شنبه 31 شهریور 1403

فلسفه

فلسفه

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو، کتاب «ای کاش زودتر» با متنی روان و ساده به موضوع شبهات و سوالات پیرامون عفاف و حجاب برای دختران نوجوان در بستر کلاس درسِ دخترانه توسط معلم در قالب داستان‌های کوتاه، تمثیلات و اشارات سلیس پیرامون تبیین فلسفه وجودی حجاب، الزام امر به معروف و نهی از منکر، تفاوت‌های زن و مرد، نحوه ارتباط زن و مرد در اجتماع و... می‌پردازد. مجموعه داستان‌های متصل به یکدیگر...

خبرگزاری تسنیم

از سال 1401 شیب تولید کتاب‌های ترجمه نسبت به تالیف رو به افزایش بوده است، به‌طوری که در یکی دو سال اخیر شاهد رشد آثار ترجمه و نگرانی‌هایی در این خصوص هستیم. اما چرا کتاب‌های ترجمه بر تألیف پیشی گرفت؟

وب‌گاه گسترش

چند سالی می‌شود که ارزهای مجازی، نظام پولی و بانکی و فلسفه وجودی آنها را به‌چالش کشیده‌اند. این چالش‌ها تنها به نظام پولی و بانکی محدود نشده و دامنه آن به‌حدی گسترده است که حوزه‌های دیگر جامعه و علوم مانند حقوق، اقتصاد و سیاست را نیز متاثر ساخته و خیل وسیعی از پرسش‌ها و ابهامات خرد و کلان را پیش‌روی آنها قرار داده است.

وب‌گاه ورزش سه

چنانچه ژاوی بر تصمیم خود برای جدایی پافشاری کند رافائل مارکز جانشین او خواهد شد.

خبرگزاری تسنیم

سرمربی بارسلونا وضعیت تیمش را در آستانه بازی برگشت با پاری‌سن‌ژرمن در دور برگشت از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا تشریح کرد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

گردشگری ادبی، حوزه فراموش شده گردشگری است و می‌توان با بهره‌مندی از ظرفیت‌های نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به رونق صنعت گردشگری ادبی در کشور فکر کرد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، پیوند صنعت گردشگری با میراث، تولیدات و رویدادهای ادبی نه تنها برای تبادلات فرهنگی کشور که برای صنعت گردشگری نیز مزایای بسیاری در بر دارد. از تلفیق این دو مقوله، پدیده‌ای حاصل می‌شود که در ادبیات حوزه گردشگری آن را «گردشگری ادبی» می‌نامند. گردشگری ادبی فعالیتی است که زاییده علاقه به یک...

وب‌گاه الف

پژوهشگر فلسفه و استاد دانشگاه گفت: از نیروهای دفاعی ایران با تمام وجود دفاع می‌کنم و هر حرکتی برای تضعیف آنان یا تعمیق شکاف‌های اجتماعی را خیانت به کشورمان و مردم می‌دانم.

وب‌گاه 55 آنلاین

بیژن عبدالکریمی، استاد فلسفه، به عنوان عضو بسیار کوچکی از جامعه فلسفی و دانشگاهی کشور، از حمله اخلاقی، عادلانه بسیار سنجدیده و عاقلانه نیروهای دفاعی کشور عزیزمان، ایران، با تمام وجود و به نحو تمام قد دفاع کرده

وب‌گاه عصر ایران

ابن رشد، علامه‌ی اندلسی دوره قرون وسطی، تأثیر قابل‌توجهی بر جهان غرب گذاشت و به شکل‌گیری رشته‌های پزشکی و فلسفه در غرب کمک کرد. او در دو قرن بعد از مرگش در دانشگاه‌های اروپا هم پیروانی داشت و هم دشمنانی که می‌خواستند آثار تفکر او را پاک کنند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

حیدری گفت: تروریستی خواندن لشکر زینبیون توسط دولت پاکستان آسیبی به امنیت این کشور است.

وب‌گاه مشرق نیوز

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - تمبر شهاب‌الدین سهروردی با هدف پاسداشت گنجینه‌های فلسفه ایرانی در مجموعه تمبرهای یادبود کشور منتشر شد.

وب‌گاه ورزش سه

جوان‌ترین بازیکن فصل بیست و سوم دوباره از پیکان به فوتبال ایران معرفی شد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، اخلاق اجتماعی از مهمترین موضوعاتی است که ارتباط انسان‌ها را با خود جامعه و تاریخ مطرح می‌سازد زیرا جامعه قادر است یک تمدن را بسازد نه یک فرد و اجتماع انسانی پیوسته تاریخ را ساخته و به جلو برده است. از آنجایی که در میان ادیان الهی اسلام دینی اجتماعی است و احکام فردی آن نیز آهنگ اجتماعی دارد و هدفش ساختن جامعه‌ی دین دار می‌باشد؛ جامعه‌ای که روابط...