چهارشنبه 18 مهر 1403

فرهنگ و هنر

فرهنگ و هنر

وب‌گاه خبر آنلاین

ایلنا نوشت: یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: حجاب یک امر فرهنگی، اجتماعی و در ارتباط وثیق با اعتقادات اسلامی و مذهبی و در عین حال شخصی است. ضمن پذیرش اینکه استفاده از زور، اجبار و خشونت در حوزه های فرهنگی هرگز کارساز نبوده است باید بدانیم که امور فرهنگی و اجتماعی فقط با سازگاری، همراهی، هماهنگی، باور و پذیرش درونی تک تک آحاد جامعه می‌تواند جا بیفتد و به سامان روحی و روانی جامعه منجر شود.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی از برگزاری برنامه‌های هفته صنایع‌دستی و ویژه‌برنامه روز جهانی صنایع‌دستی در پنج استان کشور خبر داد.

وب‌گاه فرارو

عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه نشست هیات دولت درباره بازداشت مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان فارس گفت: خانم ادهم همکار خوب، متخصص، کارشناس، متعهد و مومنه ما بعد از دو شب بازداشت امروز صبح با قید وثیقه آزاد شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

فارس نوشت: وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از آزاد شدن مدیر حافظیه خبرداد.

خبرگزاری ایرنا

سنندج - ایرنا - نمایشگاهی آز آثار سفال و صنایع دستی هنرمند دیار گروس "محمدعلی حسینی" با همکاری حوزه هنری و اداره آموزش و پرورش شهرستان بیجار و به مناسبت دهه کرامت در گالری مهر پردیس سینمایی آزادی بیجار افتتاح شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: یک پرتره عظیم از «لئوناردو دی‌کاپریو» در یکی حراجی خیریه به قیمتی فراتر از یک میلیون دلار فروخته شد.

وب‌گاه عصر ایران

مسابقه کتابخوانی و نقاشی، اهدای خون، کوهپیمایی، همایش دوچرخه سواری و توقف خط تولید برنامه‌های شرکت دخانیات در هفته بدون دخانیات است.

خبرگزاری مهر

با هدف آموزش مضرات سیگار و دخانیات برای انسان و طبیعت و با شعار «اراده‌ها روشن، سیگارها خاموش» گردهمایی و راهپیمایی کودکان در مجموعه فرهنگی گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس برگزار شد.

وب‌گاه 55 آنلاین

با تلاش زیادی که صورت گرفت، مدیرکل با قرار وثیقه موقتا آزاد و مدیر «حافظیه» دو شب است در بازداشت به سر می‌برد. رییس نهاد ریاست‌جمهوری، وزیران میراث و دادگستری و... دو روز است همه تلاش می‌کنیم، اما این بانوی مومنه و متخصص مدیر حافظیه در بازداشت و پدر و مادر سالخورده‌اش چشم‌انتظار و نگران هستند! اما گویا اراده‌ای برای حل مساله نیست؟! به‌راستی به کجا چنین شتابان؟! با این رفتار‌ها و احکام...

وب‌گاه گسترش

تامین امنیت غذایی برای وزارت جهادکشاورزی اهمیت ویژه‌ای دارد، از این‌رو از 2 سال گذشته، قرارگاه امنیت غذایی با حضور اشخاصی که در تصمیم‌گیری‌های کلان نقش دارند، تشکیل شد تا در شرایط بحرانی که نیاز است تصمیم‌گیری سریع و جامعی اخذ شود، آنها واکنش‌های سریعی از خود نشان دهند.

وب‌گاه فرارو

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه ادعای ممنوع‌الکاری برخی هنرمندان جوسازی رسانه‌ای است گفت: برنامه‌های اجرای صحنه این هنرمندان منتشر شده و اکثرا در هفته‌های آتی اجرا دارند و این مسئله نشان داد موضوع مطرح شده جوسازی رسانه‌ای است و برای این افراد زمان‌بندی فروش بلیط انجام شده است.

وب‌گاه الف

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از آزادی مدیر حافظیه در استان فارس خبر داد.

وب‌گاه عصر ایران

ضرغامی گفت: بازداشت مدیر شایسته حافظیه که یک هفته قبل مورد تقدیر وزارت خانه و دولت قرار گرفته و در جریان سفرهای نوروزی رکورد همه بازدیدها را جا به جا کرده، از مسافران نوروزی تا شب‌های احیا که کار متفاوتی را سامان داد آن هم به دلیل اینکه یک اتفاقی در یک محلی ظرف چند دقیقه انجام می‌گیرد نباید انجام می‌شد، در حالی که او اقدامات در رابطه با این رخداد را هم بلافاصله اعلام می‌کند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: حجاب یک امر فرهنگی، اجتماعی و در ارتباط وثیق با اعتقادات اسلامی و مذهبی و در عین حال شخصی است. ضمن پذیرش اینکه استفاده از زور، اجبار و خشونت در حوزه های فرهنگی هرگز کارساز نبوده است باید بدانیم که امور فرهنگی و اجتماعی فقط با سازگاری، همراهی، هماهنگی، باور و پذیرش درونی تک تک آحاد جامعه می‌تواند جا بیفتد و به سامان روحی و روانی جامعه منجر شود.