چهارشنبه 18 مهر 1403

قضات در مختومه کردن پرونده‌ها دقت بیشتری داشته باشند / معیشت و اشتغال انتظار مردم از دولت سیزدهم است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
قضات در مختومه کردن پرونده‌ها دقت بیشتری داشته باشند / معیشت و اشتغال انتظار مردم از دولت سیزدهم است

آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستان‌های آذربایجان‌غربی برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازاروم نیوز، آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

قضات در مختومه کردن پرونده‌ها دقت بیشتری داشته باشند

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته افزود: روش و منش امیرالمومنین (ع) باید در قوه قضائیه جاری و ساری باشد در غیر این صورت قوه قضائیه نمی تواند به وظیفه های خود عمل کند زیرا مبارزه با فساد و دفاع از حقوق ملت کار آسان و راحتی نیست.

وی ادامه داد: مسئله قضاوت از اهمیت بالایی برخودار است، قضات نیز باید توجه مضاعفی به فعالیت های خود داشته باشند چرا که وظیفه خطیری دارند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با تقدیر از حضور مردم در پای صندوق‌های رأی، ادامه داد: حضور مردم در صندوق های رای، برنامه های دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی را با خاک یکسان کرد.

قریشی با اشاره به حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران در نقده اظهار داشت: باید از مقام خبرنگاری تشکر کنیم از زمان انقلاب تاکنون خبرنگاران زیادی داشتیم که شجاعت ها و شهامت های رزمندگان اسلام را به جهان نشان دادند و حتی در میادین جنگ و حماسه برای انعکاس اخبار حضور داشتند.

وی ادامه داد: تمامی مسئولین استان نسبت به حادثه واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران پیام تسلیت و اظهار همدردی کردند حال اگر این اتوبوس حامل کارگران بود مقامات استانی پیام تسلیت و پیام همدردی صادر می کردند!.

وی تاکید کرد: مقامات استانی نباید ما بین اقشار جامعه تبعیض قائل بشوند و در انجام کارها باید عدالت را در اولویت خود قرار بدهند.

معیشت و اشتغال انتظار مردم از دولت سیزدهم است

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به مذاکرات وین و با بیان اینکه طبق اخبار رسیده می خواهند در سالگرد برجام در تیرماه توافقی را اعلام کنند، اظهار کرد: از مجلس انقلابی می خواهیم در این مدت 40 روز مراقبت کنند تا کاری با عجله صورت نگیرد و لازم است مجلس توافق جدید را بررسی کند تا از خسارت دوباره خودداری شود.

امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه آمریکا اعلام کرده که تحریم ها را برنمی دارد و برداشتن یکجای تحریم ها را قبول نکرده و به دنبال توافقی 120 و 180 روزه و گام به گام است، افز‌ود: معنای این کار گروگانگیری است که آمریکا می خواهد گام به گام به اهداف خود دست یافته و برجام موشکی و هسته ای را مطرح کند.

وی با تاکید بر تحقق درخواست های رهبر معظم انقلاب در مورد برجام، گفت: راستی آزمایی اقدامات آمریکا یکی از خواسته های اصلی است که از سوی مقام معظم رهبری بیان شده است و باید با جدیت پیگیری شود.

حسن زاده با اشاره به اینکه مثال آمریکا مانند رفتار گاو شیردهی است که ظرف شیر پر کرده را خودش با لگدپرانی به زمین می ریزد، تصریح کرد: حتی طرف ایرانی گفته که آمریکا باید ضمانت بدهد ولی آنها قبول نکرده اند و این رفتار آمریکایی ها معنا و مثالی جز گاو شیرده ندارد.

وی در ادامه خواسته هایی از دولت سیزدهم مطرح کرد و افزود: رئیس جمهور منتخب در نشست خبری خود با اقتدار و صلابت مواضع خویش را بیان کردند و در آینده نیز با این اقتدار و سرعت باید کار را به پیش ببرند تا آرامش به کشور برگردد.

حسن زاده با بیان اینکه آشنا بودن آقای رئیسی به امورات کشور و نحوه تعامل با قوا و مستقل بودن از نکات برجسته وی است، تصریح کرد: امیدواریم دوقطبی هایی که برخی انسان های مغرض در کشور ایجاد کرده اند، از بین برود تا همه مردم ایران متحد و زیر پرچم ولایت فقیه در مقابل دشمنان بایستند و کشور را توسعه دهند.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه رئیسی اکنون رئیس جمهور منتخب ملت ایران بوده و نه تنها 18 میلیون حامی بلکه همه یکپارچه از وی پشتیبانی می کنند، افزود: یاران آقای رئیسی در دولت سیزدهم باید از نیروهای کاردان، کارآمد، انقلابی و جهادی و همدل انتخاب شوند و وی به کسی باج ندهد.

وی گفت: رئیس دولت سیزدهم نباید اجازه دهد تا کسی برایش استاندار و فرماندار و بخشدار انتخاب کند و با روحیه ای که از وی سراغ داریم می دانیم که به هیچ کس و کسانیکه دنبال سهم خواهی هستند، باج نمی دهند.

حسن زاده تصریح کرد: توقع مردم از دولت جدید این است که مشکلات معیشتی و بیکاری را حل کند.

