پنج‌شنبه 19 مهر 1403

فرهنگ و هنر

فرهنگ و هنر

وب‌گاه عصر ایران

کشاورز نشست گوشه زمینش و خشک شدن درخت و کِرت رو تماشا کرد. پسرش رفت با سوخت‌کشی و قاچاق مواد خرج زندگی رو دربیاره، توی آتش نیسانش مُرد.

خبرگزاری مهر

سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان در نشست خبری پیش از آغاز مسابقات گروه دوم جام ملت‌های آسیا به نکاتی اشاره کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

مهر نوشت: نمایش «مجلس شبیه لیر بیچاره» که اقتباسی آزاد و ایرانیزه شده از نمایشنامه «شاه لیر» شکسپیر است تا دوم تیر ماه در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر روی صحنه خواهد بود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رئیس‌جمهور نیکاراگوئه گفت: شما ملتی مقاوم هستید که در مقابل امپریالیسم مقاومت کردید. لطفا سلام، محبت و احترام ما را خدمت رهبر انقلاب و ملت ایران ابلاغ فرمایید.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

رئیس‌جمهور نیکاراگوئه در دیدار با رئیسی گفت: شما ملتی مقاوم هستید که 60 سال است در مقابل امپریالیسم مقاومت کردید و پیروز شدید و لطفا سلام، محبت و احترام ما را خدمت رهبر انقلاب و ملت ایران ابلاغ فرمایید.

خبرگزاری تسنیم

ستاد مدینه منوره از ورود 41061 زائر ایرانی به مدینه و خروج 32087 زائر ایرانی به مقصد مکه از شهر پیامبر (ص) تا روز چهارشنبه خبرداد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

رئیس‌جمهور نیکاراگوئه گفت: شما ملتی مقاوم هستید که در مقابل امپریالیسم مقاومت کردید. لطفا سلام، محبت و احترام ما را خدمت رهبر انقلاب و ملت ایران ابلاغ فرمایید.

وب‌گاه گسترش

رئیسی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی در مقابله با تروریسم هزینه‌های زیادی پرداخت کرده است، از جنایت آمریکا در به شهادت رساندن حاج قاسم سلیمانی به‌عنوان قهرمان مبارزه با ترروریسم سخن گفت و خاطرنشان کرد: مردم دنیا ادعای دروغین آمریکا در مبارزه با تروریسم را باور نمی‌کنند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: آیین نکوداشت چهره‌های ماندگار میراث فرهنگی باعث دلگرمی و افزیش انگیزه پیشکسوتان و حوزه میراث فرهنگی می‌شود.

خبرگزاری تسنیم

سال‌ها می‌گذرد و شاید ساختِ سریال‌ها و فیلم‌های زیادی با سوژه ناصرالدین شاه این سؤال را پیش آورد که چرا آن‌قدر کارگردانان و سریال‌سازان علاقه‌مند هستند درباره قاجاریه اثر نمایشی خلق کنند.

خبرگزاری ایرنا

سمنان - ایرنا - استاندار سمنان با اشاره به توجه ویژه دولت سیزدهم به حوزه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، گفت: بودجه استان در این بخش‌ها در دولت سیزدهم چندبرابر افزایش یافت و به ظرفیت‌های متنوع این بخش توجه ویژه شد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

دبیر نخستین نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی تبریز، درمورد برگزاری این رویداد ملی با محوریت آثار فاخر دوره قاجار توضیحاتی داد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

ناصرالدین شاه علاوه بر اینکه به عنوان سوژه نقاشی در برابر نقاشان ظاهر می‌شد، از یک تکنولوژی تازه‌تر مثل عکاسی هم برای ثبت سیمای خودش استفاده می‌کرد.