پنج‌شنبه 19 مهر 1403

فرهنگ و هنر

فرهنگ و هنر

وب‌گاه خبر آنلاین

«راز مطرح شدن برخی آثار ضعیف رسانه‌ها هستند. گاهی اوقات رسانه‌ها با شلوغ بازی برای جلب مخاطب یا اهداف دیگر آن اثر را مطرح می‌کنند. اما بعد از مدتی معلوم می‌شود که آن فرد و آثارش حرف خاصی برای گفتن نداشته‌اند و بیشتر حباب بوده‌اند. وقتی میدان هنر از بزرگان خالی شود، خلأ ایجاد شده در جامعه باعث می‌شود هنر کوچک و هنرمند تازه کار به ناحق بزرگ نشان داده شود و بعد از مدتی فراموش. جریانی که...

خبرگزاری ایرنا

اهواز - ایرنا - مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با همکاری وزیر ارشاد بودجه تئاتر امسال افزایش پیدا کرده است و یک بودجه اختصاصی هم مجلس برای تولیدات فاخر تئاتر فراهم کرده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نخستین دیدار از سلسله‌دیدارهای خود با هنرمندان با عنوان «درگه اهل هنر» با استاد حسین محجوبی هنرمند شناخته‌شده رشته نقاشی ملاقات کرد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

یک منتقد سیما گفت: مخاطبین با ذهنیت روایت کلاسیک خطی که همیشه مرسوم است وارد سینما می‌شوند اما فیلم‌های هنر و تجربه روایت غیرخطی دارد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وب‌گاه خبر آنلاین

در سال 2010 بود که شورای جهانی صنایع دستی، روز 10 ژوئن را با عنوان روز جهانی صنایع دستی نام‌گذاری کرد تا روزی در تقویم به تقدیر و تجلیل از هنرمندان صنایع دستی اختصاص یابد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: سازمان تعلیم و تربیت کودکان باید تقویت شود، زیرا به نظر می‌رسد در زیست بوم کودکان نوعی آشفتگی وجود دارد.

وب‌گاه خبر آنلاین

فارس نوشت: رئیس‌جمهور نیکاراگوئه در دیدار با رئیسی گفت: شما ملتی مقاوم هستید که 60 سال است در مقابل امپریالیسم مقاومت کردید و پیروز شدید و لطفا سلام، محبت و احترام ما را خدمت رهبر انقلاب و ملت ایران ابلاغ فرمایید.

خبرگزاری مهر

مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از همه هنرمندان کشور تقاضا داریم توجه بیشتری به عرصه مغفول هنرهای تجسمی داشته باشند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی با همتای نیکاراگوئه‌ای خود دیدار و گفتگو کرد. اورتگا، رئیس‌جمهور نیکاراگوئه در این دیدار گفت: نظام سلطه تحریم‌های وحشیانه‌ای علیه ونزوئلا اعمال کردند که با کمک ایران آن‌ها توانستند از حق طبیعی خود استفاده کنند. وی افزود: شما ملتی مقاوم هستید که 60 سال است در مقابل امپریالیسم مقاومت کردید و پیروز شدید. لطفا سلام، محبت و...

خبرگزاری دانشجو

گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجو - نرگس علینقیان؛ یکی از ارکان قدرتمند بودن هر ملل و کشوری، وجود غنای فرهنگی، تاریخی و تمدنی در آن است. هر ملتی که دارای تمدن و فرهنگ بالایی باشد به تبع آن، دارای قدرتی می‌شود که حتی می‌تواند تسلط بر دیگری را نیز به همراه بیاورد. چه بسا در گذشته حکومتی با سلطه نظامی بر کشوری غلبه می‌کرد و اگر فرهنگ آن از غنای بالا نیز برخوردار بود، امکان داشت تا تسلط...

وب‌گاه فرارو

بین بنزین‌فروش‌ها همه قسمی پیدا می‌شود؛ کارگر نانوایی که مزد ماهانه 3 میلیون تومانی کفاف خرج خانواده‌اش را نمی‌داد، قبولی فوق دیپلم عمران دانشگاه آزاد که یک ترم هم درس خواند ولی سیر کردن شکم 8 نفر، مهم‌تر از مدرک دانشگاه بود، دستفروشی که کنار سیگار و فندک و شلنگ، بنزین هم می‌فروخت، سوخت‌بر دست شسته از گازوییل‌کشی وقتی از بقایای بدن رفیق جان‌باخته‌اش در آتش سوخت‌کشی، فقط یک کیسه پلاستیکی...

وب‌گاه خبر آنلاین

اولین دیدار از سلسله‌دیدارهای با هنرمندان عرصه تجسمی که «درگه اهل هنر» نام دارد، با حضور محمد خراسانی‌زاده در کارگاه استاد حسین محجوبی هنرمند شناخته‌شده رشته نقاشی رقم خورد.

خبرگزاری تسنیم

سرمربی تیم فوتبال نوجوانان گفت، به توانایی بازیکنانش اعتقاد دارد و برای پیروزی و رسیدن به موفقیت از فلسفه مشخصی بهره می‌برند.

خبرگزاری مهر

رویدادهای ملی در حوزه صنایع دستی، برپایی نمایشگاه ملی در اصفهان، به نام زدن سند ارگ سمنان به نام دولت و تجاوز به عرصه کوشک ابرکوه یزد خبرهای حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی در این هفته بود.