پنج‌شنبه 19 مهر 1403

فرهنگ و هنر

فرهنگ و هنر

وب‌گاه عصر ایران

این مجسمه بین 200 تا 250 کیلوگرم وزن دارد و ارتفاع آن به 1.54 متر می‌رسد. به گفته باستان‌شناسان این مجسمه شبیه دیگر مجسمه‌های حکمرانانی است که پیش‌تر در شهر «ال تاجین» کشف شده است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سیداحمد علوی عضو شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و پنجاه و دومین صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران، در مورد مدیریت محله شهر تهران اظهار داشت: در کمینه مشارکت‌های کمیسیون فرهنگی و اجتماعی گزارش کاملیاز روندی مدیریت محله و ابهاماتی که وجود دارد، آمادهدصده که به زودی در صحن شورا قرائت خواهد شد. وی با تاکید بر اینکه در هیچ جای این نظام‌نامه سرای محلات...

وب‌گاه گسترش

برنامه هفتم توسعه با هدف پیشرفت اقتصادی توام با عدالت ارائه شده است؛ با این وجود تنها نگاهی کلی به مواد مطرح‌شده در این برنامه، عدالت را شعاری توخالی و دور از دسترس می‌نمایاند.

وب‌گاه گسترش

یکی از اعضای تیم کارگری شورای‌عالی کار، با انتقاد از لایحه برنامه هفتم توسعه می‌گوید: «با مواد 15 و 16 لایحه برنامه هفتم توسعه زندگی یک کارگر و معیشت خانواده‌اش را، بدون هیچ سنگر و قدرتی در مقابل سرمایه‌دار رها کرده‌اند. در صورت تصویب بندهای یادشده کارفرما سنوات بیمه کارگران جوان را هم نصف رد خواهد کرد که هیچ منطقی نمی‌توان برای آن متصور شد و هیچ واژه‌ای جز تشدید استثمار را دست‌کم من...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

مدیر کل هنر‌های نمایشی از پرداخت مطالبات هنرمندان فجر چهل و یکم و معرفی دبیر چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر تا هفته آینده خبر داد.

وب‌گاه خبر آنلاین

پوستر فیلم «پسر انسان» به کارگردانی سپیده میرحسینی و سرمایه‌گذاری وحید دلیلی رونمایی شد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

رادیو نمایش در هفته جدید، دو سریال جدید را به روی آنتن می‌برد.

وب‌گاه عصر ایران

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه پیشین کشورمان اخیراً یادداشتی نوشته که خلاصه اش این است: هدفگذاری ها ما باید بر اساس توانمندی هایمان باشد نه آرزهایمان.

وب‌گاه عصر ایران

مثلا تصویر هرم بزرگ جیزه یا همان هرم خوفو (به انگلیسی: Great Pyramid of Giza) را با هوش مصنوعی می‌توان از جنس پنیر یا هرم بزرگ پنیری (به انگلیسی: Great Pyramid of Cheeza) تصور کرد.

خبرگزاری مهر

رشت - تخریب پوسته هتل تاریخی تهران بندرانزلی، سبب از دست رفتن آخرین بخش باقی‌مانده از این میراث ارزشمند گیلان در قلب این شهر شد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: در تبصره 6 تاکید کردیم که نباید هیچ رابطه استخدامی بین اداره کننده‌گان سرای محلات با شهرداری وجود داشته باشد

وب‌گاه اقتصاد نیوز

هند، سرزمین رنگ های زنده، سنت های غنی و شگفتی های معماری، گنجینه ای از تجربیات فرهنگی است. در میان بسیاری از مقاصد مسحورکننده این کشور، مثلث طلایی به عنوان یک سفر کلاسیک و فریبنده برجسته است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

در طول 10 سال گذشته، هر دو کشور عمان و دبی رشد قابل توجهی را در صنعت گردشگری خود تجربه کرده اند، البته با تفاوت های قابل توجه. در حالی که دبی مدتهاست به عنوان یک مرکز گردشگری جهانی شناخته شده است، عمان به عنوان یک مقصد آینده دار و رو به رشد در خاورمیانه ظاهر شده است و با زیبایی طبیعی و میراث فرهنگی خود مسافران را به خود جذب می کند.

وب‌گاه مشرق نیوز

مسئول حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندرانگفت: این تصاویر نشان می‌دهد هرچه منطقه امن باشد و دخالت انسانی کمتر باشد شاه حضور پررنگ حیات‌وحش خواهیم بود.

خبرگزاری تسنیم

اعضای شورای شهر تهران به موضوعات مختلفی از جمله نصب بی‌حد و اندازه آنتن‌ها و دکل‌های مخابراتی و اقدام سلیقه‌ای شهرداری تهران در برکناری برخی از مدیران محله‌ای پرداختند.

وب‌گاه خبر آنلاین

نادر ابراهیمی از نویسندگان معاصر که نثر ساده و جذابش سبب شد که آثارش بارها و بارها تجدید چاپ شوند، همچون بهرام بیضایی و ابراهیم گلستان، فقط به نوشتن رمان و داستان بسنده نکرد و در زمینه‌های هنری دیگر نیز آثاری از خود به‌جای گذاشت.