چهارشنبه 18 مهر 1403

فرهنگ و هنر

فرهنگ و هنر

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: یکی از مهمترین خبرهای اخیر جهان و بویژه آمریکا، اعلام رسمی نامزدی «ران دسنتیس» در رقابت درون حزبی جمهوری‌خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری آتی ایالات متحده بود؛ اما زیر سایه این خبر، یک رویداد کمتر به چشم آمد که البته اهمیتش دست‌کمی از خبر اول ندارد: پیتر تیل از دسنتیس حمایت کرد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، علی دارابی قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور روز جمعه در آیین رونمایی از 2 کاسه تاریخی در موزه سیم و زر کرمان، افزود: توزیع منطقی مسافرت‌ها برای گردشگران داخلی و خارجی یکی از کار‌های در حال انجام وزارت میراث فرهنگی است تا به دنبال آن مقاصد گردشگری متعدد و متنوع شود. معاون میراث‌فرهنگی کشور ادامه داد: در سفر به کشور چین جلسه‌ای با تورگردان‌ها،...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

در هفته‌های اخیر یک‌بار دیگر بحث مکتب اتریشی اقتصاد و فردریش فون‌هایک در محافل فکری مطرح شده است. مکتب اقتصاد اتریشی و اعضای آن را به‌عنوان طرفداران بازار آزاد می‌شناسند که بیش از هر چیز منتقد و مخالف مداخله دولت در اقتصاد هستند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

درسده‌های اخیر نظریات مختلفی درباره چگونگی و میزان دخالت دولت در اقتصاد مطرح شده است. از دیدگاه کلاسیک‌ها و فیزیوکرات‌ها که به حداقل و کمترین میزان دخالت دولت در اقتصاد باور داشتند تا سوسیالیست‌ها و مارکسیست‌هایی که تنها وجود دولت انحصارگر در حداکثر مقیاس و میزان حضور در تولید و توزیع و سرمایه‌گذاری را عامل توسعه و افزایش رفاه عمومی و عدالت در جامعه توصیه می‌کردند، فلسفه اصلی حضور و...

وب‌گاه عصر ایران

فروغی حتی تعلیم و تربیت شاهانه قبل از اسلام را در خانواده رضاشاه آغاز می‌کند. او هر روز عصر در کاخ شاه به رضاشاه و خانواده‌اش درس ایران ماقبل اسلام می‌داد. تاج‌الملوک در خاطراتش می‌نویسد که ما همگی متخصص تاریخ قبل از اسلام شده بودیم. رضاشاه هم مثل مبصر کلاس، همه را مجبور می‌کرد که بنشینند و درس فروغی را گوش کنند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

حدود یک هفته پیش یکی از خبرگزاری‌ها گزارشی از ناپدید شدن فرش‌های ساختمان حافظیه منتشر کرد و با ارجاع به گزارشی از دولت با عنوان «خروج غیرقانونی اموالی نظیر 48 تخته فرش دستباف نفیس و گران‌قیمت از ساختمان حافظیه سعدآباد»، نوشت: «تعدادی تخته فرش نفیس در ساختمان حافظیه نهاد ریاست‌جمهوری در سعدآباد ناپدید شده است.

خبرگزاری ایرنا

مشهد - ایرنا - رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی گفت: جایزه ملی داستان حماسی که از سال 97 در حوزه هنری خراسان رضوی پایه گذاری شد، یک نوع بازگشت و احیای جریان هنر حماسی در امتداد هنر انقلاب اسلامی بود.

وب‌گاه مشرق نیوز

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس که از نمایندگان منتسب به جبهه پایداری است اخیراً در اظهاراتی اینطور گفته است که مجلس یازدهم انقلابی نیست و فاصله زیادی هم با این مفهوم دارد!

وب‌گاه عصر ایران

صدها سند وجود دارد که اهالی آذربایجان در طول بیش از هزار سال، شاهنامه را از خود می‌دانسته‌اند و تلقی "دیگری بودن" از آن نداشته‌اند - سجاد آیدنلو

خبرگزاری ایرنا

شیراز - ایرنا - وزیر میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دومین روز سفر خود به فارس به شهرستان سپیدان سفر کرد و در ابتدای سفرش به این شهرستان ضمن بازدید از آبشار مارگون، پیگیر رفع مشکلات این جاذبه گردشگری طبیعی شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

مستند سینمایی «نگاه سکوت» در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش در می‌آید.

وب‌گاه فرارو

خروج فرش‌های ساختمان «حافظیه» سعدآباد با اطلاعاتی متناقض و مبهم درحالی «تایید شده» که سرنوشت این فرش‌ها همچنان نامعلوم است.

خبرگزاری اکو نیوز

خبرگزاری مهر

رسانه‌های اتریشی گزارش دادند که قرار است دارایی‌های شرکت زیر مجموعه گازپروم روسیه در این کشور به مزایده گذاشته شود.

وب‌گاه عرشه آنلاین

ماجرای گم شدن 48 تخته فرش‌های نفیس و گران قیمت کاخ سعدآباد در هفته‌ای که گذشت، بحث‌برانگیز شد؛ از گزارش اولیه‌ی منتشر شده در خبرگزاری فارس تا بیانیه‌ی منتشر شده در سایت دفتر حسن روحانی.