چهارشنبه 18 مهر 1403

صنعت و تجارت

صنعت و تجارت

وب‌گاه عرشه آنلاین

طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمان در دستور کار امروز کلای ملت قرار گرفت

خبرگزاری تسنیم

هفته نخست مسابقات لیگ برتر گلف برگزار شد.

وب‌گاه عصر ایران

فارغ از اینکه چه شخصی این روزها به عنوان جایگزین رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در رسانه ها مطرح می شود این سوال مطرح می شود که چرا باید وزیری که از سال 90 تا 92 وزیر نفت بوده به عنوان وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم انتخاب شود؟

خبرگزاری مهر

با گشایش طرح دانش‌بنیان تغلیظ گاز اسیدی پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد، تولید گوگرد در این مجموعه سالانه 11 هزار تن افزایش یافت.

خبرگزاری مهر

نماینده مردم بابلسر در مجلس درباره طرح وزارت ارتباطات برای حمایت از کسب و کارهای مجازی، گفت: وزارت ارتباطات مفاد بسته حمایتی را اجرا کند و مجلس هم در این زمینه در کنار وزارت ارتباطات است.

خبرگزاری دانا

سکونتگاه های غیر رسمی و بافت های فرسوده که به علل مختلف از دریافت بسیاری از خدمات عمران شهری و سرانه هایی از جمله بهداشتی و ورزشی محروم مانده اند، می بایست با تصویب طرح بازآفرینی شهری، زنده سازی می شدند اما به علت اختصاص نیافتن اعتبارات مالی لازم همچنان با مشکلات کالبدی و فقدان سرانه های لازم دست و پنجه نرم می کنند.

وب‌گاه گسترش

فعالیت شهرک صنعتی بانه اگرچه نسبت به دیگر شهرک های کردستان دیرتر آغاز شد ولی روند رو به رشدی را طی کرد به گونه‌ای که تنها شهرک بدون واحد تعطیل در استان است، اما مشکلاتی در بخش زیرساخت‌های آن وجود دارد که در صورت عدم توجه و رفع آنها، چه بسا در بلند مدت این شهرک را از رونق بیندازد.

خبرگزاری دانشجو

گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو - ندا زارعی؛ 22 بهمن امسال بود که مدیر کل دفتر صادرات گمرک ایران، در بخشنامه‌ای جزئیات عوارض صادراتی چند محصول کشاورزی از جمله سیب زمینی، گوجه فرنگی غیر گلخانه‌ای و پیاز را به گمرکات اجرایی ابلاغ کرد. این عوارض تعیین شده به این صورت است که برای صادرات گوجه فرنگی غیر گلخانه‌ای 100 درصد عوارض از قیمت پایه، برای سیب زمینی 70 درصد عوارض و برای صادرات پیاز، 120...

خبرگزاری مهر

مسکن یک طبقه ای یا ویلایی به دلیل امکان ساخت تدریجی آن، سرعت ساخت و ساز آن قابل مقایسه با چندطبقه ای نیست و میتواند ضامن تحقق وعده ساخت چهار میلیون مسکن باشد.

وب‌گاه گسترش

در سال 1394 با گذشت چهار سال از ادغام دو وزارتخانه صنایع و معادن و بازرگانی، احیای مجدد وزارت بازرگانی بر سر زبان‌ها افتاد و این موضوع در دولت قبلی و فعلی پیگیری شد، اما در نهایت به نتیجه نرسید و طبق اعلام وزیر صمت، طرح تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت منتفی شد. هرچند با تجربیات این سال‌ها مشخص نیست که اینجا نقطه پایان تفکیک وزارت صمت است یا در آینده باز هم این موضوع محل بحث خواهد شد.

خبرگزاری تسنیم

قائم‌مقام صندوق توسعه ملی گفت: در 6 ماهه اول سال 1401 نزدیک به 7.6 هزار میلیارد ریال قرارداد شرکت‌های دانش‌بنیان بوده است که از این رقم میزان تسهیلات اعطایی در این 6 ماه از سوی صندوق توسعه ملی 5.2 هزار میلیارد ریال بوده است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

مدیرکل دفتر توسعه و بهره برداری شرکت مدیریت منابع گفت: لایروبی رودخانه ها تاکنون 5 درصد مازاد بر اهداف تعیین شده در برنامه ششم صورت گرفته است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - بیست و دومین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی صنعت برق ایران صبح فردا با مشارکت 372 شرکت داخلی و خارجی و با حضور وزیر نیرو افتتاح می‌شود.

وب‌گاه ورزش سه

وزیر ورزش و جوانان طی حکمی رضا شجیع را به عنوان سرپرست فدراسیون تازه تاسیس ورزش های دریایی و ساحلی منصوب کرد.