پنج‌شنبه 19 مهر 1403

فرهنگ و هنر

فرهنگ و هنر

خبرگزاری مهر

مدیرکل توسعه و ترویج صنایع دستی با بیان اینکه بیش از 300 برنامه استانی در هفته صنایع دستی برگزار می‌شود گفت: پرونده چهار شهر به عنوان شهر صنایع دستی در انتظار ثبت هستند.

خبرگزاری ایرنا

کرمان - ایرنا - 14 ماه پس از انتخاب پنج شهر ملی صنایع دستی در کرمان، حالا در هفته صنایع دستی، دبیرخانه این شهرهای ملی آماده راه‌اندازی شده است تا نویدبخش توسعه بیش از پیش این ظرفیت کم نظیر دیار کریمان باشد.

خبرگزاری مهر

مدیرکل حمایت از صنایع دستی گفت: 8 کارآفرین برتر را به وزارت کار معرفی کرده ایم.

خبرگزاری مهر

وزیر میراث فرهنگی گفت: رسانه‌های ما بلد نیستند قهرمانی‌ها را درست بگویند زیرا بانویی در رشته دوی 100 متر با لباس اسلامی مقام اول را کسب کرد در حالیکه 9 نفر دیگر لباسشان غیر اخلاقی بود.

وب‌گاه فرارو

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ورزشکار خانم ما با حجاب اسلامی و صلابت می‌دود و قهرمان می‌شود، ولی ما نمی‌توانیم ارزش کار او که با حجاب و مقنعه می‌دود را نشان دهیم.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

جلالی گفت: میزان صادرات صنایع دستی در سال 2022 فقط 5 هزارم درصد از سهم بازار جهانی است که عددی بیش از 800 میلیارد دلار است.

وب‌گاه خبر آنلاین

همزمان با اکران عمومی فیلم سینمایی «مصلحت» به کارگردانی حسین دارابی آغاز می شود. این فیلم که در دسته آثار موسوم به سیاسی قرار می گیرد، سه سال توقیف بود. پیش تر نیز برخی فیلم ها با رگه های انتقادی - سیاسی سرنوشتی مشابه داشتند که فرجام این دست آثار را مرور کرده‌ایم.

وب‌گاه خبر آنلاین

نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران - مبارک، هشتم تا هفدهم تیر ماه سال جاری برگزار می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

بوشهر - ایرنا - معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: رهاورد سفر دوم رئیس جمهور به این استان تصویب 25 میلیارد تومان اعتبار برای تقویت زیرساخت‌های مورد نیاز در بخش صنایع دستی است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

روزنامه جوان نوشت: آقای ظریف شما از اول امکانات‌سنج خوبی نبودید و آن تور بازدید از امکانات دفاعی که قرار بود برای ناباوران برپا شود، مقصود اولش شما بودید. مثال‌های شما نیز از وقایع تاریخی قانع‌کننده نیست، که دلسردکننده است.

خبرگزاری مهر

یک پژوهشگر گفت: مهم‌ترین موضوع در معماری «فرهنگ» مردم است، اگر زیربناهای فرهنگی مردم درست شود و اگر به آن چیزی که خودشان هستند برگردند طبیعتاً می‌توانند بر محیط زندگی خود تأثیر بگذارند.

وب‌گاه خبر آنلاین

چندثانیه نوشت: وقتی امثال ظریف از عرصه حذف شوند، کار دست کسانی می‌افتد که تفاوت دربی و دوبی و دبی و دیبی را نمی‌دانند.

خبرگزاری فارس

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سرپرست اداره کل حمایت از تولید صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: همزمان با هفته صنایع دستی 90 طرح در این حوزه به ارزش233 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

روزنامه جوان در واکنش به یادداشت اخیر ظریف نوشت: تاریخ ملت‌ها را امید و آرمان‌خواهی ساخته است، نه آرزو‌کردن به‌قدر امکانات، آن‌هم با چرتکه پروفسور. غربی‌ها به‌شدت ریسک‌پذیر و آرمانخواه هستند، چطور از دل همان فرهنگ غرب، می‌توان نه ریسک‌پذیر بود و نه آرمان‌خواه درآمد؟