سه‌شنبه 17 مهر 1403

فرهنگ و هنر

فرهنگ و هنر

خبرگزاری مهر

پس از رونمایی کتاب «سلول شماره 14» در پارلمان کلمبیا و استقبال از آن در نمایشگاه بوگوتا، این‌کتاب در شهرهای بوکارامانگا و شهر کالی این‌کشور نیز رونمایی شد.

خبرگزاری مهر

رئیس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه نمایندگان بیش از 65 کشور دنیا در نمایشگاه ایران اکسپو 2023 حضور دارند، از پیش‌بینی و تخمین درآمد دو میلیارد دلاری از این نمایشگاه برای کشور خبر داد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، به نقل از روابط عمومی انجمن، برای سال 1402 انجمن صنفی سراسری منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران تئاتر عضو جدید می‌پذیرد. آغاز پذیرش مدارک متقاضیان از شانزدهم تا سی و یکم اردیبهشت سال جاری است و تمدید نخواهد شد. پس از پذیرش مدارک متقاضیان عضویت، هیأت مدیره انجمن در نیمه اول خرداد سال جاری پرونده‌ها را بررسی و نتایج را به متقاضیان اعلام می‌کند. تمامی...

خبرگزاری مهر

عضو شورای شهر تهران گفت: به رغم جلسات و پیگیری های کمیسیون فرهنگی شورا، متأسفانه تاکنون اقدامی در خصوص املاک واگذار شده صورت نگرفته است.

خبرگزاری مهر

قم - رئیس سازمان امور دانشجویان عنوان کرد: در حال حاضر 100 هزار دانشجوی خارجی داریم که قصد داریم تا سه سال آینده 250 هزار دانشجو از کشورهای اسلامی جذب کنیم.

وب‌گاه خبر آنلاین

انجمن صنفی سراسری منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران تئاتر، مطابق با اساسنامه خود برای سال 1402 از سراسر کشور عضو جدید می‌پذیرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: زمانی که به بهترین‌های تاریخ فکر می‌کنیم، دقیقا چه معیاری «بهترین‌ها» را تعیین می‌کند؟ چه چیزی برای یک فرد، اسم و رسم به ارمغان می‌آورد؟ نبوغ و نوآوری؟ سخت‌کوشی و پشتکار؟ در تاریخ هنر تعداد زیادی از نقاش‌های شگفت‌آور وجود دارد، اما برخی از نقاش‌ها همواره سرآمد سایرین بوده و میراثی ماندگار از خود به جای گذاشته‌اند که پس از دوران حیاتشان نیز مردم را به تحسین وا داشته است.

وب‌گاه فرارو

یکی از سرگرمی‌های مردم تهران قدیم، خربازی (خرسواری، یابوسواری) بود که جوانان به آن علاقه بسیاری داشتند. برخی دیگر از مردم هم در روز‌های تعطیلات عازم باغات و سایر گردشگاه‌های تهران نظیر چشمه علی، دوشان تپه، پس‌قلعه، عشرت‌آباد، میدان باغشاه و... می‌شدند و وقت خود را بیشتر با بازی‌های دسته جمعی مثل الک دولک، یک پی دو پی، دوک‌بازی و... می‌گذراندند.

خبرگزاری مهر

نخستین جشنواره ملی نذر قلم توسط سازمان نشر آثار و حفظ ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس فردا دوشنبه 18 اردیبهشت در باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

خبرگزاری مهر

انتشارات سوره مهر در سی و چهارمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با 1019 عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب حضور دارد که از این تعداد 118 عنوان چاپ اول هستند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

امامزاده داود (ع) و مسیر زیبای فرحزاد، مکان زیارتی دیگری بود که تهرانی‌ها با اهل و عیال از پنجشنبه پای پیاده یا با قاطر و الاغ برای نذر و نیاز به راه می‌افتادند و عصر جمعه هم برمی‌گشتند.

خبرگزاری فارس

خبرگزاری مهر

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت احمد خلیلی‌فرد را تسلیت گفت.

وب‌گاه خبر آنلاین

همشهری آنلاین نوشت: در تهران قدیم، همانند هر دوره تاریخی دیگر مردم در کنار فعالیت‌های اجتماعی و شغلی‌شان، سرگرمی‌هایی داشتند که اوقات فراغتشان را با این تفریحات سپری می‌کردند. تفریحاتی که برخلاف تفرجات امروزی خرج و مخارج آنچنانی نداشت و تهرانی‌ها با امکانات ناچیزی می توانستند اوقات فراغتشان را پر کنند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: هم‌میهن گفت‌وگویی با معین‌الدین سعیدی عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان انجام داده است.