چهارشنبه 18 مهر 1403

فرهنگ و هنر

فرهنگ و هنر

وب‌گاه اقتصاد نیوز

خبرگزاری تسنیم

واقعیت این است که ما برمی‌گردیم نه برای اینکه در بهترین شرایط باشیم بلکه برای اینکه خودمان با تجربیاتی که در طی سال‌ها مهاجرت و زندگی در خارج از کشور و دانشگاه‌های بین‌المللی بدست آورده‌ایم، اینجا را بسازیم.

خبرگزاری ایرنا

تبریز - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: کاوش‌های باستان شناسی و باستان سنجی در دولت سیزدهم تحرک و شدت بیشتری به خود گرفته است.

وب‌گاه فرارو

ضرغامی گفت: ما بودجه محدودی داریم، مردم دنیا باید بدانند ما علی‌رغم مشکلات اعتباری کشور، از نان شبمان می‌زنیم تا بودجه مرمت کلیسای مسیحیان را تأمین کنیم. آن‌هایی که دنبال ایران‌هراسی هستند این را بدانند. ما تا چقدر می‌توانیم این کار را انجام دهیم؟ باید مردم مشارکت کنند.

خبرگزاری مهر

ویژه‌برنامه‌های مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کشور به مناسبت دهه کرامت اعلام شد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، کتاب «ذهن مکانیکی؛ مقدمه‌ای فلسفی بر ذهن، ماشین و بازنمایی ذهنی» نوشته تیم کرِین به‌تازگی با ترجمه مینو زمانفر و احمد لطفی توسط نشر نو منتشر و راهی بازار نشر شده است. این‌کتاب سال 2016 توسط انتشارات راتلج منتشر شده است. نسخه پیش‌رو از این‌کتاب مقدمه نویسنده بر ترجمه فارسی را شامل می‌شود و توسط مصطفی ملکیان ویرایش شده است. ترجمه فارسی این‌کتاب براساس...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه‌ای از وزارت فرهنگ و ارشاد و برگزارکنندگان سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تقدیر کرد.

خبرگزاری مهر

اصفهان - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از رفع تصرف از فضاهای عمومی و چهارسوی ضرابخانه بازار تاریخی قیصریه اصفهان خبر داد.

وب‌گاه مشرق نیوز

وزیر میراث فرهنگی درباره سرقت فرشهای سعدآباد، معدوم کردن فلزیاب ها و جای خالی میراث فرهنگی در برنامه هفتم توسعه توضیحاتی ارائه داد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

در روزهای اخیر مناقشه بین ایران و حکومت طالبان در افغانستان بر سر حق‌آبه شدت بیشتری پیدا کرده است؛ مناقشه‌ای که سابقه‌ای به وسعت چنددهه دارد و معلوم نیست شرایط فعلی، اوضاع را پیچیده‌تر می‌کند یا به حل آن نزدیک‌تر خواهد کرد.

خبرگزاری مهر

حریم تئاتر شهر با استقبال فلافل و جگرفروشان، تنگ تر شد به نحوی که پس از جمع آوری گذر فرهنگی که بیشتر گذر غذا فروشی بود، هنوز آثار حضورشان در این محدوده باقی است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

یک استاد دانشگاه گفت: امروزه چند زبانی بودن تبدیل به هنجار شده و نیاز به آن این دغدغه را به وجود می‌آورد که زبان‌آموزی را از کجا باید شروع کرد.

خبرگزاری مهر

وزیر میراث فرهنگی درباره سرقت فرش‌های سعدآباد، معدوم کردن فلزیاب‌ها و جای خالی میراث فرهنگی در برنامه هفتم توسعه توضیحاتی ارائه داد.

وب‌گاه عصر ایران

برای روسیه این دوران تکه‌هایی از گذشته قرون وسطایی، تزاری و شوروی را که در آن نماد و اسطوره فراتر از واقعیت تاریخی است جدا کرده و دوباره جمع می‌کند. مدینه فاضله مورد انتظار تنها می‌تواند به عنوان نمایشی تخیلی وجود داشته باشد که برای عموم و توسط مردم اجرا می‌شود.

خبرگزاری مهر

ناجی باکیرجی مسئول موزه مولانا قونیه گفت: در موزه مولانای قونیه 700 نسخه دست‌نوشته به زبان فارسی موجود است.

خبرگزاری ایرنا

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان با اشاره به دغدغه میراث دوستان در خصوص ساخت و ساز در حریم بنای تاریخی خانه گله‌داری، گفت: ساخت و ساز در مجاورت این خانه تاریخی موجب استحکام بنا شده است.