چهارشنبه 11 مهر 1403

فوری / آغاز نشست اضطراری شورای امنیت در پی حمله موشکی ایران به اسرائیل

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
فوری / آغاز نشست اضطراری شورای امنیت در پی حمله موشکی ایران به اسرائیل

نشست اضطراری شورای 15 عضوی امنیت سازمان ملل در پی پاسخ موشکی ایران به حملات و جنایات رژیم اسرائیل با عنوان وعده صادق 2 برای بررسی تحولات منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) با حضور دبیرکل سازمان ملل آغاز شد.

رئیس دوره ای شورای امنیت سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی اعلام کرد: شورای امنیت سازمان ملل روز چهارشنبه برای بررسی تحولات خاورمیانه تشکیل جلسه خواهد داد.

ریاست دوره ای شورای امنیت در ماه جاری میلادی (اکتبر) را کشور سوئیس برعهده دارد.

شورای امنیت سازمان ملل تاکنون به دلیل حمایت همه جانبه آمریکا از اسرائیل از توقف جنگ غزه و نیز جنگ با لبنان و جلوگیری از گسترش حملات این رژیم در منطقه ناتوان بوده و حتی قادر به صدور یک بیانیه در محکومیت حملات اسرائیل نبوده است.

خبر مرتبط نامه ایران به شورای امنیت درباره پاسخ به جنایات تروریستی اسرائیل

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد گفت: استناد جمهوری اسلامی ایران به حق دفاع مشروع، پس از یک دوره طولانی خویشتن‌داری، بیانگر رویکرد مسئولانه ایران در قبال صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است؛ درست در زمانی که اقدامات غیرقانونی و نسل‌کشی رژیم اشغالگر آپارتاید صهیونیستی علیه مردم فلسطین و همچنین تجاوزات نظامی مکرر آن علیه لبنان و سوریه همچنان ادامه دارد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل روز جمعه ششم مهر ماه به پشتوانه حمایت‌های آمریکا در حالیکه برای سخنرانی در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به سر می برد، دستور ترور سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را صادر کرد و واپیماهای رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه محلات مسکونی محله حاره حریک در ضاحیه بیروت را به شدت و به صورت پیاپی بمباران کردند.

برخی منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حمله به ضاحیه جنوبی بیروت با 8 الی 12 جنگنده در آن واحد انجام و از بمب های سنگرشکن 2 هزار پوندی آمریکایی استفاده شده بود.

حزب الله لبنان در بیانیه‌ای که روز شنبه 7 مهر 1403 منتشر شد شهادت سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان را تایید کرد.

«سرتیپ پاسدار عباس نیلفروشان» از فرماندهان پیشکسوت و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشار سپاه در لبنان در حمله تروریستی رژیم سفاک صهیونی در جمعه ششم مهر 1403 به همرزمان شهید خود پیوست.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و مذاکره کننده این جنبش برای توافق آتش بس، بامداد چهارشنبه 10 مرداد که برای حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری دکتر مسعود پزشکیان به تهران آمده بود، به شهادت رسید. یحیی السنوار که اسرائیل معتقد است حملات 7 اکتبر (15 مهر) را سازماندهی کرد، پس از ترور اسماعیل هنیه در تهران، به عنوان رئیس دفتر سیاسی حماس منصوب شد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی 10 مهرماه 1403 برابر با اول اکتبر 2024 در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در پاسخ به نقض حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در ترور اسماعیل هنیه و نیز ترور سید حسن نصرالله و سردار عباس نیلفروشان، نیروی هوا فضای سپاه با پرتاب ده‌ها موشک بالستیک اهداف مهم نظامی امنیتی را در قلب سرزمین های اشغالی مورد هدف قرارداد.

به گفته سپاه، این عملیات با تصویب شورای عالی امنیت ملی و ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح و حمایت و پشتیبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزارت دفاع صورت گرفته است.

سپاه همچنین هشدار داد: اخطار داده می شود چناچه رژیم صهیونیستی به این عملیات که منطبق بر حقوق قانونی کشور و قوانین بین المللی است واکنش نظامی نشان دهد با حملات کوبنده و ویرانگر بعدی مواجه خواهد شد.

سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نیز در تشریح جزئیات عملیات وعده صادق 2 با بیان اینکه 2 ماه گذشته، روزهای بسیار سختی برای ملت ایران و محور مقاومت بود، گفت: از هنگام ترور شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنش حماس در تهران با درخواست مکرر آمریکایی‌ها، اروپایی‌ها و دیگران مبنی بر اینکه شما خویشتنداری کنید تا آتش بس را در غزه برقرار کنیم، دوره سختی در خویشتنداری را پشت سرگذاشتیم اما رژیم جنایتکار صهیونیستی با حمایت و حتی چراغ سبز آمریکایی ها جنایت خود را افزایش داد و قتل عامی را علیه مردم لبنان به ویژه مجاهد کبیر شهید سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله و همچنین مستشار عالی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لبنان سردار شهید نیلفروشان اجرا کردند که جنایت های بسیار بزرگی بود.

سرلشکر باقری افزود: حتی با وجود این جنایت ها جمهوری اسلامی ایران رعایت موازین لازم را به انجام رساند و تنها پایگاه‌های نظامی زده شد؛ سه پایگاه نظامی هوایی اصلی رژیم صهیونیستی از جمله مقر موساد، پایگاه هوایی نواتیم محل اصلی نگهداری جنگنده‌های F35، پایگاه هوایی هاتسریم پایگاه مبدا عملیات ترور سید حسن نصرالله، رادارهای راهبردی و مراکز تجمع تانک‌ها، نفربرها و نفرات رژیم صهیونیستی در منطقه پیرامون غزه مورد هدف قرار گرفت. در این عملیات زیرساخت اقتصادی و صنعتی رژیم صهیونیستی و مردم مورد هدف قرار نگرفتند در حالی که این کار کاملا امکان پذیر بود.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

فوری / آغاز نشست اضطراری شورای امنیت در پی حمله موشکی ایران به اسرائیل 2