سه‌شنبه 17 مهر 1403

فرهنگ و هنر

فرهنگ و هنر

وب‌گاه عصر ایران

محمدرضا پهلوی آخرین شاه ایران هم در سفره هفت سین، کنار سبزه و سمنو، سیر و سرکه و سکه، قاب عکس بزرگی از امام علی قرار می داد تا ارتباط خود را با مولای شیعیان به رخ بکشد. اصولا همین ارتباط باعث شد در کودتای 28 مرداد 1332 همه مراجع تقلید در برابر کودتا، سکوت یا حمایت کنند و شاه را بر مصدق، مقدم بدارند.

خبرگزاری مهر

مدیر کل فراهم آوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از اهدای تعداد 360 هزار و 429 نسخه منبع اطلاعاتی به صورت کتاب چاپی و منتشر شده به این سازمان خبر داد.

خبرگزاری ایرنا

بیرجند - ایرنا - مسئول آزمایشگاه حفاظت و مرمت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: 50 سکه قاجاری از مجموعه سکه‌های مخزن موزه‌های استان در یک سال گذشته مرمت شده است.

وب‌گاه مشرق نیوز

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با ارتباطات و تعامل میان جمهوری اسلامی ایران و بورکینافاسو، همکاری‌های سیاسی و اقتصادی با کشورهای آفریقایی توسعه می‌یابد.

وب‌گاه خبر آنلاین

جشن تولد هنرمندان اردیبهشت ماهی، با اعلام خبر تخصیص بودجه 20 میلیاردی و همچنین اختصاص زمینی در پرند به هنرمندان برگزار شد.

خبرگزاری مهر

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با ارتباطات و تعامل میان جمهوری اسلامی ایران و بورکینافاسو، همکاری‌های اقتصادی با کشورهای آفریقایی توسعه می‌یابد.

خبرگزاری ایرنا

اصفهان - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: مشکلات موجود در اداره مسجد جامع عتیق بدلیل چند مدیریتی بودن این بناست و پیشنهاد ما، ایجاد مدیریت یکپارچه این مسجد از سوی اداره اوقاف و هیات امنای آن است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، صادرات را جزو اولویت‌ها و موضوع‌های مورد تمرکز این نهاد عنوان کرد و گفت: حوزه صنایع دستی علاوه بر تقویت هویت فرهنگی کشور موجب قوام گردشگری می‌شود و مورد توجه ما قرار دارد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو، سی و چهار سال است که اواخر اردیبهشت ماه فضای فرهنگی کشور به دلیل برگزاری یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های کتاب در منطقه و جهان در شهر تهران حال و هوای کتاب و کتابخوانی می‌گیرد. نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که به سی و چهارمین دوره خود رسیده و طبیعتا باید به همان اندازه به بلوغ رسیده باشد یک رویداد ملی فرهنگیست که ما باید به چنین آوردگاهی نه فقط به عنوان...

خبرگزاری مهر

بنا بر گزارش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه کارگروه رسیدگی به مساله خودکفایی کاغذ 70 درصد نیاز به کاغذ آموزش و پرورش و 20 درصد از نیاز حوزه نشر و مطبوعات از محل تولید داخل تأمین می شود.

خبرگزاری تسنیم

معاون اول رئیس جمهور گفت: با یک حرکت سنجیده و با در نظر گرفتن تمام جوانب می‌توان پنج سال آینده فرهنگی کشور را تضمین کرد.

خبرگزاری مهر

فرهنگسرای بهمن با اجرای نوزدهمین جشنواره «گل و گلاب تهران» در قالب نمایشگاه صنایع دستی، سوغات محلی و موسیقی اقوام ایرانی در کنار آیین گلاب گیری، به مدت دو هفته میزبان شهروندان است.

وب‌گاه عصر ایران

شاید دنبال ازدواج سریع‌تر دختران در سن ازدواج‌اند و تحصیلات دانشگاهی را مانع می‌بینند و می‌خواهند از این آمار بکاهند تا زودتر بروند دنبال خانه و زندگی.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و مریم جلالی معاون صنایع دستی از پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران بازدید کردند و از نزدیک با فعالان عرصه‌های صنایع دستی و گردشگری حاضر در نمایشگاه مذکور گفتگو داشتند. عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه این بازدید گفت: صنایع دستی با تنوع...

وب‌گاه عرشه آنلاین

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان تصریح کرد: باید اطلاع‌رسانی شود که به‌هیچ‌وجه کاشی ارزشمند و تاریخی سالم به فروش نمی‌رسد و پیمانکاران و هنرمندان خود را مکلف به رعایت این قاعده می‌دانند و نسبت به حفظ و حراست از آثار تاریخی متعهد هستند و اجازه وقوع چنین اتفاقاتی را نمی‌دهند.