سه‌شنبه 29 خرداد 1403

صنعت و تجارت

صنعت و تجارت

وب‌گاه گسترش

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس با اشاره به اعلام وصول استیضاح وزیر صمت، گفت: از آنجایی که روز شنبه مهلت 10 روزه فاطمی امین برای حضور و پاسخگویی در صحن علنی به پایان می‌رسد، طبق ماده 223 قانون آیین نامه داخلی مجلس، استیضاح باید در جلسه یکشنبه، 8 آبان ماه صورت گیرد.

وب‌گاه گسترش

مستمری مهر ماه بازنشستگان سایر سطوح تأمین‌اجتماعی با اعمال افزایش ناشی از مصوبه شورای عالی کار پرداخت شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان از امضای تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه‌ای بین وزارت ورزش، منطقه آزاد کیش و کنفدراسیون ورزش‌های ناشنوایان آسیا و اقیانوسیه خبر داد و گفت: همچنین ستاد عالی بازی‌های آسیایی ناشنوایان تشکیل می شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تاکید بر اینکه مسائل و مشکلات صنعت به وزیر فعلی وزارت صنعت، معدن و تجارت بر نمی‌گردد، گفت: مشکل صنعت خودرو، مشکل امروز و دیروز نیست و از گذشته وجود داشته است اما تولید خودرو در سال جاری با افزایش قابل توجهی روبرو شده است.

خبرگزاری مهر

مدیرکل دفتر راهبری و نظارت بر انتقال و توزیع برق وزارت نیروگفت: برنامه‌های تدوین شده در جلسه‌های تخصصی برای سال آینده بلافاصله بعد از تابستان آماده و هم‌اکنون در حال اجرا است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

عرضه خودرو‌های تارا و 207 در بورس کالا تا اطلاع ثانوی امکان پذیر نیست و باید شرایطی را فراهم کرد تا اختلاف قیمت کارخانه و بازار کاهش پیدا کند و در ادامه برای تحقق این هدف برنامه‌ریزی کرد.

وب‌گاه گسترش

قیمت خودرو امروز دوشنبه دوم آبان 1401 اعلام شد که بر این اساس قیمت تیبا و پراید و تعدادی از خودروهای داخلی اعلام شد.

وب‌گاه الف

با امضا و ابلاغ مصوبه دولت توسط معاون اول رئیس جمهور، واردات خودروهای آتش نشانی مجهز به نردبان بوم بلند، از پرداخت عواض سود بازرگانی معاف شد.

خبرگزاری تسنیم

شورای رقابت طی مکاتبه‌ای در 19 مهرماه، به شرکت ملی راه آهن درباره اجرا نکردن دستورالعمل "تعیین نرخ خدمات لوکوموتیوهای بخش خصوصی" اخطار داد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

«بسترسازی برای جذب سرمایه گذاران غربی»، «دامن زدن مسکو به بحران جهانی غذا»، «جمهوری خواهان چک سفیدامضا به کیف نمی دهند»، «اوکراین در یک قدمی بازپس گیری خرسون»، «هشدار مسکو نسبت به انفجار بمب کثیف» و «وداع بوریس با میدان رقابت» سرخط رسانه های دنیا در نیم روز گذشته را شکل داده اند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

در حالی روز گذشته (یکشنبه اول آبان ماه)، مدیر پذیرش بورس کالای ایران از پذیرش دو محصولات تارا و 207 شرکت ایران خودرو در بورس کالای ایران خبر داد که ایران‌خودرو این موضوع را در اطلاعیه‌ای ''رد'' و اعلام کرده که فعلاً ورود این دو محصول به بورس کالا امکان‌پذیر نیست و این عرضه زمانی صورت خواهد گرفت که روند تولید و عرضه آن‌ها بیشتر شده باشد.

خبرگزاری تسنیم

گروه صنعتی ایران‌خودرو در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: عرضه خودرو‌های تارا و پژو207 در بورس کالا زمانی صورت خواهد گرفت که تولید و عرضه این محصولات افزایش یابد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

بوریس جانسون اعلام کرد برای رهبری حزب محافظه کاران نامزد نخواهد شد. او بدین طریق به گمانه زنی ها درباره بازگشت به ریاست پایان داد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: موفقیت‌های مکرر ایران در زمینه‌های مختلف باعث شد دشمنان عصبانی شوند، جنگ جهانی رسانه‌ای علیه ایران راه بیاندازند.