پنج‌شنبه 19 مهر 1403

فرهنگ و هنر

فرهنگ و هنر

خبرگزاری مهر

یزد - نائب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر یزد از برگزاری مراسم اختتامیه دهمین المپیاد ورزشی محلات شهر یزد با حضور حدود 20 هزار شرکت کننده، همزمان با عید سعید غدیر خبر داد.

وب‌گاه خبر آنلاین

با توجه به نقدهای جدی که به این لایحه وجود دارد و اینکه لایحه جامع نگری نکرده و همه زوایای حجاب را ندیده است لازم است که یک مقدار زمان بیشتری در کمیسیون باشد تا چکش کاری شود.

وب‌گاه فرارو

ناصرالدین شاه بدون شک عاشق تصویر خودش بود. او علاوه بر اینکه به عنوان سوژه نقاشی در برابر نقاشان ظاهر می‌شد، از یک تکنولوژی تازه‌تر مثل عکاسی هم برای ثبت سیمای خودش استفاده می‌کرد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

آخرین تصمیمات دولت و شورای امنیت ملی برای قطع اینترنت در ایران اعلام شد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

«اشکها و لبخندها» دستاورد «هوش مصنوعی» برای بشریت است. همزمان با اینکه انسان به واسطه تسهیل زندگی به کمک هوش مصنوعی شادمان می‌شود، نگرانی از جایگزینی هوش مصنوعی به جای او در آینده‌ای نه چندان دور، خواب را از چشمانش می‌رباید و به بزرگترین کابوس زندگی او تبدیل می‌شود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

فیلم Ex Machina در سال 2015 انسان را آنقدر مسحور کرد که کمتر فردی گمان می‌کرد که روزی این «خیال زیبا» بتواند به «واقعیت ملموس» تبدیل شود. گسترش هوش مصنوعی همچون زلزله‌ای زندگی انسان را زیر و رو کرد و «دنیای جدیدی» را بر روی ویرانه «دنیای قدیم» بنا کرد.

خبرگزاری تسنیم

در جلسه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با رئیس سازمان بازرسی اعلام شد حدود 3000 برنامه درسی داریم که بعضی از این برنامه‌ها حدود ده سال است که بروزرسانی نشده اند.

خبرگزاری تسنیم

مهدی شامحمدی معتقد است که اثرگذاری سینمای مستند در سوژه‌های اجتماعی فاصله خیلی زیادی با سینمای داستانی دارد، اما عدم اکران درست، مستندسازان را با مشکل مواجه کرده است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمدحسین ایمانی خوشخو رییس پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی در حاشیه نمایشگاه آبادایران با اشاره به برنامه‌های این پارک در سال نامگذاری "رشد تولید و مهار تورم" گفت: پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، چهار سال دوم حیات خود را آغاز کرده است. این پارک با استفاده و تکیه بر تجربیات بسیار مفید 4 سال اول حیاتش تصمیم...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مدیر دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری گفت: فرصت دریافت ایده‌های اولیه برای فصل یازدهم پروژه چهارفصل تئاتر ایران تمدید شد.

خبرگزاری تسنیم

علی بهرامی، مدیر بخش رادیو تئاتر بیست‌و‌یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی شد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، ایوب آقاخانی، مدیر دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز هنر‌های نمایشی حوزه‌ی هنری، به‌عنوان طراح و سرپرست پروژه‌ی جامع آموزش نمایشنامه‌نویسی برای خارج از پایتخت با عنوان «چهارفصل تئاتر ایران»، به درخواست علاقمندان از تمدید مهلت ارسال ایده‌های اولیه در پاسخ به فراخوان فصل یازدهم از دور نوین این پروژه با نام «تئاتر و جامعه‌ی سالم» تا روز شنبه، سوم تیر ماه...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از راه‌اندازی هلدینگ صنایع دستی خبر داد و گفت: تصمیم داریم با راه‌اندازی این هلدینگ به عنوان نهاد سیاست‌گذاری دولتی به بخش خصوصی اعتماد کنیم.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: سازمان تعلیم و تربیت کودکان باید تقویت شود زیرا به نظر می‌رسد در زیست بوم کودکان نوعی آشفتگی وجود دارد.