یک‌شنبه 15 مهر 1403

فرهنگ و هنر

فرهنگ و هنر

خبرگزاری مهر

رئیس جامعه بوم گردی با بیان اینکه به 3400 اقامتگاه بوم گردی به دلیل بالا بردن آمار مجوز داده شد گفت: همین اتفاق آسیب زیادی به فلسفه مهمان نوازی بوم گردی‌ها زد.

خبرگزاری دانشجو

به گزاشر گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، یک معنا از دیپلماسی فرهنگی را چانه‌زنی برای رسیدن به سند‌ها و اهدافی معرفی کرده‌اند که جوامع انسانی را متحد هم می‌کند. رسیدن به این سند‌ها بر پایه مؤلفه‌های مشترک فرهنگی میان جوامع است. قاعدتاً کشور‌های دارای فرهنگ غنی‌تر، توانایی «جذب» بیشتری را خواهند داشت. «کتاب» مولفه و رسانه مهمی در گفت‌وگوی میان فرهنگ‌هاست و صنعت نشر کشور‌های با سابقه فرهنگیِ...

وب‌گاه خبر آنلاین

غلامحسین امیرخانی، با اشاره به نام محمدجواد شکوهی‌فر به عنوان خوشنویس خوب نسل هفتم می‌گوید کسی نتوانسته یک جایگزین برای استاد جلیل شهناز و یا استاد محمدرضا شجریان معرفی کند اما خوشنویسی هنری است که در هر دهه جایگزین‌های توانمند برای نسل‌های پیشین دارد.

وب‌گاه فرارو

اگر فردی در روستای ساپانتا فوت کند سهم او یک سنگ قبر آبی و رنگارنگ در قبرستان مری است که روی آن نامش نوشته شده است. روی آن نقاشی با شعری طنزگونه که شغلش یا نحوه مرگش را نشان دهد، کشیده می‌شود.

خبرگزاری مهر

نماینده مردم تالش و رضوانشهر در مجلس گفت: فساد در ورزش به ویژه فوتبال بیداد می‌کند و هیچ یک از مسئولان پاسخگو نیستند.

خبرگزاری تسنیم

متفکر سرشناس آمریکایی با اشاره به اهمیت و جایگاه کتاب در دیپلماسی فرهنگی گفت: عدم آشنایی با نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و ناشران ایرانی خسرانی برایم است.

خبرگزاری فارس

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - فصل جدید سینماتک خانه هنرمندان ایران از 28 فروردین ماه فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

نوآم چامسکی، زبان‌شناس و متفکر سرشناس آمریکایی گفت: عدم آشنایی با نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و ناشران ایرانی خسرانی برایم است.

وب‌گاه خبر آنلاین

عباس عبدی در یادداشت «علل تضعیف دین» روزنامه اعتماد نوشت: وابستگی نهاد دین به آن (نهاد قدرت) موجب تضعیف نهاد دین شده و از آنجا که بنیان دین، عقیده است و آن را نمی‌توان با قدرت ترویج کرد، لذا بنیان مذکور دچار مشکل جدی شده است.

وب‌گاه مشرق نیوز

رئیس جمهور در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی لایحه اهداف، وظایف و اختیارات وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را برای طی تشریفات قانونی به مجلس ارسال کرد.

خبرگزاری ایرنا

سمنان - ایرنا - ثبت اسناد مالکیت کاروانسرای شاه عباسی و ساختمان دادگاه انقلاب به نام اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان به نوعی گام نخست تحول بزرگ در نوسازی و بهره‌برداری از این بنای تاریخی و تحقق وعده دولت سیزدهم است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور 21 فروردین با ارسال نامه‌ای به محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، لایحه اهداف، وظایف و اختیارات وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی طی را برای انجام تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد. بر اساس این لایحه، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به منظور تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس جمهور در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی لایحه اهداف، وظایف و اختیارات وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را برای طی تشریفات قانونی به مجلس ارسال کرد.

وب‌گاه گسترش

ناصر بزرگمهر - مدیرمسئول