یک‌شنبه 15 مهر 1403

فرهنگ و هنر

فرهنگ و هنر

وب‌گاه عصر ایران

‌همان‌طور که با ظهور مدرنیته، همه عوالم کهن به پایان رسید، با جهان پسامدرن هم، هرچه در جهان مدرن سفت و متصلب بود، دود شد و به هوا رفت

خبرگزاری مهر

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه لایحه ارتقای امنیت زنان رویکرد فمینیستی ندارد، گفت: رهبر انقلاب 400 مورد درباره ظلم به زنان سخنرانی داشتند.

خبرگزاری تسنیم

بخش هنری نمایشگاه قرآن کریم امسال مانند سال گذشته در چند قسمت فعال است و توانسته بستری مناسب برای آشنایی و ورود جوانان به هنرهای دینی باشد، چنانکه برخی از همین مسیر به جایگاه استادی رسیده‌اند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، نمایش «چه کسی از ویرجینیا وولف می‌ترسد؟» نوشته ادوارد آلبی با کارگردانی شیرین فرخنده‌نژاد از 27 فروردین تا 22 اردیبهشت در تماشاخانه انتظامی خانه هنرمندان ایران روی صحنه می‌رود. میکاییل شهرستانی طراح و مشاور کارگردان این نمایش است و مرجان رزم‌آرا نیز متن آن را ترجمه و دراماتورژی کرده است. در توضیح داستان...

خبرگزاری مهر

یک هنرمند پیشکسوت با انتقاد از اینکه خاطرات بافت های تاریخی در حال از بین رفتن هستند گفت: فرهنگ و هنر و صنایع دستی را به صورت حرفه ای از بین می بریم و بولدوزر در بافت‌های تاریخی می‌گذاریم.

خبرگزاری مهر

میدان فلسطین در شب‌های گذشته شاهد برنامه‌های مختلفی در حمایت از مردم فلسطین بود. یکی از آنها غرفه کودکان مقاومت بود که در آن الفبای مقاومت و مبارزه با اسرائیل به کودکان آموزش داده می‌شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - تابلوی نقاشی «شمع بیت‌المال» اثر حسن روح‌الامین به مناسبت ایام سوگواری شهادت حضرت علی (ع) رونمایی شد.

خبرگزاری مهر

معلمان شاغل در روستاهای سراسر کشور می‌توانند با همکاری دانش‌آموزان تصاویر خود را در جهت پربارتر کردن این صفحات برای مجلات رشد ارسال کنند.

خبرگزاری مهر

مشهد - تولیت آستان قدس رضوی گفت: باید با ادبیات فاخر و سخن شایسته جامعه را به حجاب دعوت کرد؛ هنرمندان، ادیبان و اصحاب رسانه باید در این حوزه با ادبیات قوی و آثار هنری فاخر پای کار بیایند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - نمایش «چه کسی از ویرجینیا وولف می‌ترسد؟» نوشته ادوارد آلبی با کارگردانی شیرین فرخنده‌نژاد از 27 فروردین تا 22 اردیبهشت در تماشاخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران روی صحنه می‌رود.

وب‌گاه خبر آنلاین

«چه کسی از ویرجینیا وولف می‌ترسد؟» در تماشاخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران روی صحنه می‌رود.

خبرگزاری تسنیم

مستند آیت‌الله حق‌شناس پخش خود را از شبکه سه آغاز کرده و تا پنجشنبه هر شب روی آنتن می‌رود.

خبرگزاری دانشجو

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، برخی‌ها معتقدند با فوت خانم مهسا امینی و وقوع اغتشاشات در کشور جمهوری اسلامی از موضوع سرسختانه خود در مواجهه با مسئله حجاب کوتاه آمده و دلیل این ادعای خود را هم حضور آزادانه زنان بی حجاب در اماکن و معابر عمومی می‌دانند و این در حالی است که با اعتراضات لایه مذهبی نسبت به رواج بی حجابی در جامعه کارگزاران نظام هر گونه مماشات نسبت با پدیده بی حجابی و بدحجابی...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، نمایش «افلیا» به نویسندگی و کارگردانی مسعود طیبی به عنوان اولین نمایش ایرانی اقتباس شده از آثار شکسپیر در آرشیو جهانی شکسپیر ثبت شد. این نمایش با بازی روژین پناهی 4 دور در ایران و خارج از ایران به صحنه رفته است. دور اول اجرای این اثر به تهیه کنندگی سمیه طیبی در سال 1400 در تماشاخانه انتظامی خانه هنرمندان، دور دوم اجرای نمایش به تهیه کنندگی مشترک...

خبرگزاری مهر

نیشابور - فرماندار نیشابور گفت: شهرستان نیشابور با برگزاری مجموعه برنامه‌های متنوع علمی، فرهنگی و هنری به استقبال سالروز ملی بزرگداشت عطار نیشابوری می‌رود.

وب‌گاه فرارو

این فرض اواخر قرن بیستم مبنی بر اینکه دموکراسی و بازار‌ها در نهایت در همه جا پیروز خواهند شد از ان زمان به این سو با واکنش روشنفکرانه‌ای مواجه شده است که حتی اشتباه‌تر است. برای ترسیم مسیر بهتری به برای حرکت رو به جلو باید تفکر خود را در چندین حوزه سیاستگذاری به طور همزمان مورد بازبینی قرار دهیم.