چهارشنبه 18 مهر 1403

فرهنگ و هنر

فرهنگ و هنر

خبرگزاری مهر

شفت - رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شفت از ثبت «گلاب گیری گیلده شفت» در فهرست میراث ناملموس کشور خبر داد و گفت: سالانه 4 هزار لیتر گلاب در این شهرستان تولید می شود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

نماینده مردم اصفهان در مجلس تاکید کرد: به نظرم آقای رئیسی باید پیش از اینکه دست به تغییر و تحول در میان وزرا و بخش‌های دیگر می‌زد، در مورد ایشان تدبیری می‌کرد.

خبرگزاری مهر

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی از سه برابر شدن بودجه وزارت میراث فرهنگی در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: واگذاری ارگ راین و باغ موزه هرندی تا اعلام نظر کمیته نفایس منتفی شد.

وب‌گاه عصر ایران

عدم پرداخت حق آبه هیرمند این روزها به‌قدری نگران‌کننده شده که چهارم اردیبهشت، چهارمین حلقه انسانی مردم سیستان در اعتراض به عملکرد کمیساریای آب ایران نسبت به پیگیری حق آبه در مجاور کوه خواجه شکل گرفت. این حلقه را صفی از مردم تشکیل دادند که با نگرانی برای تالاب بین‌المللی هامون از مسئولان مربوطه می‌خواستند مسائل حق‌آبه رودخانه هیرمند را پیگیری کنند.

خبرگزاری تسنیم

هم تیپ و قیافه‌اش با همه فرق داشت و هم کلام و شعرش. قلندرانه در وادی شعر قدم می‌زد؛ همانقدر بی‌تعلق و بی‌تملق. همین ویژگی‌ها محمدرضا آقاسی را از اکثر هم‌قطارانش مجزا می‌کرد. شاعری که وقتی پشت تریبون قرار می‌گرفت، کلامش بسیاری را همراه خود می کرد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

میراث فرهنگی نیروی جدید استخدام می‌کند. مجوز استخدام 20 نیروی جدید از وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اخذ شده است.

خبرگزاری مهر

لایحه اهداف، وظایف و اختیارات وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درحالی اعلام وصول شد که مرکز پژوهشهای مجلس آن را بررسی کرده و ضمن برخی نقدها پیشنهادهایی را نیز اعلام کرده است.

وب‌گاه عصر ایران

اید به این نکته دقت کنیم که فرش دستباف به صورت سنتی تولید می شود. ولی اگر نهادهای علمی بتوانند در بازاریابی و افزایش تنوع در بازار به ما کمک کنند، ما از این رابطه استقبال می‌کنیم. ضمنا بعد از انقلاب افراد تحصیلکرده در جامعه ما بیشتر شده‌اند و همین موجب کاهش بافندگان فرش شده است. یعنی قبلا 90 درصد بافندگان ما خانم‌ها بودند، اما الان یک دختر خانمی که که در روستا درس خوانده و فوق لیسانس...

وب‌گاه عصر ایران

دکتر مصدق رهبر جبهه‌ای بود که احزاب و گروه‌های تشکیل‌دهنده آن نه تنها لیبرال نبودند، بلکه مرزبندی آن‌ها با لیبرالیسم فاش‌تر از آفتاب بود. هدف اساسی مصدق، هدفی ناسیونالیستی و پروژه سیاسی وی نیز بیش از هر چیز پروژه‌ای استقلال‌طلبانه (و نه آزادی‌خواهانه) بود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

به دنبال تبدیل باخموت به شهر سوخته و ویرانی آن، اوکراین دست به یک حمله مرزی گسترده به خاک روسیه زد. گفته می‌شود این بزرگ‌ترین عملیات از سوی اوکراین در 15ماهی می‌شود که از جنگ می‌گذرد.

وب‌گاه ورزش سه

اخلاق خاص در مربیگری، رفتار ویژه با بازیکنان و جام‌های خاطره‌انگیز، او را در ذهن هواداران میلان و ایتالیا ماندگار کرده.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

روزنامه کیهان در ستون ویژه خود با اشاره به مناظره موسی غنی‌نژاد و علی علیزاده مقیم لندن که از شبکه چهارسیما پخش شد در مطلبی با عنوان «تقلب و تحریف در مناظره به روش اشرافیت لیبرال» نوشت: نحوه مناظره موسی غنی‌نژاد از حامیان لیبرالیسم و نوع تحلیل‌های نشریات زنجیره‌ای درباره دو مناظره اخیر وی، مصداق کامل عوام‌فریبی، فرار به جلو به جای پاسخگویی و پروپاگاندای رسانه‌ای است. این مطلب می‌افزاید:...

وب‌گاه فرارو

اوضاع رسانه‌های اجتماعی چندان خوب نیست و همه‌چیز درباره شیوه فعالیت آن‌ها ناگهان مورد بحث و تردید قرار گرفته است. منتقدان مدام از این می‌گویند که رسانه‌های اجتماعی حریم خصوصی کاربران را نقض می‌کنند و اطلاعاتشان را به شرکت‌های دیگر می‌فروشند. یا اینکه با ترفندهای الگوریتمی اخبار را دستکاری می‌کنند و بین مردم تفرقه می‌اندازند و دموکراسی را تضعیف می‌کنند. اگر این رفتارهای رسانه‌های اجتماعی...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: بعضی‌ها هم نمی‌دانند، خیلی از شخصیت‌های برتر و مسؤولان رده‌بالای کشور آدرس می‌دهند که گنجی را در فلان تپه پیدا کرده‌اند و و بعد ما بسیج می‌شویم، کارشناس می‌فرستیم، یک روز تا دو هفته کاوش می‌کنیم اما چیزی پیدا نمی‌کنیم، این ماجرا بارها تکرار شده است.