سه‌شنبه 17 مهر 1403

فرهنگ و هنر

فرهنگ و هنر

خبرگزاری مهر

حوزه هنری کودک و نوجوان با غرفه‌ای به نام «کتاب بازی» در سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور دارد.

وب‌گاه فرارو

پس از اظهارات این خانم دکتر، قاضی از شهردار علت دادخواست طلاقش را پرسید. شهردار گفت: آقای قاضی من عاشق همسر اول و فرزندانم هستم، اما بنا به دلایلی همسرم از من جدا شد. در این مدت خیلی تلاش کردم که همسرم را به زندگی برگردانم و موفق شدم با او آشتی کنم حالا نیز می‌خواهم از خانم دکتر جدا شوم و با همسر اولم زندگی کنم. همچنین حاضرم حق و حقوق خانم دکتر را پرداخت کنم.

خبرگزاری مهر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در بحث پیمایش مصرف فرهنگی کشور داشتیم به استثنای کتب درسی، دانشگاهی، ادعیه و نظایر آن، سرانه مطالعه کشور 33 دقیقه مطرح شده است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، کتاب «میانسالی» نوشته کریستوفر همیلتن به‌تازگی با ترجمه میثم محمد امینی توسط نشر نو منتشر و راهی بازار نشر شده است. این‌کتاب یکی از عناوین مجموعه «کتابخانه فلسفه زندگی» است که این‌ناشر چاپ می‌کند و نسخه اصلی‌اش سال 2009 منتشر شده است. این کتاب به‌گفته نویسنده‌اش، بازنمای کوششی برای اندیشیدن درباره برخی ویژگی‌های محوری میان‌سالی از منظری فلسفی است....

وب‌گاه اقتصاد نیوز

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: شاید این انتظار دور از واقعیت نباشد که آقای روحانی، برای انتخابات دوره بعد خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه تهران فعال گردد.

وب‌گاه عصر ایران

برهانی، حقوقدان در گفت‌وگویی ویدئویی درباره حجاب و راهکار‌های حاکمیت برای مقابله با بی‌حجابی توضیح می‌دهد. او در بخشی از این گفتگو با اشاره به حواشی رخ داده در بحث حجاب تاکید می‌کند که همه این فجایع ناشی از عبور از حیطه قانون است.

خبرگزاری تسنیم

معاون هماهنگ‌کننده‌ی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفت‌وگو با تلویزیون اینترنتی کتاب گفت: علاوه بر کتاب‌های تخصصی نظامی به مطالعه‌ی آثار مدیریتی نیز علاقه‌مند هستم.

خبرگزاری مهر

کتاب «میانسالی» نوشته کریستوفر همیلتن با ترجمه میثم محمد امینی توسط نشر نو منتشر و راهی بازار نشر شد.

خبرگزاری دانشجو

خاطرات نخستین سفیر ایران در امارات عربی متحده با عنوان عمارت معمور توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران منتشر و در سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

اولین جلسه صنفی اعضای تماشاخانه‌های خصوصی تئاتر ایران در سال 1402 برگزار شد.

وب‌گاه عصر ایران

نه آشوب، انقلاب و رفراندوم که گروه معترضان مطرح می‌کنند راه‌حل است و نه سخت‌گیری، بستن فضای مجازی، ارعاب و... که دسته مقابل پیش می‌کشند. راه‌حل باید از بطن جامعه و از دل گفتگوی طرفین اختلاف خلق و زاییده شود.

خبرگزاری مهر

خاطرات نخستین سفیر ایران در امارات عربی متحده با عنوان عمارت معمور توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران منتشر و در سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه شد.

وب‌گاه عصر ایران

در 30 ژوئیه 1932 آلبرت اینشتین نامه‌ای به زیگموند فروید نوشت و از فروید پرسید: «آیا در مقابل فاجعه شوم جنگ راه نجاتی برای جامعه بشری وجود دارد؟ این پرسش در پی پیشرفت تکنولوژی، به مسئله‌ای حیاتی برای انسان متمدن تبدیل شده است.»

خبرگزاری مهر

رئیس دانشگاه آزاد گفت: مهدویت قاعده فلسفه سیاسی جمهوری اسلامی ایران است و باید آموزش، پژوهش و دانش مهدوی ارتقا یابد.

وب‌گاه گسترش

مایکل سیلور (Michael Saylor)، بنیانگذار شرکت مایکرواستراتژی، در یک مصاحبه با دیوید لین، روزنامه‌نگار حوزه مالی، در تاریخ 11 می، موضوعات گوناگونی از جمله بیت کوین (BTC)، کتیبه‌های NFT مانند در شبکه بیت کوین (Ordinal inscriptions)، تورم و آینده پول را مورد بحث قرار داد. این میلیاردر آمریکایی معتقد است که "پول در حال مرگ است"، همانطور که توسط "سیلابی از شکست‌های ارزی اخیر" مشاهده می‌شود.