چهارشنبه 18 مهر 1403

فرهنگ و هنر

فرهنگ و هنر

وب‌گاه مشرق نیوز

خاندوزی گفت: برنامه اقتصادی کوتاه مدت دولت تحت عنوان بسته سیاست‌های مهار تورم و رشد تولید با اجماع نظر بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه نهایی شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

مبلغ نوشت: تفکر صدرایی با فروبستگی کنونی‌اش به سلوک بی‌بنیادی بدل گشته است که نه‌تنها از مواجهه واقع‌گرایانه با جهانِ معاصرمی‌پرهیزد، بلکه از هرگونه دگراندیشی درباب هستی، امر این‌جهانی، مدرنیته و توسعه‌یافتگی رویگردان است، چیزی که لازمه‌اش همانا طیفیی دیدن حقیقت به مثابه شیوه سلوک صدرالمتالهین است که اینک به‌تمامی فراموش گشته است.

وب‌گاه مشرق نیوز

فرمانده مرزبانی کشورمان طی سخنانی رسمی به 2 کشور پاکستان و افغانستان در بحث اشرار تذکر داد. سردار رادان نیز چند سال قبل گفته بود نیروی انتظامی آماده عملیات برون‌مرزی است.

خبرگزاری تسنیم

اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر نقش آفرینان موثر برگزاری سی‌وچهارمین نمایشگاه کتاب، 3 خواسته را در جهت رفع کاستیها افزایش رضایت مندی مردم و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، مطرح کردند.

خبرگزاری مهر

کتاب «ذهن مکانیکی» نوشته تیم کرِین با ترجمه مینو زمانفر و احمد لطفی توسط نشر نو منتشر و راهی بازار نشر شد.

خبرگزاری مهر

کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از وزارت فرهنگ و ارشاد و برگزار کنندگان سی و چهارمین دوره از نمایشگاه کتاب تهران تقدیر کرد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، این برنامه چهارشنبه 3 خرداد به روایت زندگی خانم افسانه حبیبی‌نیا (کارآفرین در زمینه خیاطی) از شهر اندیمشک استان خوزستان می‌پردازد که باعث اشتغال‌زایی برای 20 نفر از اهالی شهرش شده که 10 نفر از آن‌ها جزو زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست تحت پوشش کمیته امداد هستند. مهناز حبیبی‌نیا (حامی، همراه و خواهر کارآفرین) به همراه جمال شیبه (مدیر کل کمیته امداد استان...

وب‌گاه فرارو

برنامه زنده شیوه شبکه چهار صداوسیما میزبان مناظره علی علیزاده سیاست پژوه و موسی غنی نژاد اقتصاددان در موضوع لیبرالیسم و نسبت آن با اقتصاد ایران بود، حالا برخی کاربران با بازنشر سکانسی از سریال طنز «نقطه چین» ساخته مهران مدیری به حواشی این مناظره کنایه زدند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، ایده که به ذهنمان رسید سریع پیگیر هماهنگی شدیم. خودش که تلفن همراه نداشت. با پدرش وارد مذاکره شدیم که از کارگردانان مشهور تئاتر بود. ایده‌ی جذابی بود، اما باید به بهترین وجه به سرانجام می‌رسید. تقریبا یک روز کامل منتظر هماهنگی بودیم. مرحله انتظار و هماهنگی را بسلامت گذراندیم و با علی به تئاترشهر رفتیم. اذان ظهر شهر را مثل دریای آرام یک بعد از ظهر...

وب‌گاه عصر ایران

عرق و تعصب قومی (اتنوسنتریزم) شاید آن چیزی است که از سوی منتقدان پر سر و صدای داخلی به نژاد پرستی تعبیر شده است. عرق و تعصب قومی در ایران هست و نمی‌توان نادیده اش گرفت. البته آسیبهایی نیز به دنبال دارد و اصولا بیشتر ممالکی که سابقه حیات طولانی تاریخی دارند و مرزهایشان قراردادی به وجود نیامده از آن بی نصیبی نیستند.

خبرگزاری تسنیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جدیدترین نوشته خود در فضای مجازی، از تلاش همه جانبه در خصوص خودکفایی در صنعت کاغذ در کشور سخن گفت.

وب‌گاه عصر ایران

وی همچنین ادامه داد: شورای عالی انقلاب فرهنگی در ایران به‌عنوان نهادی سیاست‌گذار مأموریت‌های مختلفی را برای وزارت خانه‌های فرهنگ و ارشاد، علوم، آموزش و پرورش و بهداشت محول می‌کند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی با ارنستو ویگاس پولژاک وزیر فرهنگ ونزوئلا و هیئت همراه، روز یکشنبه (30 اردیبهشت‌ماه) در محل دبیرخانه شورا دیدار و گفت‌وگو کرد. حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه در دیدار با وزیر فرهنگ ونزوئلا این کشور را دوست و برادر خطاب کرد و گفت: مشترکات زیادی بین ایران و ونزوئلا وجود دارد...