اند.