پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

سیاسی وب‌گاه فرارو

سیاسی وب‌گاه فرارو

سخنگوی وزارت امور خارجه به ادعای یکی از روزنامه‌های صبح مبنی بر اینکه سفیر آلمان در تهران یک افسر اطلاعاتی است که با تل‌آویو در ارتباط است واکنش نشان داد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند که در طی سه سال آینده واحد پول ایران تومان شود.

قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی گفت: از همه عزیزانی که در صدد انتساب مطلبی به بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران هستند خصوصا مسئولین محترم که سخنشان مورد توجه رسانه‌ها و مخاطبان قرار دارد تقاضا می‌کنیم قبل از اظهار نظر، صحت و اعتبار موضوع را کاملا بررسی نمایند.

نمایندگان مجلس با کلیات لایحه حذف چهار صفر از پول ملی موافقت کردند.

معاون سازماندهی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: پس از بیش از 2 ماه وقفه در اقامه نمازجمعه به علت شیوع ویروس کرونا، هفته جاری نماز جمعه در 157 شهر کشور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

جریان اصلاحات گرچه در انتخابات با ردصلاحیت کاندیدا‌ها و نمایندگان خود در مجلس مواجه بود، اما از سوی بدنه اجتماعی خود نیز با انتقاد‌های گسترده رو‌به‌رو شد. حزب کارگزاران با تصمیمی متفاوت از شورای‌عالی اصلاح‌طلبان لیستی مستقل برای انتخابات داد که با شکست کامل مواجه شد. از سوی دیگر برخی چهره‌های این جریان عبور از سیدمحمد خاتمی را کلید زده‌اند؛ سناریویی که پیش از این نیز مطرح شده است. در...

عباس سلیمی‌نمین روز گذشته گفته که سرلیستی قالیباف در تهران تکلیف ریاست آتی مجلس را مشخص کرده است. میرسلیم در این مدت بر حضور رسانه‌ای خود افزوده است، مدام با رسانه‌ها مصاحبه می‌کند و نامه‌های تند و تیز به دولت می‌نویسد یا توییت‌های عجیب‌وغریب می‌کند تا خود را همچنان روی خط اخبار نگه دارد.

در جلسه امروز هیئت دولت که به ریاست حجت الاسلام و المسلمین روحانی برگزار شد، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از روند ابتلا و مرگ و میر بر اثر ویروس کرونا و نیز توانمندی دستگاه های صنعتی کشور در تولید لوازم و تجهیزات پزشکی گزارش داد.

پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان در دادگستری مورد رسیدگی قرار گرفت و حدود 20 متهم داشت که احکام سنگینی برای آن‌ها صادر شد.

سخنگوی وزارت خارجه گفت: مرزبانی جمهوری اسلامی ایران وقوع هر اتفاقی درباره شکنجه مهاجران افغانستانی در خاک کشورمان را رد کرده است.

وکیل مدافع محمدعلی نجفی از اخذ آخرین دفاع از موکلش در دور سوم رسیدگی به پرونده خبر داد.

من به عنوان نمونه می‌گویم در همین انتخابات برادرزاده‌ام در حوزه انتخابیه قم با 32 سال سن تائید شد وقتی من رد صلاحیت شدم او را منتقل کردیم گرمسار، اما وقتی منتقل شد او را ردصلاحیت کردند. خب مهندسی یعنی چه؟ یعنی همین؟

چهارمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده روح الله زم، فردا (15 اردیبهشت ماه) در شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاصی صلواتی برگزار می‌شود.

در پی جعلی بودن مدرک کارشناسی ارشد نماینده منتخب مردم تفرش و فراهان اخبار قطعی نشان می‌دهد که انتخابات مذکور باطل اعلام خواهد شد. ولی فهم این ماجرا را نباید به یک جعل عادی تنزل داد. متن و اطلاعات اصلی گزارش زیر از وبلاگ سینا کمالخانی استخراج شده است فقط در میان آن نکاتی اضافه شده تا خوانندگان متوجه ریشه‌های ماجرا شوند.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: برای شهر‌هایی مثل تهران و مراکز استان‌ها که امکان حضور فیزیکی مردم مطرح نیست دو دیدگاه مطرح است از جمله اینکه موتورسوارانی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نماد‌های تبلیغاتی روز قدس را حمل کنند و خانواده‌ها سوار بر خودرو در مسیر راهپیمایی حضور پیدا کنند و نماد‌های مربوط به گرامیداشت این روز را همراه داشته باشند.

رییس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اعلام اینکه به احتمال زیاد امکان برگزاری راهپیمایی روز قدس در شهر تهران وجود ندارد، گفت: دشمن برای روز قدس سناریو دارد.