پنج‌شنبه 19 مهر 1403

فرهنگ و هنر

فرهنگ و هنر

خبرگزاری ایرنا

اهواز - ایرنا - سومین کتاب دیجیتال تئاتر خوزستان با رویکرد جستاری در هویت شناسی تئاتر خوزستان روز چهارشنبه با حضور با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران و جمعی از هنرمندان تئاتر خوزستان رونمایی شد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سردار محمدرضا نقدی ظهر امروز چهارشنبه در همایش جهاد تبیین بسیج اقشار خوزستان اظهار کرد: مقام معظم رهبری تکلیف فرموده اند که مثل همیشه سپاهیان و بسیجیان باید پیشقدم در عرصه جهاد تبیین باشند. همچنین ایشان فرموده اند که جهاد تبیین یک فریضه قطعی و فوری است که نشان از حیاتی بودن این جهاد دارد. وی افزود: مقام معظم رهبری در مقدمه بیانیه گام دوم انقلاب...

خبرگزاری ایرنا

اهواز - ایرنا - هنرمندان نمایش و تئاتر خوزستان که مدت‌هاست از عدم توجه نسبت به دغدغه‌ها و مسائل این حوزه گلایه‌مند بودند روز چهارشنبه در دیداری صمیمی با مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به بیان دغدغه‌های خود پرداختند.

خبرگزاری مهر

اهواز - معاون هماهنگ کننده سپاه گفت: هیچ ملتی در هیچ دوره ای از زمان با چنین هجوم رسانه ای که امروز ایران با آن روبرو است مواجه نبوده است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

رئیس مجمع ملی هنرمندان و صنعت‌گران صنایع‌دستی از آمادگی شرکت‌های سرمایه‌گذاری برای ورود به حوزه صنایع‌دستی خبر داد.

خبرگزاری مهر

تولیدکنندگان صنایع دستی می گویند یکی از دلایل گرانی کالای فاخر این است که زحمت و انرژی هنرمندانه برای خلق آن از دید مردم پنهان است بنابراین می گویند گران است؛ درحالی که زحمت تولیدش زیاد است!

وب‌گاه الف

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: فرد بی‌حجاب ممکن است در روز 10مرتبه جریمه شود. تنها یک مورد جریمه نیست که بگوییم یک میلیون، دو میلیون یا سه میلیون کم است. اگر 10 مرتبه خطا کند 30 میلیون تومان جریمه و در طول ماه 900میلیون تومان می‌شود.

وب‌گاه مشرق نیوز

در این گفتار، می‌خواهیم ببینیم که بعد از 44 سال آیا ما هنوز به شعار «نه شرقی؛ نه غربی» پایبند هستیم؟ یا اینکه به زعم برخی، امروز «مواضع ما» متأثر از «منافع ما» تغییر کرده است...

خبرگزاری مهر

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: ما نیازمند اقدامات تبیینی، اقناعی و آموزشی در حوزه حجاب هستیم و باید احکام فرهنگی به احکام قضایی لایحه عفاف و حجاب اضافه شود.

خبرگزاری تسنیم

حجت‌الاسلام موسوی مطلق با اشاره به اینکه یکی از آثار حج،‌بیرون رفتن شرک از وجود آدمی است، گفت: از همین جهت است که برائت از مشرکین یکی از اعمال مهم در ایام حج است زیرا انسان موحد از هیچ قدرتی نمی‌ترسد.

وب‌گاه خبر آنلاین

فارس نوشت: رئیس جمهور با بیان اینکه استقلال‌خواهی، آزادی‌خواهی و عدالت‌طلبی وجه مشترک انقلاب‌های مردم ایران و نیکاراگوئه است، اظهار داشت: غربی‌ها بویژه آمریکایی‌ها باید به نظام‌های برآمده از رأی مردم احترام بگذارند؛ اما برعکس عمل می‌کنند.

خبرگزاری ایرنا

اهواز - ایرنا - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تئاتر و هنرهای نمایشی را از مظلوم‌ترین بخش‌ها هنر عنوان کرد و گفت: حوزه نمایش و تئاتر در شرایط دشواری به سر می‌برد که ضرورت دارد توجه ویژه‌ای به آن صورت گیرد.

خبرگزاری مهر

صومعه سرا - خبرنگاران و اصحاب رسانه گیلان در قالب کاروان رسانه ای «میرزاشناسی» با حضور در دفتر روزنامه «جنگل» در کسمای صومعه سرا از نزدیک با رویکرد فرهنگی و رسانه ای میرزاکوچک خان آشنا شدند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، نمازجمعه این هفته تهران 26 خرداد ماه در دانشگاه تهران، به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی برگزار خواهد شد. طبق روال، ساعت 10:30 صبح درب‌های دانشگاه تهران به روی نمازگزاران گشوده می‌شود و برنامه از ساعت 11 آغاز خواهد شد. در بخش معرفی کتاب این هفته در آستانه سالروز پیوند آسمانی حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله علیها) و امیرالمومنین حضرت علی (علیه‌السلام)...

خبرگزاری ایرنا

اهواز - ایرنا - مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به و تاریخچه تمدنی فرهنگی ایران و عراق گفت: همکاری در تولیدات نمایشی میان دو کشور می‌تواند برتوسعه فرهنگی دو کشور مؤثر واقع شود و آن را تقویت کند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

رئیس انجمن مفاخر فرهنگی گفت: هنر استاد جمال پور منحصر به نگارگری نیست، چرا که او در موسیقی، حکمت و ادبیات فارسی تسلط بالایی دارد.