پنج‌شنبه 19 مهر 1403

فرهنگ و هنر

فرهنگ و هنر

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: حجت‌الاسلام و المسلمین بهرام دلیر - استاد حوزه علمیه - به مناسبت سی‌وچهارمین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) در مورد اندیشه امام راحل در خصوص حوزه علمیه و جایگاهی که این مرکز دینی باید در بین جامعه داشته باشد، گفت: امام در یک کلام به دنبال حوزه صاحب جواهری بود؛ یا به عبارت ساده‌تر یک حوزه پویا را مدنظر داشت که بتواند به زمانه خویش آگاه و پاسخگوی نیازهای روز جامعه باشد.

خبرگزاری تسنیم

ملت ایران همانطور که برای جهانیان در انقلاب اسلامی سرآمد بود و با سر آمدی حضرت امام رحمت الله علیه انقلابش پیروز شد، امروز هم می تواند با اقتدا به امام سرآمد باشد تا بتوانند از مشکلات کنونی عبور کند و باعث تقویت وحدت و بهره گیری از ایمان و امید شود.

خبرگزاری ایرنا

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس از ثبت ملی دست بافته‌های 2 روستا و یک شهر این استان خبر داد.

خبرگزاری دانشجو

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌مناسبت فرا رسیدن سالگرد قیام خونین پانزدهم خرداد بیانیه‌ای صادر کرد. متن بیانیه به شرح ذیل است: بسم الله الرحمن الرحیم فرهنگ ریشه‌دار تشیع در ردای غرورآمیز عشق به خدای متعال و شور شهادت، در همه اعصار تاریخ این امر قدسی را به اثبات رساند که «محرم حسینی» سرآغاز پیروزی در پیروزی است؛ هرچند فلسفه غربت شهادت در مسیر این مجاهدت‌ها، چشیدن شهد شیرین رضای...

وب‌گاه خبر آنلاین

ایکنا نوشت: سومین نشست «مباحثی در سیره‌نگاری و سیره پیامبر اسلام (ص)» به همت انجمن مسلمانان شیعه ام آی تی (ذکر) به صورت مجازی برگزار شد.

خبرگزاری تسنیم

یک فعال برجسته ضدجنگ آمریکایی گفت: تأثیر امام خمینی (ره) به عنوان یک رهبر انقلابی، جاودانه و ماندگار است و بزرگ‌ترین دستاورد نهضت امام خمینی مقاومت در برابر امپریالیسم غرب بود.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو؛ در پاسخ به این پرسش که چرا تحلیل گران و نظریه پردازان سیاسی و سیاست مداران درباره وقوع و پیروزی انقلاب اسلامی غافلگیر شدند و نتوانستند این رخداد را پیشگویی کنند، باید گفت که تا پایان دهه 1970 میلادی و تا زمان وقوع انقلاب اسلامی در سال 1357 پارادایم علمی وجود در ذهن این افراد درباره انقلاب، تنها به وقوع انقلاب‌های ناسیونالیستی، لیبرالی ومارکسیستی...

خبرگزاری مهر

یک پژوهشگر و محقق تاریخ معاصر گفت: مشکل غربی‌ها و غرب زدگان این است که امام را با نگاه ماتریالیستی و دنیوی مشاهده می‌کنند، در حالی‌که امام یک جریان معنوی و اسلامی الهام بخش از وحی است.

خبرگزاری تسنیم

معاون رئیس جمهور گفت: امام در کنار بیان اهمیت نقش مردم و جمهوریت، بر اسلامیت و ضرورت توجه به احکام الهی تاکید صریح و جدی داشت، که این بعد اندیشه امام در مواردی ناقص و کمرنگ بیان می شود در حالیکه فلسفه قیام امام، اجرای احکام الهی بود.

خبرگزاری مهر

مجلات «اکو او اسلام»،«الوحده» و «ایران نوین» توسط مؤسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین‌المللی الهدی با مشارکت «نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت» منتشر شد.

خبرگزاری تسنیم

معاون دبیر مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: دشمن با ناامیدی از نابودی مکتب امام (ره)، استراتژی خود را برای اعتبارزدایی از مکتب امام (ره) بر تحریف شخصیت و مکتب و انحراف در خط روشن ایشان استوار کرده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

پخش دوبله اختصاصی فیلم «ترک خورده» از امشب 13خرداد در فیلیمو آغاز می‌شود. این فیلم ژانر وحشت، محصول کشور تایلند است و توانسته نظر منتقدان بسیاری را به خود جلب کند.