پنج‌شنبه 19 مهر 1403

صنعت و تجارت

صنعت و تجارت

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: هیات وزیران درحالی آیین‌نامه اجرایی مربوط به فروش نفت از سوی اشخاص مورد تأیید دستگاه‌های اجرایی را ابلاغ کرده که این موضوع با واکنش های متفاوتی از سوی کارشناسان روبرو شده است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون بهداشت پیرامون اجرای طرح دارویاری و علت کمبود دارو در بازار، انتقاداتی را به عملکرد وزیر بهداشت وارد کردند. در همین راستا، عبدالحسین روح‌الامینی بیان کرد: بنده به عنوان دانشجوی 44 ساله حوزه داروسازی و معلمی که بیش از 30 سال در این حوزه تدریس داشته است...

خبرگزاری مهر

کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال به شرکت شاپرک اعلام کرده که الزام اخذ اینماد برای دریافت درگاه پرداخت لغو شود، در حالیکه الزام اینماد تصمیم ستاد مبارزه با قاچاق به ریاست رئیس جمهور بوده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصاددان ارشد یک بانک آلمانی گفت مذاکرات گسترده‌ای در پشت‌پرده با ونزوئلا، ایران و الجزایر جهت تامین نیاز آلمان به نفت و بنزین در جریان است.

وب‌گاه گسترش

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تولید شرکت های بورسی که شرکت های بزرگ بوده و بیش از 50 درصد تولید کشور را برعهده دارند، در مهرماه امسال در هم سنجی با سال گذشته 7.7 درصد رسید.

خبرگزاری تسنیم

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ایران برای تأمین فناوری معدنی مورد نیاز ونزوئلا آمادگی دارد.

وب‌گاه گسترش

سخنگوی وزارت صمت درخصوص اظهارنظرهای جانشین رئیس پلیس راهور درباره فرسودگی و عدم استاندارد خودروهای تولید داخل گفت: پلیس راهور بهتر است در گام اول ترافیک شهری و جاده ای را برطرف کنند تا مردم بتوانند با آرامش رانندگی کنند و در گام دوم به کیفیت خودرو بپردازند.

خبرگزاری تسنیم

مشاور امور مالیاتی اتاق اصناف ایران با بیان اینکه قانون پایانه‌های فروشگاهی یکی از مترقی‌ترین قانون‌ها در بخش اقتصاد است، گفت: این قانون به هیچ عنوان نباید به صورت دفعی انجام شود.

خبرگزاری تسنیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: وزارت صمت به عنوان دولت وظیفه خود را در موضوع واردات خودرو انجام داده است و اگر مشکلی فراروی واردکنندگان باشد به رفع آنها می‌پردازد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

در دولت احمدی نژاد دو باره محموله‌های بزرگ نفتی برای فروش در اختیار دیگران قرار گرفته بود؛ یکی قضیه بابک زنجانی بود و دیگری ماجرای محموله‌های تحویلی به نیروی انتظامی. نکته اینجاست که هر دوی این موارد هم نهایتا حاشیه ساز شد و مبالغ معادل نفت داده شده به این افراد، سرنوشت نامعلومی پیدا کرد.

وب‌گاه الف

500 دستگاه اتوبوس شهری توسط وزیر کشور به ناوگان حمل و نقل شهری واگذار شد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

در این راستا تاکید شده از تاریخ 24 آبان ماه 1401، پایانه‌های اینترنتی فاقد نماد و یا دارای هویت نامنطبق با مالک نماد در طی 6 هفته از تاریخ فوق، راسا از سوی شرکت شاپرک غیرفعال خواهد شد و مسئولیت هرگونه اختلال و تبعات ناشی از آن برعهده آن شرکت خواهد بود.

وب‌گاه خبر آنلاین

هم میهن نوشت: ترکش‌های ماجرای ورود غیرقانونی خودروهای لوکس که در سال‌های 96 و 97 اتفاق افتاد، همچنان ادامه دارد. در شرایطی که بیش از پنج سال از آنچه هک‌شدن سایت ثبت سفارش برای واردات خودرو اتفاق افتاده می‌گذرد، هنوز تکلیف بسیاری از افرادی که از شرکت‌های واردکننده اقدام به خرید و پیش‌خرید خودرو کرده بودند، مشخص نشده و آن‌ها هنوز درگیر این پرونده پُرمناقشه هستند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور گفت: خانه‌های فناوری و نوآوری باید با بهره‌گیری از تخصص افرادی که تجربه سال‌ها فعالیت در صادرات را دارند ضمن بهره‌مندی از ارتباطات و شناخت نیازهای بازار، زمینه را برای حضور شرکت‌های دانش بنیان در بازار هدف فراهم کنند.