سه‌شنبه 17 مهر 1403

فرهنگ و هنر

فرهنگ و هنر

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از دستور ویژه رئیس‌جمهور برای بیمه فعالان حوزه صنایع دستی خبر داد و گفت: رئیس جمهور دستور بیمه 10 هزار نفر از فعالان صنایع دستی را دادند و این دستور در حال پیگیری برای تأمین اعتبار است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: حضور شعر در فرهنگ ایران بسیار حیرت‌آور است. حتی مراجع تقلید در ایران شعر می‌گفتند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

نحوه ثبت‌نام و دریافت یارانه جدید اعلام شد.

خبرگزاری مهر

رهبر انقلاب در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران فرمودند: فرهنگ‌سازی کشور نیازمند کتاب است و به‌رغم گسترش فضای مجازی، کتاب همچنان در جایگاه والای خود قرار دارد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در صد و چهل و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن تبریک روز ارتباطات با اشاره به برگزاری ستاد مشارکت محله اظهار کرد: سرا‌های محلات تهران نیاز‌مند توجه ویژه هستند و باید ساماندهی و مشکلات سرا‌های محلات حل شوند. وی افزود: نکته حائز اهمیت این است که اگر جایی نارسایی در خصوص عملکرد سرا‌ها وجود دارد به این دلیل است که...

خبرگزاری مهر

نحوه دریافت یارانه خرید کتاب از بخش فروش مجازی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برای دانشجویان و اعضای هیات علمی اعلام شد.

وب‌گاه مشرق نیوز

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: در لایحه جدید دولت، برخی موارد که تاکنون به عنوان جرم قلمداد می‌شد به تخلف تبدیل می‌شود و به تبع آن دیگر نیاز نیست در همه موارد پرونده‌ای در قوه قضائیه تشکیل شود.

خبرگزاری تسنیم

کمال خرازی وزیر اسبق وزارت امور خارجه در مراسم رونمایی از کتاب آن سوی دیپلماسی گفت: آقای ولایتی یک فرد ولایت مدار است و همواره خود را سرباز ولایت می داند او احساس کرده است که سربازی جدی و وفادار است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: در لایحه جدید دولت، برخی موارد که تاکنون به عنوان جرم قلمداد می‌شد به تخلف تبدیل می‌شود و به تبع آن دیگر نیاز نیست در همه موارد پرونده‌ای در قوه قضائیه تشکیل شود؛ بلکه مجریان می‌توانند اقدام لازم را انجام دهند؛ مثلا فرد متخلف را جریمه کنند.

خبرگزاری مهر

سراینده کتاب «هرجا تو باشی» در مراسم رونمایی از این‌اثر در نمایشگاه کتاب تهران گفت: حضور شعر در فرهنگ ایران بسیار حیرت‌آور است و مراجع تقلید ایران هم شعر می‌گفتند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: در لایحه جدید دولت، برخی موارد که تاکنون به عنوان جرم قلمداد می‌شد به تخلف تبدیل می‌شود.

خبرگزاری مهر

مشهد امروز همزمان با بزرگداشت روز حکیم ابوالقاسم فردوسی نشان عالی فردوسی به «فردوسی پژوهان» اهدا می‌شود.

وب‌گاه عصر ایران

«هم‌زیستی مسالمت‌آمیز» پس از مرگ استالین و در زمان زمام‌داری خروشچف، کاربرد گسترده‌ای در ادبیات مقامات سیاسی شوروی پیدا کرد و به تدریج واژه‌ای رایج در ادبیات سیاسی جهان شد.