چهارشنبه 18 مهر 1403

فرهنگ و هنر

فرهنگ و هنر

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو، دومین رویداد سالانه هنر حماسی، در حالی با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی و هنرمندان در آرامگاه فردوسی برگزار شد. چهره برتر انقلاب اسلامی در این مراسم گفت: اما حماسه در ایران همواره با مفهوم عدالتخواهی و دادخواهی هماره بوده یعنی هم در شاهنامه به خصوص در داستان درخشان کاوه و هم در ابیات مختلف شاهنامه از دادگری سخن گفته شده، فکر می کنم در کنار همه...

خبرگزاری مهر

مدیر غرفه مرکز انتشاراتی «دار المعرفه» سوریه در سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران گفت این‌رویداد در تقویت تبادل فرهنگی میان جمهوری اسلامی و سوریه نقش مهمی دارد.

خبرگزاری مهر

استاد برنامه‌ریزی توسعه و آموزش عالی گفت: محمدعلی موحد دو اکتشاف داشت؛ کشف تجربه آفاق در ابن‌بطوطه و تجربه انفس در شمس و مولانا که به سال‌ها دود چراغ خوردن نیاز داشت.

خبرگزاری مهر

شاعره رحیم‌جان از شاعران و ترانه سرایان جمهوری تاجیکستان گفت: ادب فارسی ایران زمین در تاجیکستان جایگاه ویژه‌ای دارد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

بازیگر پیشکسوت تلویزیون گفت: چفیه رهبر معظم انقلاب همراه با انگشتری سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی ارزشمندترین هدیه‌هایی هستند که گرفتم.

خبرگزاری مهر

مدیرعامل بنیاد برکت از اشتغالزایی در 16 هزار روستا خبر داد و گفت: امسال برای طرح‌های آبزی پروری و کشاورزی بنیاد برکت برنامه ریزی جدی داشته و در قالب زنجیره‌های ویژه آنها را دنبال خواهد کرد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، در ابتدای این نشست مدیرعامل موزه سینما با بیان اینکه مفهوم موزه به عنوان یک اتفاق فرهنگی باید در کشور تقویت شود، گفت: در بازدید از یکی از موزه‌های کشور روسیه متوجه شدم این موزه در سال، چهار میلیون بیننده دارد و وقتی شهری 143 میلیونی در یکی از موزه‌هایش چهار میلیون بازدیدکننده داشته باشد اتفاق خوبی است و نشان دهنده این است که مردم نسبت به گذشته،...

وب‌گاه خبر آنلاین

علی ربیعی در یادداشت «جامعه پرملال در جست‌وجوی شادی» روزنامه اعتماد نوشت: یکی دیگر از این عوامل، تشدید منفی‌خوانی در جامعه است. این امر، ناشی از آن است که سال‌هاست جامعه صداهای پرخاشگرانه، قطبی‌سازی و تنازعات بیهوده و فشارهای اجتماعی را در فضای رسانه‌ای، سیاسی و اجتماعی در گوش خود دارد.

وب‌گاه فرارو

مدرسه «جم» شد «ایران» و امروز هم «فردوسی». اما سیر تاریخی این مدرسه به این کوتاهی نیست. وقتی پا می‌گذاری داخل مجتمع فرهنگی آموزشی دخترانه «ایران» پیچیدگی تاریخ این مدرسه روشن‌تر می‌شود.

خبرگزاری تسنیم

محمود سالاری معتقد است که آستان قدس رضوی در گذشته ملک الشعرا و ملک الخطاطین تربیت می‌کرد و خوشنویسان را برای تولید محتوا با محور امام رضا علیه السلام به خدمت می‌گرفت.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزایر دانشجو، نشست جوانی جمعیت و رسانه با هدف بررسی سیاست‌های تبلیغ و تبیین و اقناع جوانی جمعیت امروز شنبه 6 خرداد در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌شود. در این‌برنامه سیدمهدی ناظمی قره‌باغ؛ مدرس و پژوهشگر فلسفه، مریم اردبیلی آینده‌پژوه حوزه خانواده و جمعیت، احمد دُراهکی استادیار جمعیت‌شناسی دانشگاه علامه طباطبایی و علی پژهان استادیار جمعیت‌شناسی و...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

هادی خانیکی گفت: گفتمان اصلاحات در واقع گفتمان یک تغییر و بهبود اوضاع بود از طریق رسمی و قانونی ولی مبتنی بر مشارکت فراگیر و البته مبتنی بر دیده شدن و به رسمیت شناخته شدن جریان و کنشگرانی که قبلا دیده نمی‌شدند و به رسمیت شناخته نمی‌شدند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از روابط عمومی بنیاد برکت محمد ترکمانه مدیرعامل بنیاد برکت با بیان اینکه شبکه بنیاد برکت در راستای توسعه و پیشرفت مناطق محروم اقدامات بسیاری انجام داده است گفت: بنیاد برکت کار‌های خود را در حوزه اشتغال‌زایی و عمرانی به صورت اساسی و با دقت از صفر تا 100 دنبال می‌کند ترکمانه بیان کرد: در حال حاضر شبکه مجریان و تسهیل‌گران بنیاد برکت به هزار...

خبرگزاری مهر

در جلسه علنی روز سه‌شنبه (9 خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی صلاحیت رضامراد صحرایی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش بررسی می‌شود.