سه‌شنبه 17 مهر 1403

فرهنگ و هنر

فرهنگ و هنر

وب‌گاه فرارو

شهر قم در زمان صفویه رونق گرفت و بعدها در زمان ناصرالدین شاه توسعه پیدا کرد. جهانگردان زیادی در سفرنامه‌های خود از شهر قم نام برده‌اند. تصویر بالا یک نقاشی قدیمی از قم در سال 1723 میلادی‌ست که توسط یک جهانگرد از شهر قم کشیده شده است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، محمد مهدی اسماعیلی در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در جمع خبرنگاران گفت: آنچه سال گذشته در بحث پیمایش مصرف فرهنگی کشور داشتیم به استثنای کتب درسی، دانشگاهی، ادعیه و نظایر آن، سرانه مطالعه کشور 33 دقیقه مطرح شده که همین عدد را دو مرکز نظرسنجی نیز مطرح کردند. وی در ادامه افزود: من فکر می‌کنم اگر بحث ادعیه، کتب آموزشی و درسی را نیز...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، غرفه «کتاب بازی» توسط حوزه هنری کودک و نوجوان با رویکرد ایجاد بستری برای معرفی کتاب و انتشارات‌های تخصصی کودک و نوجوان به مخاطبین این گروه سنی، در نمایشگاه کتاب فعالیت خود را آغاز کرد. این غرفه دارای چهار بخش با عنوان‌های «کتاب بازی»، «قصه بازی»، «رادیو کتاب» و «هیسطوری» است که در هر یک رویداد‌های متفاوتی پیگری می‌شود. بخش «قصه بازی» مبتنی بر...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، سیدروح الله حسنی معاون امور بین‌الملل شورای فرهنگ عمومی با بیان اینکه ایران به لحاظ فرهنگی تنوع بسیار بالایی دارد، گفت: کشور ما جزو بی‌نظیرترین ملت‌ها است که از لر، ترک گرفته تا کرد و بسیاری اقوام دیگر با صلح در کنار هم زندگی می‌کنند و در عین حال با تنوع ادیان و میراث ناملموس فرهنگی همچون زبان‌ها، آئین‌ها و لالایی‌ها و غیره مواجهیم. وی با اشاره...

خبرگزاری تسنیم

تحولی که ظرف چند سال گذشته در نشر الکترونیک، تغییر ذائقه مخاطب و فعالان عرصه نشر سنتی ایران رخ داده، حکایت از آن دارد که این حوزه می‌تواند دریچه‌های جدیدی را پیش روی بازار نشر ایران بگشاید.

وب‌گاه خبر آنلاین

آمار هفتگی فروش و تماشاگران نمایش های به صحنه رفته در تالارهای مختلف مجموعه تئاتر شهر، تماشاخانه سنگلج و تالار هنر تا پایان روز جمعه بیست و دوم اردیبهشت ماه به تفکیک اجراها مشخص شد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصادنیوز نوشت: دانشگاه الزهرا، سپیده رشنو دانشجوی «نقاشی» مقطع کارشناسی خود را به دلیل «عدم رعایت پوشش اسلامی»، 2 ترم با احتساب سنوات از تحصیل منع کرد. به سپیده رشنو گفته بودند «2 ترم به مرخصی برو» که نپذیرفت و تعلیق شد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

دانشگاه الزهرا سپیده رشنو را به دلیل «عدم رعایت شئونات اسلامی» تعلیق کرد

خبرگزاری مهر

زابل - پس از سال‌ها سکوت پیرامون خشکسالی پی‌درپی رودخانه هیرمند شماری از مردم سیستان در حضور مدیرکل دفتر رودخانه‌های مرزی و منابع آب مشترک وزارت نیرو در مصلای زابل، سکوت خود را شکستند.

خبرگزاری مهر

معاون امور بین‌الملل شورای فرهنگ عمومی گفت در راستای گرامیداشت روز ملی تنوع فرهنگ‌ها همزمان با این مناسبت جهانی نشستی با حضور سفرا و نمایندگان بین‌الملل مقیم ایران برگزار می‌شود.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، در این مراسم که توسط معاونت آموزشی و با حضور هیئت رئیسه و جمعی از اعضای هیئت علمی دانشگاه، در محل مجتمع فرهنگی امام خمینی (ره) برگزار شد، از 16 عضو هیئت علمی به عنوان سرآمد آموزشی، 5 استاد شایسته تقدیر و 17 عضو هیئت علمی بازنشسته دانشگاه، تجلیل به عمل آمد. در این آیین تجلیل، انبیاء رئیس دانشگاه، ضمن خیر مقدم به حاضران و گرامیداشت سالروز شهادت علامه...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

تعلیق سپیده رشنو از دانشگاه + عکس

خبرگزاری خبرنگاران جوان

در این گزارش به مجموعه‌ای از رویداد‌های فرهنگی و ادبی برگزار شده در روز سوم نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اشاره شده است.