پنج‌شنبه 19 مهر 1403

فرهنگ و هنر

فرهنگ و هنر

خبرگزاری مهر

مشاور رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت: 30 هزار مرکز فعال زیر نظر سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک فعال هستند و از خدمات آموزشی سازمان استفاده می‌کنند.

خبرگزاری مهر

مترجم کتاب «مبارزه با نابرابری» می گوید این کتاب شاید درکوتاه مدت نتیجه چندانی نداشته باشد اما به لحاظ اجتماعی می تواند به تقویت ساز و کارهای اجتماعی و اعتمادسازی دولت و مردم منجر شود.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

عضو شورای شهر تهران گفت: نباید خارج از چارچوب مقررات اقدامی صورت بگیرد.

وب‌گاه عصر ایران

هر هرم جمعیتی اساساً تصویری بصری از تجزیه و تحلیل جمعیت فعلی یک کشور است که با نوسان نرخ تولد و مرگ و میر و همچنین تغییر در سیاست‌های مهاجرت و شرایط اجتماعی آن شکل می‌گیرد. درک خطرات ذاتی مرتبط با انواع مختلف هرم ها می تواند به ایجاد بینشی در مورد چالش هایی که این جمعیت ها با آن روبرو هستند کمک کند.

خبرگزاری تسنیم

نمایشگاه خوشنویسی و نقاشی خط روی چوب زیر نظر اساتید برجسته این حوزه در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود.

خبرگزاری مهر

رودبار - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از کشف چند گور باستانی در هنگام خاکبرداری در رودبار خبر داد.

خبرگزاری ایرنا

شیراز - ایرنا - معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی؛ صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: یکی از مصوبه‌های نخستین سفر رئیس جمهور و هیات دولت سیزدهم به این استان ایجاد بازارچه‌های دائمی صنایع دستی بود که اکنون در تخت جمشید و شهرک سیبویه شیراز این بازارچه ها راه‌اندازی شده و آماده افتتاح است.

وب‌گاه 55 آنلاین

سخنگوی اقتصادی دولت از افزایش تخصیص ارز برای تامین کالا توسط بانک مرکزی خبر داد و همچنین اعلام کرد که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال تدارک اصلاحیه ای روی بسته یارانه سال گذشته است که هر وقت نهایی شود توسط وزیر تعاون یا بنده اعلام خواهد شد.

خبرگزاری تسنیم

در حالی که سه ماه تابستان گُل کار تولیدکنندگان نوشت‌افزار است، آنها این روزها با موانع تخصیص ارز مورد نیاز جهت واردات مواد اولیه و ماشین‌آلات مواجه‌اند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سعید جلیلی؛ مراسم سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) با حضور آیت الله رضا رمضانی، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) و عضو مجلس خبرگان رهبری و آقای عبدالحسین کلانتری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مجتمع فرهنگی ورزشی امام خمینی (ره) لواسانات تهران برگزار شد. دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) در این مراسم که با حضور بیش...

خبرگزاری مهر

رشت - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با تاکید اینکه برای تخریب بنای تاریخی هتل تهران انزلی هیچ مجوزی صادر نشده است، گفت: عامل این تخریب پیگیری قضایی می شود.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

تئاتر کودک یکی از مهترین هنر‌های نمایشی است و در این گزارش به معرفی برخی نمایش‌های در حال اجرا پرداخته‌ایم.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

در حفاری‌های انجام‌شده توسط باستان‌شناسان، مجسمه‌ای از خدای رومی «پان» که قدمت آن 1700 سال تخمین زده شده است در عمق 2 متر و 60 سانتی‌متری زیر زمین پیدا شد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

. بر اساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس به نظر می‌رسد خانوارها برای تامین پروتئین مورد نیاز خود تخم‌مرغ را جایگزین گوشت قرمز و مرغ کرده‌اند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

تعدادی از شاعران پیشکسوت به همراه شاعران جوان شب شعری تشکیل دادند تا در فراق روح الله سخن بگویند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

تصویری از بوعلی سینا که توسط هوش مصنوعی بازسازی شده است را مشاهده می کنید.