شنبه 31 شهریور 1403

فلسفه

فلسفه

خبرگزاری تسنیم

لوریس چکناواریان آهنگساز و رهبر ارکستر، تازه‌ترین اثر خود را به اثری برای مریم میرزاخانی ریاضیدانِ فقید کشورمان اختصاص داد.

وب‌گاه خبر آنلاین

طباطبایی معتقد است که مشروطه با فراهم آوردن فرصت مناسبی برای طرح مفاهیم نوآیین امکان مناسبی را برای طرح پرسش از انحطاط ایران فراهم کرد و راهی را گشود که فرجام امیدبخشی را نوید می داد ولی ورود روشنفکرانی مانند آل احمد و شریعتی آن هم با طرح ایدئولوژی های جامعه شناسانه که متعاقب آن انقلاب 57 را موجب شد این فرصت را فنا ساخت و در نتیجه مسئله اصلی ایرانیان که چگونگی مواجهه ای عالمانه با تجدد...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

ناشران خارجی حاضر در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسقط در ارائه ترجمه آثار مولوی گوی سبقت را از همدیگر ربوده‌اند.

وب‌گاه خبر آنلاین

دوازده اثر از دوره‌های مختلف کاری هفت هنرمند روی دیوار گالری سهراب رفته است؛ با ردپاهایی برجسته از طبیعت و منظره پردازی که نورپردازی ویژه نمایشگاه، تلالویی دیگر به آنها داده است. مرتضی اسدی، وحید چمانی، پانته آ رحمانی، امیرحسین زنجانی، شبنم شعبانی، مهرداد محب علی و ساسان نصیری؛ هفت هنرمندی هستند که آثارشان تا 15 اسفند در نمایشگاه «پلتفرم»(Platform) روی دیوار گالری سهراب رفته است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: عضو سیاسی جبهه پایداری در یادداشتی نوشت: متأسفانه به دلیل ناآگاهی از سیره و اندیشه سیاسی مرحوم علامه مصباح یزدی توسط برخی افراد، اهداف تشکیل جبهه پایداری و نحوه کنش‌گری این تشکیلات غلط تفسیر می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مسئول شبکه مرکزی خادمین ستاد مرکزی راهیان نور کشور از حضور 3 هزار نفری خادمان در راهیان نور امسال خبر داد و گفت: فلسفه خادمی در این سفر این است که جای شهیدان خرازی، باکری، همت و حاج قاسم را پُر کنیم.

وب‌گاه مشرق نیوز

استاندار تهران گفت: امنیت و سلامت انتخابات را برای داوطلبان انتخابات مجلس با تمام وجود تضمین می‌کنیم و قول می‌دهیم که یک رای به یا علیه کسی جابجا نشود.

خبرگزاری تسنیم

یک عضو سیاسی جبهه پایداری در یادداشتی نوشت: متأسفانه به دلیل ناآگاهی از سیره و اندیشه سیاسی مرحوم علامه مصباح یزدی توسط برخی افراد در دهه‌های اخیر، اهداف تشکیل جبهه پایداری و نحوه کنش‌گری این تشکیلات، حتی نزد برخی دلسوزان کم اطلاع، غلط تفسیر می‌شود.

وب‌گاه خبر آنلاین

با نزدیکی شدن به ایام برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در چند روز آتی و امکان تبلیغات میدانی نامزدهای مجلس، بازار وعده‌های انتخاباتی چون بازار شب عید داغ شده است و هرنامزدی برای جلب نظر و رای مردم بدون توجه به موانع و معاذیر و محدودیت های قانونی مصرحه در اصول متعدد "ام القوانین"تلاش دارد وعده‌هایی را بیان تا آرای بیشتری را بسوی خود جذب کند.

وب‌گاه خبر آنلاین

دبیر جامعه روحانیت مبارز گفت: مردم هر انتخابی دارند، «نه» یا «بله» بگویند؛ و «نه» های مردم هم خیلی مهم است. بعضا ارزش «نه» های مردم از «بله» های آنها بیشتر است. ما باید به مردم بگوییم، که خودشان خوب می‌دانند، فقط باید یک خرده تشویق‌شان کنیم که نقش و حضور شما بسیار مهم است

خبرگزاری دانشجو

رئیس اندیشکده مطالعات انقلاب اسلامی طلوع مهر با اشاره به اینکه در عرصه انتخابات ما با یک معادله سه مجهولی مواجه هستیم، گفت: مجهول اول ما درخصوص معنا و مفهوم التزام و وفاداری به نظام است که هر انتخابات جمعی به درستی به دلیل فقدان التزام نظری یا عملی از گردونه انتخابات خارج می‌شوند و جمعی هم به درستی به دلیل برخورداری از وفاداری به مسیر خود ادامه می‌دهند.

وب‌گاه مشرق نیوز

پیشکسوت پرسپولیس گفت: باید به اوسمار فرصت داد تا ببینیم در آینده چه اتفاقاتی قرار است در پرسپولیس رقم بزند و سپس درباره عملکردش اظهارنظر کنیم.

وب‌گاه فرارو

پیشکسوت پرسپولیس گفت: باید به اوسمار فرصت داد تا ببینیم در آینده چه اتفاقاتی قرار است در پرسپولیس رقم بزند و سپس درباره عملکردش اظهارنظر کنیم.

وب‌گاه الف

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند کار دشواری است. بسته خبری تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

وب‌گاه خبر آنلاین

شورای ائتلاف در بیانیه ای اعلام کرد: بیست و چهار نفر از سی نفر لیست تهران، دارای درجه دانشگاهی دکتری هستند که اکثر آنان یا هم‌اکنون در دانشگاه‌ها تدریس می‌کنند و یا سابقه تدریس دارند و بعضی نیز استاد نمونه بودند.

وب‌گاه عصر ایران

خدیجه زارعی دانش پژوه فلسفه تعلیم و تربیت در این نشست، موضوع دختران دهه 60 را یک موضوع مغفول مانده دانست و گفت: در سال 99 پروژه‌ای در این خصوص دنبال کردیم که فراتحلیل 70 پایان نامه و مقاله است.