امام جمعه میاندوآب در ادامه با اشاره به هفته قوه قضائیه، گفت: کارکنان مجموعه قضائی شهرستان با این همه حجم پرونده های قضایی با روحیه انقلابی و جهادی کار را پیش می برند و این کار آنها از اهمیت بسزایی برخوردار است.

حسن زاده به سالروز شهادت شهید دکتر بهشتی و یاران باوفایش اشاره کرد و افزود: 17 هزار شهید ترور و جنایات آمریکا و مدعیان حقوق بشر در سردشت و فاو . ... نمونه حقوق بشر غربی بوده و آمریکا بداند که ملت ایران این جنایات را فراموش نکرده و آمریکا را دشمن خود می داند‌.

وی با اشاره به گسترش آسیب ها و معضلات اجتماعی، اظهار کرد: باید در این دوره و زمانه که آسیب ها و معضلات اجتماعی و زمینه انحراف به آسانی فراهم است، بیشتر مراقب بود.

حسن زاده با بیان اینکه اعتیاد یکی از آسیب های اجتماعی ویرانگر است، تصریح کرد: گرفتاری هایی که اعتیاد ایجاد می کند خطرناک و خانمان برنداز است و خانواده ها باید از فرزندان و خود مراقبت کنند تا توسط دوستان ناباب به انحراف کشیده نشوند.

امام جمعه میاندوآب، سرقت را یکی دیگر از معضلات اجتماعی عنوان کرد و گفت: باید با تو مراقبتی و عمل به توصیه های پیشگیری از سرقت، از ایجاد فرصت برای سارقان خودداری کرده و زمینه های سرقت را از بین برد.

وی هم چنین با تاکید بر کاهش خام فروشی، گفت: باید در حوزه صنایع و معادن نیز پیشرفت کرده و مانند صنعت موشکی به اقتدار و پیشرفت دست یابیم.

آمریکا همچنان به‌دنبال وقت‌کشی و زیاده‌خواهی است

حجت الاسلام و المسلمین وحید طالبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت گفت: رهبر انقلاب به مناسبت حضور حماسی مردم در انتخابات 1400، پیامی شکرانه و شادباشی صادر کردند که با توجه به فحوا و محتوای پیام می‌توان گفت این پیام با رویکردی واقع‌بینانه و توجه به تهدیدهای چهارگانه، دارای نگاه رو به جلو، امیدوارانه و فرصت‌محور است. این نگاه فرصت‌محور به‌خوبی از بیان ویژگی‌های ملت ایران، توصیف انتخابات و توصیه‌های محوری استنباط می‌شود.

امام جمعه پلدشت با تاکید بر امید، گفت: عنصر امید و نگاه خوش‌بینانه به آینده به‌عنوان کلید اساسی همه‌ی قفل‌ها، محوری‌ترین توصیه بیانیه گام دوم انقلاب است. وی با اشاره به کار جهادی تصریح کرد: روحیه‌ی جهادی یعنی کار را برای خدا انجام دادن، کار را وظیفه‌ی خود دانستن، همه‌ی نیروها را در راه کار درست به‌میدان آوردن. وی اظهار کرد: انتخابات 1400 با همه فراز و نشیب‌هایش پایان یافت، 49درصد مردم در انتخابات شرکت کردند و 62درصد به رییس جمهور منتخب رأی دادند. خطیب نماز جمعه پلدشت افزود: وضعیت کرونایی، مدیریت ضعیف دولت در 8ساله گذشته، فاصله گرفتن بسیاری از مدیران از مردم، جنگ روانی و رسانه‌ای بی‌امان دشمن و پیاده‌نظام او، سیاه‌نمایی خودی‌ها در داخل کشور و مدیریت ضعیف فرایند انتخابات به‌ویژه در روز 28 خرداد و پس‌ازآن از عوامل کاهش مشارکت مردم در انتخابات بود. طالبی با تاکید بر واکسن ایرانی؛ واکسیناسیون ایرانی گفت: تولید واکسن ایرانی نمونه و الگوی گفتمان «ما می‌توانیم» است؛ با تولید انبوه واکسن برکت و انواع دیگر واکسن‌های ملی، مردم ما معنای واقعی خنثی‌سازی تحریم را مشاهده کرده و لمس می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه آمریکا همچنان به‌دنبال وقت‌کشی و زیاده‌خواهی است، تصریح کرد: علیرغم برخی خبرها که حکایت از آمادگی آمریکا برای لغو تحریم‌های بانکی، مالی، نفتی، کشتیرانی و معدنی از سوی رسانه‌های غربی منتشر شده است؛ آمریکا به‌دنبال لغو کامل تحریم‌ها نیست و فقط به‌دنبال توقف موقت تحریم‌ها در مدت زمان 120تا 180روزه است! این فقط یک بلوف سیاسی است که آمریکایی‌ها برای گروگانگیری اقتصاد ایران زده‌اند.

امام جمعه پلدشت افزود: از رئیس جمهور منتخب انتظار داریم چنانچه در مصاحبه خبری خود اعلام کردند با دقت هرچه تمام‌تر وضعیت کنونی را رصد کرده و روال مذاکرات را طبق سیاست‌های کلان نظام پیگیری نمایند.

انتهای پیام /

انتهای پیام /