سه‌شنبه 17 مهر 1403

فرهنگ و هنر

فرهنگ و هنر

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به ارسال لایحه اهداف این وزارتخانه به مجلس گفت: این لایحه بعد از یک سال کار مداوم صدها کارشناس تهیه و تقدیم مجلس شده است.

خبرگزاری مهر

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان گفت: امسال در همایش ملی نخبگان با حضور رئیس جمهور از نخبگان عالی‌رتبه کشور تقدیر می‌شود.

وب‌گاه گسترش

تفاهم نامه همکاری مشترک میان جامعه انجمن های حرفه ای اقامتگاه های بوم گردی ایران و معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی امضا شد.

وب‌گاه فرارو

ساختمان موزه جنگ در ضلع شمال‌غربی مجموعه کاخ‌های باغشاه واقع شده و ساخت آن به بیش از 160سال پیش، یعنی به دوره قاجاریه برمی‌گردد.

خبرگزاری مهر

نشست ادبی «شیوایی و شیدایی» با موضوع شاهنامه از نگاه خانواده سه کشور «ایران، افغانستان و تاجیکستان» جمعه 22 اردیبهشت ساعت 10 در فرهنگسرای خانواده برگزار می‌شود.

خبرگزاری تسنیم

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس به شایعاتی که در فضای‌مجازی نسبت به تغییر یا جا به جایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده، واکنش نشان داد.

وب‌گاه فرارو

نصرالله حدادی در کتاب طهران قدیم، میدان باغشاه را محل تولد اولین مجسمه‌های پایتخت معرفی کرده است.

خبرگزاری مهر

تفاهم نامه همکاری مشترک میان جامعه انجمن‌های حرفه ای اقامتگاه‌های بوم گردی ایران و معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی امضا شد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از خدمات‌رسانی ناوگان اتوبوسرانی به شهروندان گرامی جهت بازدید از سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبر داد.

وب‌گاه خبر آنلاین

مجید مجیدی، فیلم‌ساز و کارگردان تئاتر و هنرهای نمایشی با سخنرانی در همایش سه‌روزه مدیران‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ضمن آسیب‌شناسی فعالیت‌ها و برنامه‌های کانون در گذر سالیان، از برخی الزام‌ها و اقتضاءهای کار فرهنگی در ایران، به‌ویژه خلق آثار هنری کودک و نوجوان سخن گفت.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی کشور، ایران اکسپو 2023 آغاز به کار کرد و تا 20 اردیبهشت ادامه خواهد داشت؛ نمایشگاهی که از بخش‌های مختلف پتروشیمی، ساختمان، مواد غذایی، دانش بنیان ها، پزشکی، صنعت، صنایع دستی، خدمات فنی و مهندسی و... تشکیل شده است. در نمایشگاه امسال غرفه‌های شرکت‌های مشارکتی بنیاد برکت از جمله دو شرکت در حوزه قیر و صنایع روشنایی...

خبرگزاری تسنیم

معاون تعاون وزارت کار از اشتغالزایی 20هزار نفری در تعاونی های گردشگری و صنایع دستی خبر داد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، دو کتاب «روزنه» و «مرز» نوشته توسکالی توسط نشر شالگردن با ترجمه روشنگ آرامش در سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران رونمایی می‌شوند. مترجم دو این‌کتاب در متنی که برای معرفی آن‌ها به مهر داده، آورده است: دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم، شگفتی‌های فراوانی دارد، قرن‌هاست که پایان جهان، به عنوان اتفاقی وحشت‌آور و مورد انتظار، ذهن مردم دنیا را...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - در پانصد و سی و پنجمین برنامه سینماتک خانه هنرمندان ایران به بهانه فیلم «زندگی پنهان» درباره «زندگی پنهان؛ آزادی اخلاقی در عصر دیکتاتوری» و طریقه زیستِ خوب در یک جامعه بد بحث شد.

خبرگزاری مهر

غرفه «کتاب آرا» در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، با 14 کارگاه و نشست تخصصی با حضور استادان و کارشناسان این حوزه، در این‌رویداد حضور دارد.