پنج‌شنبه 19 مهر 1403

فرهنگ و هنر

فرهنگ و هنر

خبرگزاری تسنیم

در شرایطی که هفته گذشته اکران تابستانی فیلم‌های جدید آغاز شده، صدرنشینی «فسیل» و سهم 45.95 درصدی آن از کل فروش اول هفته تا دیروز در مقابل سهم 24.17 درصدی «شهر هرت» بیانگر واقعیتی قابل تامل است که نباید به آن بی‌تفاوت بود.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران عصر چهارشنبه 24 خرداد ماه در نشست هم اندیشی حکمرانی در ورزش که در محل دانشکده علوم ورزشی و تندرستی دانشگاه تهران برگزار شد و به گفتگو میان اساتید رشته‌های مدیریت، کارآفرینی و علوم ورزشی با کارگزاران حال و گذشته ورزش کشور درباره تدوین برنامه‌های رشته حکمرانی ورزش اختصاص داشت، مباحث خود را با این پرسش کلیدی آغاز...

خبرگزاری ایرنا

اهواز - ایرنا - سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان گفت: قصه‌گویی جز شاخص‌ترین آثار ناملموسی است که در پهنه ملی یک کشور با هویت فرهنگی مردم آن پیوندی دیرینه دارد.

خبرگزاری مهر

خرم‌آباد - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان خبرهای جدیدی از کاوش باستان‌شناسی در شهر قدیم «شاپورخواست» را اعلام کرد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

«مرصع» مجله هنری شبکه چهار سیما است که با اجرای اسماعیل باستانی هر پنجشنبه ساعت 19 روی آنتن می‌رود.

خبرگزاری ایرنا

اهواز - ایرنا - رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ماهشهر با اشاره به گشایش بازارچه دایمی صنایع دستی این شهرستان با اولویت اشتغالزایی برای زنان سرپرست خانوار گفت: این بازارچه برای 150 نفر از فعالان 30 رشته مختلف صنایع‌دستی فرصت شغلی ایجاد کرده است.

خبرگزاری مهر

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی گفت: هدف ما ایجاد زنجیره ارزش بین هنرمند، صنعتگر و بازرگان است. باید از حمایت توصیفی فاصله گرفت. اکنون زمان حمایت فعال و کنشگر است.

خبرگزاری مهر

خرم‌آباد - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: فاز نخست «خانه چوب» به زودی در بروجرد افتتاح می‌شود.

وب‌گاه مشرق نیوز

شادی‌ها و لذت‌ها، گاهی خیلی ارزان‌تر و دم دست‌تر از آن چیزی است که خیال می‌کنیم. حتی برای ماهایی که در خانه‌های کوچک آپارتمانی زندگی می‌کنیم.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسن مسلمی نائینی رییس جهاد دانشگاهی در حاشیه بازدید از نمایشگاه آبادیران طی سخنانی در جمع خبرنگاران، خدمت به مردم به ویژه مناطق محروم را فلسفه تشکیل جهاد دانشگاهی برشمرد و گفت: بسیاری از فعالیت‌های فناورانه‌ای که در این نهاد اجرایی می‌شود، در راستای محرومیت‌زدایی است. وی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های فناورانه جهاد دانشگاهی در حوزه‌های روستایی و کشاورزی،...

خبرگزاری دانشجو

به دنبال سفر پنج روزه سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران به کشور‌های منطقه آمریکای لاتین (ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا) این پرسش مطرح می‌شود که چرا آمریکای لاتین برای ایران اهمیت دارد؟ میرقاسم مومنی، مدیرعامل موسسه پژوهشی و مطالعات بین‌المللی ابرار نوین و کارشناس مسائل آمریکای لاتین با اشاره به سفر رییس‌جمهور به سه کشور آمریکای لاتین که با هدف توسعه مناسبات اقتصادی، فرهنگی، علمی، پزشکی...

وب‌گاه گسترش

بنا به گفته معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صمت، برگزاری مزایده محدوده‌های معدنی در سال 1401 مورد استقبال زیادی قرار نگرفت و از تعداد 5هزار محدوده به مزایده گذاشته‌شده، تنها کمتر از هزار محدوده توسط فعالان معدنی حقیقی و حقوقی بخش معدن خریداری شده است که قطعا این تعداد پس از گذراندن مراحل هفت‌خوان استعلامات کاهش پیدا خواهد کرد.

خبرگزاری مهر

ایلام - صنایع دستی در حالی یکی از ظرفیت های مهم اقتصادی در استان ایلام شناخته می شود که صنعتگران این بخش با مشکلاتی نظیر نبود بیمه و بازار فروش مواجه هستند.

خبرگزاری تسنیم

نخستین دیدار از سلسله‌دیدارهای مدیرکل هنرهای تجسمی با هنرمندان تجسمی با حضور محمد خراسانی‌زاده در کارگاه حسین محجوبی هنرمند شاخص رشته نقاشی رقم خورد.

وب‌گاه خبر آنلاین

روی تلکس [خبری ایرنا] اختصاصی آمده که بعضی نمایندگان مجلس گفته‌اند، از طرف مقامات بالاتر در مجلس، به نمایندگان اخطار شده که اقدام به تغییر قانون مطبوعات نکنند. اگر درست باشد، لابد رهبری گفته‌اند. قرار بود، فردا طرح دو فوریتی با امضای 100 نماینده مطرح شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - نیکاراگوئه دومین مقصد رئیس جمهور در سفر به آمریکای لاتین، مهد مبارزه با امپریالیسم بود، کشوری که آیت‌الله رئیسی وجه مشترکش با جمهوری اسلامی ایران را استقلال خواهی، آزادی‌خواهی و عدالت‌طلبی دانست و بر عزم دو کشور برای گسترش همکاری‌ها تأکید کرد.