سه‌شنبه 17 مهر 1403

فرهنگ و هنر

فرهنگ و هنر

وب‌گاه خبر آنلاین

قائم‌مقام سابق وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره تفکیک وزارت صمت و احیای وزارت بازرگانی تاکید می‌کند: اگر قانون انتزاع نبود، 80 درصد مشکلات امروز را نداشتیم و به طور جدی هم روی تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت فکر نمی‌کردیم. قانون انتزاع، شلیک نهایی به حوزه بازرگانی بود.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، روح‌الله رشیدی در سخن آغازین مدیر مسئول، نامه جمهور را «تلاش و تقلا برای فهم و سپس در عاملیت در حل مسائل» و «جلوه‌ای از کوشش‌ها و پویش‌های معطوف به اندیشه تغییر» معرفی کرده است. سرمقاله این شماره به قلم سردبیر مجله مجتبی نامخواه، متنی تفصیلی است که می‌کوشد زمینه‌ها و ضرورت‌های بازسازی عدالت‌خواهی را تحلیل کند. پرسش آغازین این متن پیرامون فلسفه...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: یکی از وجوه مشخص نظام‌های معاصر، جهانی ناعادلانه بودن آن است و براساس فلسفه این نظام حق با کسی است که صاحب قدرت باشد

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سردار سرلشکر محمد باقری گفت: سلطه‌جویی (هژمونی) برخاسته از نظام ناعادلانه جهانی به یک رفتار بیمارگونه برای برخی قدرت‌ها تبدیل شده است که گویی گریزی از آن ندارند ولی نشانه‌های افول قدرت آمریکا از مدت‌ها پیش نمایان شده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

تجارت نیوز نوشت: لایحه تشکیل وزارت بازرگانی با قید دو فوریت امروز در مجلس بررسی می‌شود. یکی از نکاتی که مخالفان این لایحه به آن تأکید دارند، به بار مالی تشکیل وزارتخانه جدید مربوط می‌شود. تا جایی که برخی نمایندگان هزینه اولیه اجرای این تصمیم را تا 7000 میلیارد تومان تخمین می‌زنند. با این حال دولت بار مالی فربه‌کردن خود را پذیرفته است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

محمد تقی صابری گفت: تاجیکستان به عنوان میهمان ویژه در سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی تهران شرکت خواهد کرد.

وب‌گاه مشرق نیوز

سردار رادان با تاکید بر اینکه باید بر مسائل فرهنگی و اجتماعی جامعه اشراف اطلاعاتی داشته باشیم، گفت: باید از مسائل شناخت و برای برنامه عملیات روانی دشمن برنامه داشته باشیم.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

بهای خدمات استفاده از مراکز فرهنگی، موزه‌ها، باغ‌موزه‌ها و خانه‌موزه‌های تحت مالکیت شهرداری تهران در سال 1402 اعلام شد.

وب‌گاه مشرق نیوز

لایحه نحوه برگزاری تجمعات و راهپیمایی ها که با قید یک فوریت در هیات وزیران به تصویب رسیده، اخیرا برای انجام تشریفات قانونی به مجلس ارسال شد.

خبرگزاری تسنیم

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران بیش از یک دهه در میدان مبارزه و جنگ با تروریسم در منطقه به‌ویژه سوریه و عراق فعالانه حضور داشته‌اند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

نماینده مردم بروجرد در مجلس گفت: نرخ اجاره بها از کنترل خارج شده است.

وب‌گاه مشرق نیوز

رئیس جامعه جراحان ایران، با اشاره به جایگاه رفیع جامعه پزشکی کشور، به تشریح مهم ترین چالش های جامعه پزشکی پرداخت.

خبرگزاری ایرنا

کاشان _ ایرنا _ رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون با سرمایه‌گذاری 30 میلیارد تومان در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری این شهرستان، برای 200نفر به طور مستقیم شغل ایجاد شده است.